recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klipsch Rf-7ii
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Klipsch Rf-7ii

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
FiskerenJonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-August-2012
Sted: Nakskov
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FiskerenJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Klipsch Rf-7ii
    Sendt: 05-Juli-2013 kl. 15:17
Jeg har for nyligt købt et par klipsch RF-7ii.

Mit problem er, at jeg synes hornet er meget "skarpt" ved moderat høj volumen. Det ligefrem gør ondt i ørene når der spilles højt.
Jeg har ikke mulighed for at ændre på rummet samt placeringen.
Kan der evt. justeres/korrigeres for de høje tone via en surround receiver/equalizer?

Mine tidligere højttalere var et par KEF Q900.
Det skal siges at de arbejder sammen med en Harman kardon HK990.

Hvad er jeres erfaring med disse, og er der håb forude?

Venlig hilsen

Jonas
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 21:18
Har du sølv højttaler kabler? hvis ja prøv andet, det kan godt hjælpe lidt hvis diskanten er for skarp
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2013 kl. 13:08
xxxDe er ret afslørende. Mange cd plader er ikke rare i diskanten i forvejen, så her skal du nok prøve så mange så muligt, evt låne nogle super flotte optagelser. En anden mulighed, er at prøve med en god lp pladespiller. Her kan du f.eks få dig nogle gode oplevelser med de klipsch højttalere. Men du skal på ingen måde tro, at cd pladerne, såvel fra div net streaming er så god kvalitet i diskanten. Rør forstærkere kan også give dig nogle herlige minutter med et sæt klipsch.
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2013 kl. 18:00
Jeg kender ikke din HK990, men har du prøvet at låne nogen andre forstærkere og lytte til dem? De her højttalere fra Klipsch har fået meget ros rundt omkring. Smile 
Du må gerne skrive noget mere om dine erfaringer med højttalerne.
Til top
Bulletdodger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Marts-2012
Sted: Frederiksberg
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bulletdodger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 08:30
Har du købt dine højttalere uden at høre dem først?
Horndiskanter lyder lidt specielt og enten er man enig i at de lyder godt, eller også så kan man ikke lide dem.

Pay no attention to the man behind the curtain.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 09:18
Nu kender jeg ikke lige din model.

Men har lyttet til et par set up med klipsch højtalere.

Her var det mit indtryk at de var klart bedst til film. Ved musik er de for skarpe og afslørende.

En anden mulighed kan også være at de lige skal spilles til. Nogle højtalere lyder nærmest defekte indtil de er spillet til.

Hvis du stadigvæk ikke kan lide lyden vil jeg anbefale at skifte dem ud.

EQ og den slags ekstra lydforringende kredsløb kommer der sjældent noget godt ud af.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu