recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V: Beatles vinyler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V: Beatles vinyler.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: V: Beatles vinyler.
    Sendt: 09-Maj-2013 kl. 21:09
Er der nogen her som har en ide om værdien af disse vinyler. Det er den "lille" model vinyler. Jeg tror de hedder 45 Rpm. Fyr løs med alle kommentarer i har :)

Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2007
Point: 520
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 21:16
Det kunne måske være en idé at prøve i et andet forum? Måske hifi4all.dk?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 21:17
Det kunne være, men måske sidder der nogen her som også er lidt skarpe på dem :)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 21:35
Jeg kan fortælle dig, at de hedder "Singler" fordi der kun er én melodi på hver side. Er der flere melodier i samme størrelse plade, typisk 2 melodier, så blev de kaldet for "EP" (extra playing).

Prisen for dem er det helt afgørende hvilken stand som de er i. Altså ingen ridser, og ikke slidt.

Er der helt okay, og det kan kun en rigtig kender afgøre, så vil jeg antage, at prisen er omkring 50-75 kr. pr. stk - afhængig af melodierne på skiverne. Desuden er hylsteret også vigtigt.Smile

Redigeret af Hother - 09-Maj-2013 kl. 21:50
Til top
BigBen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2006
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigBen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Desuden er hylsteret også vigtigt.Smile

Som vi der er gamle nok husker, vel også dig John, hedder coveret - et sådan rigtigt fordansket engelsk ord.Wink

Man bliver sgu' helt varm, når man ser billederne af de gamle skiver. Overvej evt. at sende dem via Ebay, og så lade markedskræfterne definere værdien. Husk i den forbindelse, at Beatles var og er store i Tyskland.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af BigBen BigBen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Desuden er hylsteret også vigtigt.Smile

Som vi der er gamle nok husker, vel også dig John, hedder coveret - et sådan rigtigt fordansket engelsk ord.Wink

Man bliver sgu' helt varm, når man ser billederne af de gamle skiver. Overvej evt. at sende dem via Ebay, og så lade markedskræfterne definere værdien. Husk i den forbindelse, at Beatles var og er store i Tyskland.
Jeg er så nok lige en kende ældre, før ordet "Cover" kom frem blev det faktisk kaldt for pladehylsteret eller pladeomslaget - sidstnævnte stemmer jo så fint med coverLOL
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Point: 910
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 22:46
Ud fra såvel plader som covers at bedømme, så er de fleste EP'er. På pladerne kan skillerillerne/pauserne endda ses mellem numrene.

Værdien bestemmes også af hvorvidt det er førstetryk/førsteoplag. Jeg har en onkel, der er ivrig Beatles-samler, og han har fortalt at prisen for en original førsteoplagsplade vs. en plade fra et senere oplag rn mangefold forskellig. De dyreste førsteoplag kan måske være 5.000 kr. værd, mens en andetoplagsplade er 150 kr. værd.
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 23:10
Okay. Det virker en smule omstændigt, så måske jeg må til en fysisk biks for at få dem vurderet. Jeg syntes ikke at kunne se udgave, og heller ikke andre af de vigtige ting :)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 17:00

Mener at der for kort tid siden, blev holdt aukton på et godt nok signeret album "Sgt. Pepper's"  Som gik for knap 300.000 dollarser.

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 17:05
Jamen så sætter jeg sættet på dba til 100k. Det er billigt jo :)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 21:35
Jeg ville ikke stole på en "butiksvurdering"

Find et eller flere store beatles-fora, og spørg dér.
Hvor store er skiverne i diameter? Det ligner nemlig almindelige singler, med to numre på hver side.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 21:49
Det er singler og EP'er. De er 17 cm i diameter og afspilles med 45 rpm. Har selv en stor stak af dem
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu