recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sikkerhed på Windows
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sikkerhed på Windows

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sikkerhed på Windows
    Sendt: 15-Juli-2013 kl. 16:24
Hej Alle.

Jeg mindes at der er en bruger herinde, som har lavet en guide til hvordan man kan lave en temmelig sikker windows-løsning. Kort fortalt var det noget med at oprette en bruger med begrænsede rettigheder, og så logge på som administrator, hvis man skulle installere nye programmer. Med den løsning skulle virus-programmer o. lign være stort set overflødige.

Der har været linket til guiden et par gange, i forbindelse med tråde om pc-sikkerhed, men jeg kan simpelthen ikke finde den lige nu!

Så, hvis nogen kan, og kan give et link, ville det være dejligt.

PS: Jeg skal bruge det i forbindelse med en MacBook, hvor jeg skal have en windowspartition til de få ting jeg er nødt til at afvikle fra en Windows-platform
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 21:28
Den bedste sikkerhed på en Windowsmaskine er at uddanne knolden som skal betjene den. Man får altså ikke virus så let.

Det lyder som en omgang paranoia.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 22:34
Næ UAC slået til, windows egen firewall og microsoft security essentials samt opdateringer til windows java og flash så er man rimelig godt sikret. Og hvis man holder sig fra de snavsede sider så kan man undgå det meste.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 01:21
Jeg har haft skrevet om det flere gange. Og henvist til en side hos jravn.dk - men jeg kan ikke finde det nu, og desuden bruger jeg Mac nu.

Denne side henviste Jesper Ravn til:
http://www.mechbgon.com/srp/

EDIT: Klikbart. Siden er også opdateret med Win 7 og 8.

Redigeret af Brixen - 16-Juli-2013 kl. 13:18
Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu