recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD Mybooklive står og blinker = ingen forbindelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WD Mybooklive står og blinker = ingen forbindelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lazzeeh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Juni-2011
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lazzeeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WD Mybooklive står og blinker = ingen forbindelse
    Sendt: 31-Juli-2013 kl. 15:37
Hej.

Jeg har nu siddet i et par timer og søgt en masse for at løse mit problem med min NAS WD mybooklive 2tb.

Jeg har lige været på ferie og før dette overførte jeg noget til den hvor der var fin forbindelse.
Da jeg skulle bruge den idag, står den og bilnker grønt hver 10 sekund og jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er godt eller skidt (helt godt er det ikke, da jeg ikke kan få forbindelse til den).

Jeg kan ikke logge ind på Dashboard og heller ikke se den i Finder (Mac).

Jeg er ved at være halv desperat da der ligger en masse ting på den, så har set på noget hvor man kan skille NAS'en ad og tage harddisken ud - men håber det kan undværes.

Er der nogen der har været ude for samme problem eller har en ide til hvad jeg kan gøre?
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 07:44
Manualen side 127: Hvis der blinkes grøn tyder det på at der skrives eller læses fra disken, prøv eventuelt at fjern netkablet i noget tid og se om det holder op og genstart så NASen. Hvis ikke det har nogen effekt, så prøv at genstart den ved hjælp af at holde reset knappen inde i 4 sekunder.

/ask
Til top
lazzeeh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lazzeeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 08:06
Tak for svaret!

Har prøvet det med at reset et par gange, men ikke nogen ændring.

Kan prøve det med netkablet - igår aftes (efter den havde stået tændt hele dagen), kom der endelig et fast grønt lys, men kunne stadig ikke forbinde til den. Hertil morgen blinker den igen. :(
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 08:56
Holder den op med at blinke når du trækker netkablet? hvis ja, så prøv at forbind den direkte til din PC (er beskrevet i manualen).

/ask
Til top
lazzeeh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lazzeeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 09:01
Nej den blinker stadig hver 10 sekund..

Har også prøvet at sætte den til direkte men der sker heller ikke noget..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu