|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||||||
AndersPier ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 364 |
![]() Sendt: 30-Maj-2006 kl. 20:29 |
||||||
Det ser ud til der er ved at ske opdateringer, vedr. garanti-betingelser på LG Worldwide. Uanset hvor man går ind (på LG Service's hjemmesider), er der i venstre side nu kommet et billede, med teksten "Warranty Extension" og link til samme side (uanset hvilket LG Service site man besøger worldwide). Alle peger hen på http://www.lgservice.com/ws. Men der er p.t. ikke noget indhold. Mon ikke man kan forvente ens garanti betingelser worldwide ? (blot mine gisninger). Der har jo været en del debat om det herinde, i forb. med køb af LG LCD/Plasma i Tyskland og udlandet i det hele taget. Post gerne i denne tråd, hvis nogen finder ud af noget, vedr. denne Warranty Extension. Se feks. her: http://www.lgservice.com/ws (i venstre side ses linket jeg fabler om). /Anders. |
|||||||
Regards,
Anders Pier. SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox Logitech Harmony 600 |
|||||||
![]() |
|||||||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||||||
Hej Anders Jeg tror du har ret i at der er opdateringer op vej. Bl.a. indføres et specielt garanti-mærke for landene i Norden - som skal sikre mod den stigende parallel-import. Ikke så meget mod egen import fra Tyskland og andre steder, for der ved man forhåbentlig nogenlunde hvilken risiko der løbes. Men det gælder vist mere de parallel-impotører der ikke oplyser om noget. Altså dem der bare giver indtryk af at være billigere, uden at forklare hvorfor og hvad det evt. betyder.
/Lars |
|||||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||||||
![]() |
|||||||
AndersPier ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 364 |
![]() |
||||||
Yep - dette er faktisk en relativ gammel nyhed, som har stået der siden april og her refereres til forhandlerne, ikke til slutbrugere som selv køber varen i udlandet (importerer). Citat: "LG's initiativ er en konsekvens af, at enkelte forhandlere selv parallelimporterer forbrugerelektronik-produkter fra LG Electronics og sælger dem på deres lokale marked." Jeg vil da lige pointere, at det jo heller ikke er super-smart, at Garanti-vilkårene IKKE kan læses (linket fungerer ikke) på nettet. Dertil fik jeg heller ikke nogle garanti-betingelser med, da jeg købte min LG RH-7800 Harddisk-recorder (som er Svensk og IKKE parallel-import) her i Sverige (hos Elgiganten). (gå evt. ind på http://se.lgservice.com og tryk Product Support). Hverken linket til Service Policy eller Warranty Information fungerer. Så de gør det ikke lige frem nemt at gennemskue ! Dog forholder jeg mig til det, som jeg har fået at vide af LG Danmark og LG Nordic, samt Digitalo fra Tyskland - 1. år kan man få LG produktet rep. i det land produktet befinder sig (og ikke skal returneres hvor det er købt). Redigeret af AndersPier - 30-Maj-2006 kl. 20:56 |
|||||||
Regards,
Anders Pier. SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox Logitech Harmony 600 |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |
||||||
Tror i øvrigt ikke at LG laver et link, vedr. Warranty / Garanti, som worldwide er ens (læs: peger samme sted hen), hvis ikke det er fordi der kommer ens gældende regler verden over (worldwide warranty). Tror helt ærligt ikke at de vil skrive på denne side (som LG Service, worldwide linker til), at lokale garanti-regler for de enkelte lande her er gældende. Mon ikke man vedtager / har vedtaget, at det bliver ala Philips' garanti ? Uanset hvilket lands LG Service site, jeg i aften har været på - samme link ! Det er i al fald mit bud (men blot gisninger), lad os se hvad linket afslører, når der kommer indhold på siderne/siden. /Anders. |
|||||||
Regards,
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |
||||||
Så kom LG's Warranty Extension i luften. Det er KUN udvidelse af LG Laptops (bærbare) - har INTET med LG's andre produkter at gøre :-( Troede lige de endelig, at de fik skrevet noget konkret omkring deres generelle garanti-betingelser ind på deres Web-site(s) ! Snakkede med LG (i går) og spurgte hvad det der Warranty Extension var for noget, de anede INTET om det ! /Anders. |
|||||||
Regards,
|||||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |