|
Transfer hastighed til Tvix er helt galt.. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
bergsorensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 54 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Maj-2013 kl. 14:49 |
Jeg har et stort problem med at overføre filer fra min iMac (på 1. etage) til min TVIX (i stuen).
Mit setup: iMac koblet direkte på TDC homeboks router på 1. etage. Dvico Tvix 6600n koblet på wifi TDC homeboks i stuen. Har optimeret for bedste kanal ift. støj på wifi. Når jeg forsøger at sende data fra min iMac til TVIXen, opnår jeg kun 3-500 kb/s. (har forsøgt med FTP og smb). Sidder jeg i stuen, lige ved siden af TVIXen og tilgår min imacs drev fra en anden bærbar, kan jeg nemt hive 5-7 mb/s. Hvor er min bottleneck? Sig endelig til hvis der er noget information i har brug for, for at kunne hjælpe! Bergsorensen
|
|
![]() |
|
bergsorensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 54 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
imac <- kabel -> tdc homeboks (1. etage)
TVIX <- wifi -> tdc homeboks (stuen)
|
|
![]() |
|
Har forsøgt at overføre fra en pc i stuen til tvixen i stuen, med samme resultat.
|
|
![]() |
|
smuld ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
har du prøvet en anden router/switch? for 5-7mb/s lyder altså godt nok langsomt. dog hurtigere end den anden hastighed
Redigeret af smuld - 11-Maj-2013 kl. 19:58 |
|
Qnap-659
tvix6600 Samsung ps51d8005 Onkyo 616 Kef 3005se |
|
![]() |
|
Smed en router på i stuen, og kablede tvix'en på denne.
Nu kan jeg trække 3mb/s, en forbedring mmeeeennn det kunne være bedre. Jeg vil gerne undgå at skulle kable hele huset.
|
|
![]() |
|
smuld ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
er det fra usb disk? prøv at byt dine net kabler ud. for du bruger sikkert de kabler som følger med TDC kassen.
for der er et eller andet helt galt her. |
|
Qnap-659
tvix6600 Samsung ps51d8005 Onkyo 616 Kef 3005se |
|
![]() |
|
gilroy ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Juni-2013 Status: Offline Point: 2 |
Har ingen anelse om det overhovedet kan lade sig gøre, men det ville være en fed feature, hvis man også kunne lave den del "always on" uden forstærkeren bare skal stå og brænde strøm a I min stue har jeg et par rigtig gode dyre B&W højtalere og derfor har jeg også en kvalitets Rega Mira forstærker sluttet til. Det betyder så også, at man manuelt skal tænde for forstærkeren før man kan spille musik.
Redigeret af gilroy - 25-Juli-2013 kl. 07:24 |
|
![]() |
|
gilroy ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Juni-2013 Status: Offline Point: 2 |
|
|
gilory
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |