recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wake Up Your Ears Sampler, Chesky Records
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wake Up Your Ears Sampler, Chesky Records

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Wake Up Your Ears Sampler, Chesky Records
    Sendt: 04-Juli-2013 kl. 11:25
Hej,

jeg har tænkt mig at afprøve denne Wake Up Your Ears Sampler fra Chesky, men jeg ved ikke hvilket format jeg skal vælge? aif format, alac format, flac format eller wav format? hvilket format giver bedste resultat?
Se/læs venligst linket nedenunder.
Ellers en ret interessent emne at diskutere/debatere.Smile 

Redigeret af Keyvan - 04-Juli-2013 kl. 11:34
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2013 kl. 12:04
De beskriver jo selv fordele og ulemper ved formaterne:
https://www.hdtracks.com/files/ComputerAudio_Demystified.pdf

Du kan jo selv konvertere mellem formaterne hvis du blot køber et af de tabsfrie. Hvilket format der passer til dig afhænger af hvad du har til rådighed til at afspille med.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2013 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

De beskriver jo selv fordele og ulemper ved formaterne:
https://www.hdtracks.com/files/ComputerAudio_Demystified.pdf
Inetresent læse stof.

Du kan jo selv konvertere mellem formaterne hvis du blot køber et af de tabsfrie. Hvilket format der passer til dig afhænger af hvad du har til rådighed til at afspille med. 
I det her tilfælde vil det blive sendt fra PC gennem HDMI kabel til en Onkyo TX-NR5007
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2013 kl. 14:28
Jeg blev færdig med at downloade for et stykke tid siden og jeg har følgende oplevelse med lytning.

1- Det er første gang jeg kan lytte til download musik i mere end 10 minutter. Jeg kan som regel ikke lytte til musik fra nettet i mere end de 10-15 minutter, fordi jeg få en eller anden form for hovedpine eller træthed. (nok fordi jeg ikke kan tåle at lytte til MP3 filer)

2- Optagelserne er meget dynamiske (typisk Chesky)

3- Og det er nok ikke sidste gang jeg downloader The Binaural+ Series.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2013 kl. 15:08
Når afspilleren er en PC, så er der nærmest frit slag i bolledejen mht. formater. Du kan få softwareafspillere til det meste på den platform. Det var værre hvis du havde eks. Sonos, Squeezebox, en iPod eller noget i den stil. Her ville du skulle vælge et format, som disse enheder kunne læse pr. default.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu