recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste valg: Denon 2313 vs. Marantz sr6007
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste valg: Denon 2313 vs. Marantz sr6007

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Esmann Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Juni-2013
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste valg: Denon 2313 vs. Marantz sr6007
    Sendt: 12-Juni-2013 kl. 09:36
Hej 

Jeg skal have mig en receiver til mit nye Beolab 14. 

Den skal bruges til 70 % musik, 30 % film 
Skal kobles til min Macbook Pro via airplay. Derudover skal den kobles til min ps3. 
Jeg har også en ipad mini og iphone, det skal kobles til (airplay)

Jeg har indkredset min søgen til Denon 2313 og Marantz SR6007. 

Kan nogen argumentere for at vælge den ene frem for den anden? 

Denon 2313  4044 incl fragt (forsikret forsendelse) 
Marantz SR6007 5135 incl fragt (forsikret forsendelse)   

Det skal nævnes, at Beolabén skal tilkobles via Pre-out

Jeg værdsætter meget brugervenlighed. Jeg er ikke så teknisk anlagt. 

Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 11:11
Det bliver vist en smagssag, flere herinde skriver at Denon og Marantz er søsterfirmaer og indmaden er stort set identisk.

Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 11:57
Hvis du ikke er teknisk anlagt, vil det måske være en ide og handle i en fysisk butik, hvor du få noget assistance ?
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af LarsGeisler LarsGeisler skrev:

Det bliver vist en smagssag, flere herinde skriver at Denon og Marantz er søsterfirmaer og indmaden er stort set identisk.

Det siger hifiklubben i hvert fald selv...
Til top
Erik_A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juli-2007
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 12:42
Hvor finder du de forstærkere til den pris?
_____

/Erik
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 13:49
Nu er det ikke kun os (HFK) der siger at de er søsterfirmaer.

Google D&M Holding, hvis du har lyst til at grave dybere.

Priserne ligner noget fra UK eller Holland. Vær obs på den skal sendes til det pågældende land for service og at der er andre garantivilkår end de to mærker har i DK
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 14:25
Det var ikke for at betvivle rigtigheden af slægtskabet mellem Marantz og Denon at jeg skrev som jeg skrev. Jeg havde blot ikke en konkret kilde, derfor den vage formulering.
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 14:31
Tror det er brugtpriser. Og mener da kun de har ejer tilfælles og ikke nogen form for fælles udvikling/design/produktion af de enkelte produkter.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Og mener da kun de har ejer tilfælles og ikke nogen form for fælles udvikling/design/produktion af de enkelte produkter.

Ikke ud over at printene indvendigt er ens i en del af modellerne...

Klaus

Redigeret af KlausDM - 12-Juni-2013 kl. 16:05
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 16:28
De går under fælles indkøb....LOL
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 16:37
En lille hjælp er at kigge på strømforbruget og bagsiden af forstærkeren. Denon 600W Marantz 650W. Det er vel 10W mere i 2 kanals opsætning. Men sider ikke noget om kvaliteten af lyden, dog er indmaden meget det samme som flere har været inde på. Marantzen har dog fuld 7,1 udgange som Denon ikke har og er ret vigtigt hvis du skal bruge aktive B&O højttaler eller effektforstærkere.
Så er der kræset mere om udgangen som man nok også vil ligge mærke til hos Marantz, om det gør en forskel er et godt spørgsmål.

Redigeret af Mr. Anderson - 12-Juni-2013 kl. 16:38
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 17:02
Du har fundet billedet på US versionen af 2313 mester A.

Der er også 7.1 pre-out på den europæiske version af 2313.

De to mærker er tunet til hvert sit publikum.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu