recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv. Fejl LAN forbindelse, men ok wi-fi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tv. Fejl LAN forbindelse, men ok wi-fi

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple tv. Fejl LAN forbindelse, men ok wi-fi
    Sendt: 07-Maj-2013 kl. 00:04
Hej

Jeg har et lidt underligt problem.

Jeg har fået ny router (og måske er dette en del af problemet)

Mit apple tv kan ikke forbinde til mit netværk så jeg kan streame via air-play fra ipad (ipad ER connected wi-fi)

Men hvis jeg trækker lan-stikket ud af ATV og connecter ATV via wi-fi så skal jeg selvfølgelig angive koden til netværket men herefter kan jeg sagtens 'air-playe'

Men selv ved LAN-connection er der adgang 'ud' på internettet... Så noget virker...

Men den slutter som sagt ikke til mit 'netværk'

Mit ATV står i Stuen og er via kabel (når jeg prøver lan-connection) og via 2-3 switche (for at komme rundt i huset) koblet op på min router

Når jeg' forbinder automatisk' ( kablet ATV) så viser den noge ip-adresser, som jeg ikke synes 'stemmer' med det interval de skal ligge i (ret meget ved siden af). Og det er jo der den heller ikke virker

Så kan jeg selvfølgelig 'tilslutte ethernet manuelt' men dels så kan jeg ikke finde ud af det,og dels så undrer det mig, at den ikke bare selv connecter automatisk til de rigtige ip adresser, når den er kablet...

Nogen gode råd ???

Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 01:07
Havde et Apple TV 2, som jeg ikke kunne få til at forbinde stabilt med LAN, men det var OK med WiFi. Har læst på nettet at andre har set lignende problemer.

Har senere fået et Apple TV 3, men har ikke forsøgt med LAN, det kører perfekt med WiFi.

Jens
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 02:12

Din nye router har sikkert separat netværk for det trådløse. 

Du skal finde en måde at bridge de to netværk

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 06:56
Hvad hedder din nye router? Mærke? Model?
Hvilket ipnummer, subnet og default/standard gateway får din apple tv når du tilslutter den med kabel?
Hvilket ipnummer, subnet og gateway får din apple tv når du tilslutter via wifi?
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 15:14
Problemet er sikkert at din nye router spærrer for multicast pakkker mellem det kablede og trådløse netværk. Har selv samme problem med en Tilgin router. Airplay bruger multicast DNS.
/Peter
Til top
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 15:16
min ny router er en netgear (jeg har ikke lige versionsnummer her - men det er vel en "standard" (Den er købt i Bilka - og var den dyreste, jeg kunne finde dér !))
 
Jeg har ikke lige hér ip-adresse-data... er det afgørende, så kan jeg finde dem senere i aften ?
 
 
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af kam15 kam15 skrev:

Jeg har ikke lige hér ip-adresse-data... er det afgørende, så kan jeg finde dem senere i aften ?
Ip adresserne gør det meget nemmere at sige noget fornuftigt om din problemstilling, det fortæller bla. om Cyberguyens gæt er korrekt (lol, det er først nu jeg opdager at jeg i årevis har fejllæst hans navn som Cybergnuen, flot!). Hvis du smider din routers modelnummer med i bunken, så kan det sågar være at vi har mulighed for at finde en manual på nettet og fortælle dig lige præcis hvilket punkt på hvilken side i opsætningen der lige skal have et flueben.

Det bliver nemmere for os at hjælpe og du får hjælp der er langt mere konkret og passer lige til dit setup, forhåbentligt. 
Til top
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2013 kl. 09:08
hej igen....
Undskyld den lange "svartid..."- men der har lige været så mange ting....
 
min "opsætning" er følgende:
 
Router Netgear Genie, WNDR3700v3 (giver det mening ?)
 
ved trådlås tilslutning har apple tv følgende settings:
WI-FI Netgear39
Navn: netgear39
IP 192.168.1.13
subnet 255.255.255.0
router 192.168.1.1
DNS 192.168.1.1
wi-fi 98:d6:bb:00:a2:d7
signalstyrke 4 ud af 5
logger jeg på min router, viser den apple tv under "trødløse enheder"
 
kablet tilslutning:
 
Ethernet (konfigureret automatisk)
IP DHCP 188.114.145.64
subnet 255.255.255.128
router 188.114.145.1
DNS 89.249.14.50
ethernetadresse 98:d6:bb:00:a2:d8
 
mit problem er som sagt, at jeg ikke kan få "hul igennem" til air-play, når jeg har kablet tilkoblingen...
 
Nogen gode råd til, hvad jeg gør ??
 
pfh tak
 
 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2013 kl. 14:12
Står din router i brigded mode på det kablede netværk, eller hvad fanden er der galt siden den tildeler adresse i 188.x.x.x området?
Alternativt er en af die switche en managed switch, der leger router og selv tildeler ip adresser.

Køb et 20 meters netværkskabel og sæt den direkte til routeren, hvad adresse får den så?

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2013 kl. 16:00
Det ser ret mystisk ud. 

188.114.145.64 ligner dit public ipnummer, det tilhører ihvertfald den pulje EnergiMidt A/S deler ud af til deres kunder.

Hvordan har du helt konkret routeren sat til? Jeg gætter på du har et stik på væggen der hvor dit internet kommer ind i huset og fra det stik har du et kabel hen til det gule internet/wan stik på din router, ikk? Eller hvis du har et kabelmodem i midten bør den hedde vægstik -> kabelmodem -> gule stik på routeren. 

Har du mulighed for at prøve at sætte apple tv'en eller en computer direkte til et af de 4 sorte stik bagpå routeren og se hvad den så får af ipnummer?

Umiddelbart lyder det som om du har fået sat ledningen fra vægstikket/kabelmodemmet til et af de 4 sorte stik så din nye router kun fungerer som access point. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2013 kl. 17:00
Alternativt er ledningen fra fibermodem'et, sat i en switch, hvor ATV'en også er i.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2013 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Alternativt er ledningen fra fibermodem'et, sat i en switch, hvor ATV'en også er i.



Klaus
 
Det er nemlig lige netop det, der er "galt"...
 
JEg har ikke lige haft mulighed for at finde et kabel, der er langt nok til at gå direkte fra ATV til router - men situationen er nemlig, at såvel min internetindgang som mit kabel fra ATV "mødes" i kælderen - og går derfra via en fælles switch op til min router(gennem "skjulte" kabler i en IHC-net-installation)
 
og prolemet er, at jeg har brug for at de alle går gennem dette kabel, da jeg skal bruge det andet kabel, der også går til det rum til tv-signalet..
 
hm...
 
underligt - for det var ikke noget problem med den tidligere router...
 
men jeg må jo klare mig  med trådløs ATV forbindelse... det er der vel så mange der gør... jeg havde bare en eller anden fornemmelse af, at kablet forbindelse ville være bedre...
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu