|
Film til Demo af Surround |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
ElCapitano ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2011 Status: Offline Point: 145 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Juni-2013 kl. 15:04 |
Hvilke film/sekvenser bruger i til test/demonstration af Surround?
Jeg bruger: Starten af "Art of Flight" Starten af "Transformers Revenge of the Fallen" Star Wars (Pod Race scene) |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Introen i "Master and Commander"
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
Mine favoritter:
Fast Five startscenen (generelt hele filmen)
Transformers 3 - Scenen hvor de kastes ud fra flyet over byen Battleship får også gang i alle højttalerne. |
|
![]() |
|
MarkR ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-November-2009 Status: Offline Point: 149 |
DTS og Dobly her hver nogle demo klip, hvor surround effekten indgår - desuden dækker de mere eller mindre hele det hørbare frekvensspektrum. Saving private ryan (scenen, hvor de går i land) |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
Her kan alle DTS/DOLBY/THX hentes: http://www.demo-world.eu/trailers/
Der er nogel gode imellem. Jeg synes dog det viser mere af ens setup, når man viser egentligt film-sekvenser.
|
|
![]() |
|
LarsSB ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
Dette mp3 sinus tone sweep, er en super test specielt af sub's
Sweepet starter nede fra 10 Hz - 20.000 Hz, og kører over 5 min, hvor frekvens stiger langsomt I zip-filen er der også en txt fil m info bla. om aktuel frekvens for hvert sekund Det kan hentes her: Sine_Sweep_long.zip (935KB) http://www.sendspace.com/file/zymbm5 |
|
mvh Lars S
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
SnowWhite and the Huntsman
Blev meget overrasket over hvor godt surround kan lyde. Hvor er der mange film der ikke udnytter det |
|
![]() |
|
Tror godt nok ikke mine venner vil blive imponeret af en 5 min langt freq sweep af systemet :) men er enig i, at sweepet er et godt værktøj til at få filmdemoerne til at lyde imponerende.
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
Tog scenen i Super 8, der er gang i den hele vejen rundt og det med en dynamik som jeg ikke har oplevet andre steder.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
LarsSB ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
Formålet med sweepet er udelukkende at teste højtalere & subs.
En oplagt mullighed for at finde ud af hvad de kan under f.eks 25 Hz. Samtidig afsløreres resonanser, stående bølger, kabinetstøj etc. også. Undlad at skrue op for dette sweep, da men meget hurtigt kan ødelægge ens højtalere med dette Sørg altid for at holde et lavt niveau :-) Linket herunder er måske også interessant, hvis man skal imponere, omend der på ingen måde er samme udfordring til subs, som sinus sweepet giver, idet det som nævnt starter nede fra 10 Hz The New Master List of BASS in Movies with Frequency Chartshttp://www.avsforum.com/t/1333462/the-new-master-list-of-bass-in-movies-with-frequency-charts |
|
mvh Lars S
|
|
![]() |
|
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
Ellers er der lidt forslag her
|
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
|
skyeagle ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 454 |
Så SnowWhite and the Huntsman her til aften og må sige det også er noget af det bedste jeg har hørt fra film på mit 7.2 system.
Slum dog millionær har også god 7.1 lyd , særligt i starten lyder det fedt når flyveren kommer over børnene ,men ellers ikke så meget surround i filmen derefter. Mvh Kim |
|
Med Venlig Hilsen Kim
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |