recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG LCD/Plasma garanti opdateringer på vej
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG LCD/Plasma garanti opdateringer på vej

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndersPier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Emne: LG LCD/Plasma garanti opdateringer på vej
    Sendt: 30-Maj-2006 kl. 20:29

Det ser ud til der er ved at ske opdateringer, vedr. garanti-betingelser på LG Worldwide.

Uanset hvor man går ind (på LG Service's hjemmesider), er der i venstre side nu kommet et billede, med teksten "Warranty Extension" og link til samme side (uanset hvilket LG Service site man besøger worldwide).

Alle peger hen på http://www.lgservice.com/ws. Men der er p.t. ikke noget indhold.

Mon ikke man kan forvente ens garanti betingelser worldwide ? (blot mine gisninger).

Der har jo været en del debat om det herinde, i forb. med køb af LG LCD/Plasma i Tyskland og udlandet i det hele taget.

Post gerne i denne tråd, hvis nogen finder ud af noget, vedr. denne Warranty Extension.

Se feks. her: http://www.lgservice.com/ws (i venstre side ses linket jeg fabler om).

/Anders.

Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2006 kl. 20:36

Hej Anders

Jeg tror du har ret i at der er opdateringer op vej. Bl.a. indføres et specielt garanti-mærke for landene i Norden - som skal sikre mod den stigende parallel-import.

Ikke så meget mod egen import fra Tyskland og andre steder, for der ved man forhåbentlig nogenlunde hvilken risiko der løbes. Men det gælder vist mere de parallel-impotører der ikke oplyser om noget.

Altså dem der bare giver indtryk af at være billigere, uden at forklare hvorfor og hvad det evt. betyder.

PRESSEMEDDELELSE
Stockholm 12.05.2006

Tryghedsmærkning fra LG Electronics

LG Electronics Nordic har indført en tryghedsmærkning på det svenske marked og er på vej med det samme initiativ i Danmark. Denne mærkning fortæller forbrugeren, hvilke fordele han eller hun har ved at købe LG Electronics' forbrugerelektronik-produkter hos en "Godkendt LG-Partner" – frem for i nogle online- eller IT-butikker.

Formålet med tryghedsmærkningen er at give forbrugerne mulighed for at vælge en forhandler, som sælger produkter, hvor LG Electronics Nordic er importør. Dette indebærer, at forbrugeren kan være helt sikker på, at dansk eller svensk service, support og brugsanvisning er med i købet, samt at alle lovpligtige afgifter er betalt. LG Electronics garanterer endvidere, at produkterne er fuldstændigt tilpasset det lokale marked – både hardware- og software-mæssigt.

Formålet med tryghedsmærkningen er at give forbrugerne mulighed for at vælge en forhandler, som sælger produkter, hvor LG Electronics Nordic er importør. Dette indebærer, at forbrugeren kan være helt sikker på, at dansk eller svensk service, support og brugsanvisning er med i købet, samt at alle lovpligtige afgifter er betalt. LG Electronics garanterer endvidere, at produkterne er fuldstændigt tilpasset det lokale marked – både hardware- og software-mæssigt.

LG's initiativ er en konsekvens af, at enkelte forhandlere selv parallelimporterer forbrugerelektronik-produkter fra LG Electronics og sælger dem på deres lokale marked. Disse importerede produkter har forhandleren selv det totale forbrugeransvar for, og det betyder, at en sådan importør bør råde over et servicecenter, afregne alle lovpligtige copyright- og genanvendelsesafgifter samt sørge for en betjeningsvejledning på det lokale sprog til hver enkelt model. Endvidere bør det tydeligt være angivet på og i emballagen, hvem der har importeret produktet, samt hvordan forbrugeren skal forholde sig, når produktet engang skal kasseres.

LG Electronics understreger, at man ikke ønsker at beskylde alle parallelimportører for at forsømme deres ansvar, men det forekommer, at forhandlere ikke lever op til deres forpligtelser, og det kan medføre, at forbrugere risikerer at komme i klemme efter at have købt et parallelimporteret LG produkt.

Så snart tryghedsmærkningen er indført, vil et antal udvalgte danske forhandlere kunne bruge "GODKENDT LG-PARTNER" mærket i deres skiltning og øvrige markedsføring. Med denne tydeliggørelse af nogle af globaliseringens konsekvenser håber LG Electronics, at forbrugerne lettere kan overskue deres situation inden købet og få det serviceniveau, de fortjener.

Billeder med høj opløsning
Besøg LG Electronics' hjemmeside
http://nordic.lge.com . Klik på billedarkivet, og søg på modelnavne.

Hvis du vil have flere oplysninger, kan du kontakte:

Teija-Marie Pierre , Nordisk Marketingschef LG Electronics Nordic AB
Box 83, 164 94 Kista
TLF: +46 (0)8-566 415 00
Mobil: +46 (0)708-22 76 76
E-mail:
tmpierre@lge.com

Morten Nielsen, Sales Manager IT Denmark
LG Electronics Nordic AB
Sluseholmen 2-4, 2450 København SV
TLF: 70250680
Mobil: 22889864
E-mail:
Morten.nielsen@lge-denmark.com

Kristian Jacobsen, Sales Manager BG Denmark
LG Electronics Nordic AB
Sluseholmen 2-4, 2450 København SV
TLF: 70250680
Mobil: 22441695
E-mail:
kj@lge-denmark.com

LG Electronics er markedsleder inden for forbrugerelektronik og mobilkommunikation. Selskabet beskæftiger mere end 72.000 medarbejdere i 77 datterselskaber og salgsorganisationer over hele verden. LG Electronics er verdens største producent af avancerede CDMA (Code Division Multiple Access) mobiltelefoner, klimaanlæg til hjemmebrug, optisk lagringsudstyr og hjemmebiografsystemer. LG Electronics har en total omsætning på 35 mia. USD (konsolideret 45 mia. USD) Siden oktober 1999 har LG Electronics været at finde i Norden. Koncernens målsætning er at etablere sig i løbet af de næste par år blandt de største aktører på disse forretningsområder på det nordiske marked. Ambitionen er at gøre teknik og design tilgængelig for almindelige mennesker til fornuftige priser. http://nordic.lge.com

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2006 kl. 20:53

Yep - dette er faktisk en relativ gammel nyhed, som har stået der siden april og her refereres til forhandlerne, ikke til slutbrugere som selv køber varen i udlandet (importerer).

http://nordic.lge.com/sv/ir/html/ABboards.do?action=read& ; ;group_code=AB&list_code=PRE_MENU&seq=5413&page= 1&target=pressreleases_read.jsp

Citat: "LG's initiativ er en konsekvens af, at enkelte forhandlere selv parallelimporterer forbrugerelektronik-produkter fra LG Electronics og sælger dem på deres lokale marked."

Jeg vil da lige pointere, at det jo heller ikke er super-smart, at Garanti-vilkårene IKKE kan læses (linket fungerer ikke) på nettet. Dertil fik jeg heller ikke nogle garanti-betingelser med, da jeg købte min LG RH-7800 Harddisk-recorder (som er Svensk og IKKE parallel-import) her i Sverige (hos Elgiganten).

(gå evt. ind på http://se.lgservice.com og tryk Product Support). Hverken linket til Service Policy eller Warranty Information fungerer.

Så de gør det ikke lige frem nemt at gennemskue !

Dog forholder jeg mig til det, som jeg har fået at vide af LG Danmark og LG Nordic, samt Digitalo fra Tyskland - 1. år kan man få LG produktet rep. i det land produktet befinder sig (og ikke skal returneres hvor det er købt).

Redigeret af AndersPier - 30-Maj-2006 kl. 20:56
Regards,
Anders Pier.

Logitech Harmony 600
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2006 kl. 23:00

Tror i øvrigt ikke at LG laver et link, vedr. Warranty / Garanti, som worldwide er ens (læs: peger samme sted hen), hvis ikke det er fordi der kommer ens gældende regler verden over (worldwide warranty).

Tror helt ærligt ikke at de vil skrive på denne side (som LG Service, worldwide linker til), at lokale garanti-regler for de enkelte lande her er gældende.

Mon ikke man vedtager / har vedtaget, at det bliver ala Philips' garanti ?

Uanset hvilket lands LG Service site, jeg i aften har været på - samme link !

Det er i al fald mit bud (men blot gisninger), lad os se hvad linket afslører, når der kommer indhold på siderne/siden.

/Anders.

Regards,
Anders Pier.

Logitech Harmony 600
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 23:17

Så kom LG's Warranty Extension i luften.
http://www.lgservice.com/ws/index.jsp

Det er KUN udvidelse af LG Laptops (bærbare) - har INTET med LG's andre produkter at gøre :-(

Troede lige de endelig, at de fik skrevet noget konkret omkring deres generelle garanti-betingelser ind på deres Web-site(s) !

Snakkede med LG (i går) og spurgte hvad det der Warranty Extension var for noget, de anede INTET om det !
Men igen bekræftede de det, vi allerede havde fået at vide.
Køber er SELV ansvarlig for transport (af LCD/Plasma indkøbt i e.g. Tyskland) til nærmeste LG Service Center - men får det rep. det første år, under garanti (uden beregning). År 2, skal LCD/Plasma tv'et ned til butikken. Så intet nyt under solen.

/Anders.

Regards,
Anders Pier.

Logitech Harmony 600
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu