recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - intereseret i en 3D blueray afspiller.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

intereseret i en 3D blueray afspiller.

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Storkraft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Storkraft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: intereseret i en 3D blueray afspiller.
    Sendt: 09-Juni-2013 kl. 15:46
som sagt intereseret i en 3D blueray afspiller.

jeg har indnu ikke nogen 3D skærm.
men trænger til en ny blueray afspiller da min Sony BDP.S360
er begyndt at lave underlige ting. som at stoppe med at spille i ca 5 sek. af gangen. ret irreterende.

så jeg skal jo nok have en ny snart.
men hvilken  ???   nogle gode forslag ?

jeg ville gerne have den var god. 3D.  og kunne netflix om mugeligt.  det ville være super fedt.

da jeg ikke har købt nogen ny skærm i lang tid kan det måske blive svært.

har mest haft kik på en LG skærm....

Jeg har næsten alt i Sony.  skærm og forstærker. DVD og blueray. 
så måske det var smartest at holde det i sony ?

men er dog ret sikker på kig ikke vil købe in aktiv 3d skærm.  så alså ikke sony..

gode foreslag modtages gerne.  inspiration er altid godt.   især fra folk der ved bedre end mig.
(sikkert alle herinde)
Sony KDL-37V5500. STR-DH800. BDP-S1100. PS3. Wii. ReadyNas Duo

Phillips DVDR 3590H

Logitech Squeezebox Duet

XTZ 5.1 sæt 89. + 10.16 Sub.
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2013 kl. 11:49
Panasonic DMP-BDT210 har den selv
Men ved ikke om den kan tage Netflix , bruger ikke sådan noget

Stein
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Storkraft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2013 kl. 14:01
Har kikket på den. og på rewiews og den score generalt højt og virker som om den er fed. og burde kunne netflix. men den har dog åbenbart problemer med netflix.
sikker som noget af det eneste...

men den skulle være ret fed.  og hurtig. og kunne opskalere osv.  
så den er absolut mugelig.

er du glad for den ?

Phillips DVDR 3590H

Logitech Squeezebox Duet

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Storkraft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2013 kl. 14:23
og da det er en ældre model har jeg også kikket på nyere.
der er også en 310.  og nu en 320.

DMP-BDT320
har en lidt spacy fjernbetjæning.  som måske er fed. men er ikke sikker og kan ikke finde nogen pris på den.

Phillips DVDR 3590H

Logitech Squeezebox Duet

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2013 kl. 14:52

Jeg ville tage 230, hvis jeg havde dit forbrug. Det er en af de nye, og til en ok pris. Og den har heldigvis ikke den spacy remote. Jeg har prøvet den, og det var ingen succes. Den var for mig, ikke til at få til at virke, så jeg købte en, fra året før. Den virkede fint.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Storkraft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2013 kl. 16:00
ja den ser også fin ud.   kan ikke se nogen forskel overhovedet. ( ud over fjernbetjæningen)
der skal nok lidt mere undersøgelse til hehe. 

men den ser fin ud.
 og har hørt at panasonic laver god kvalitet.

Phillips DVDR 3590H

Logitech Squeezebox Duet

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2013 kl. 16:05
Der er nok heller ikke de store forskelle. Jeg har haft en del Panasonic efterhånden, og aldrig haft fejl på dem. Så jeg kan kun anbefale dem.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2013 kl. 18:18
Har set lidt på din Av forstærker så vil jeg lige komme med et par spørgsmål ? .

Er du sikker på at du kan føre et 3 D signal igennem din forstærker for det er din eneste måde du kan få Hd master lyden med ellers skal du køre lyden over lysleder udgangen men så får du jo kun almindelig Dts Dolby 5,1 lyd .

For ellers skal du ud og have fat i en Bluray spiller med 2 Hdmi udgange en til lyd ( Din nuværende forstærker ) og den anden til 3 D biled ( Din fladskærm )

Dem findes der ikke så mange af og så koster de nok fra ca 1800 kr. og op .

Jeg har en Panasonic DMP-BDT 310 som har 2 Hdmi udgange den kan du måske købe til ca 1000 kr. vil jeg tro stadig 1 Års garanti .

Den kan ikke køre Netflix men skal du alligevel ud at købe 3 D Fladskærm så køb en som kan køre Netflix hvad mange Lg Samsung Sony   2012 Modeller kan .

Og så vil jeg råde dig at vælge Pasiv 3 D som i biografen hvad Sony Lg Panasonic og Philips kan .

Redigeret af janbau - 26-Juni-2013 kl. 18:26
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Storkraft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 09:18
Tak for svaret. 

Jeg ved faktisk ikke helt hvad du mener med lyden.  
at der skulle være en hdmi til tv. og et til forstærker.  går jeg ud fra men kan man ikke bruge den
fiber kabel port istedet ?    men det skulle så være dårligere lyd.

kan være du har ret.  jeg ved det ikke. ej heller om jeg ville kunne høre forskel.

og tak for tilbudet men jeg kan ikke finde pris samligning nogle steder.
og jeg kender den ikke så meget men det er den med den underlige fjernbetjening ikke ?

og er du sikker på den ikke har netflix. ?

jeg syntes det er ret vigtigt. for jeg ved ikke helt hvornår jeg for råd til nyt fjernsyn.

måske det kunne vare længe.  og så ville det være rart med netflix på den.
og youtube.

jeg kan få den til 1300 kr med 2 års garanti.    og så måske kun med dolby dts. ?  

måske jeg kan køre en hdmi fra forstærkeren til fjernsynet. ?

Phillips DVDR 3590H

Logitech Squeezebox Duet

Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Storkraft Storkraft skrev:

Har kikket på den. og på rewiews og den score generalt højt og virker som om den er fed. og burde kunne netflix. men den har dog åbenbart problemer med netflix.
sikker som noget af det eneste...

men den skulle være ret fed.  og hurtig. og kunne opskalere osv.  
så den er absolut mugelig.

er du glad for den ?

Ja jeg er glad for den , og vil varmt anbefale Panasonic , så vælg den du synes opfylder dit behov , jeg tog ikke 310 dengang for havde ikke noget at bruge de extra HDMI stik til.
Jeg kører HDMI til tv og optisk lyd til anlæg , hvorfor , kun en ide jeg har med at billede skal direkte til tv og lyd til anlæg.

Stein
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 15:11
Det med lyden betyder at du faktisk ikke udnytter de mugligheder der ligger i Bluray på lydsiden !! Og det er mugligheden for at få en meget bedre lyd og det fungerer kun over Hdmi ( Dts Hdmaster Dolby True o.s.v. )

Og det har ikke noget med 3 D at gøre som sådan . Bare noget med at din forstæker skal kunnes sende et 3 D billede igennem og videre til fladskærmen . Det er her man skal have en afspiller med 2 hdmi udgange . Men ønsker man at se en 3 D film får man problemmer men har det også til daglig med almindelig 2 d indhold med opsætningen af afspilleren at gøre.

Det er faktisk en skam at du ikke udnytter din ellers glimrende forstærker da den har en hdmi udgang til din fladskærm !!!!

Lyd over Lysleder kan kun køre det gamle Dts dolby lydsystem .

Netflix har min 310 ikke da det er en 2011 model der er faktisk mange af bluray som ikke undestyter dette .

Du kan da sikkert få min 310 til 800 kr. for det er en rigtig god model faktisk topmodelen som blev valgt som bestawards i 2011 .

Oprindeligt skrevet af Storkraft Storkraft skrev:

Tak for svaret. 

Jeg ved faktisk ikke helt hvad du mener med lyden.  
at der skulle være en hdmi til tv. og et til forstærker.  går jeg ud fra men kan man ikke bruge den
fiber kabel port istedet ?    men det skulle så være dårligere lyd.

kan være du har ret.  jeg ved det ikke. ej heller om jeg ville kunne høre forskel.

og tak for tilbudet men jeg kan ikke finde pris samligning nogle steder.
og jeg kender den ikke så meget men det er den med den underlige fjernbetjening ikke ?

og er du sikker på den ikke har netflix. ?

jeg syntes det er ret vigtigt. for jeg ved ikke helt hvornår jeg for råd til nyt fjernsyn.

måske det kunne vare længe.  og så ville det være rart med netflix på den.
og youtube.

jeg kan få den til 1300 kr med 2 års garanti.    og så måske kun med dolby dts. ?  

måske jeg kan køre en hdmi fra forstærkeren til fjernsynet. ?

Redigeret af janbau - 27-Juni-2013 kl. 15:23
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Storkraft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 15:16
jo men kunne du ikke også have brugt HDMI til lyd ?  eller det kan forstærkeren måske ikke. ?
og jeg tænkte at kunne gøre det samme. eller måske de røde og hvide stik ?

Jeg indrømmer gerne at jeg ikke ved så meget om kabler og lyd og teknik generalt.
men prøver at sætte mig ind i det når man skal have noget nyt.

men det er bare lidt op ad bakke. der er så meget og også meget nyt.
som at nogle HDMI er hurtigere og dem skal man bruge til 3D. og så nogle hvor lyden går frem og tilbage eller noget.

Jeg foretrækker nok HDMI fordi det nok er nemmest og det nyeste format. så derfor formegentlig bedst.  

Netflix er ret vigtigt for mig. men det kan jo være de har fixet de problemer de havde i en firmware opdatering.  

Phillips DVDR 3590H

Logitech Squeezebox Duet

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu