|
surround lyd på digitale kanaler igennem receiver |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Tunfisken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-September-2007 Status: Offline Point: 561 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-August-2013 kl. 23:16 |
Hej et spørgsmål
jeg er ved at blive sindssyg. Hvis jeg har et tv hvor antennestikket sidder i selve tvet, så har jeg en onkyo receiver tilsluttet tv med surround højtalere til recieveren, HVORDAN får jeg så lyden ud i mine højtalere i stedet for selve mit tv? kan nogen hjælpe???
|
|
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie AFSPILLER - PS4 mobilabonnement FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1 RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX SURROUND - |
|
![]() |
|
Tunfisken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-September-2007 Status: Offline Point: 561 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
og her snakker jeg selvfølgelig hvis jeg bare ser DR 1 feks, hvordan kan jeg så få lyden fra almindelige tvprogrammer ud igennem reciever til mine højtalere, jeg har også indbygget netflix i mit tv og vil gerne kunne se det i surround
|
|
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie AFSPILLER - PS4 mobilabonnement FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1 RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX SURROUND - |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19852 |
Du skal bruge et kabel.
Men uden at vide, hvilket tv du har er det svært at præcisere det nærmere. Klaus |
|
![]() |
|
jeg har arc i tv og mine hdmi kabler understøtter dette, kan det ik lade sig gøre?
|
|
Optoma HD141X
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Så skal vi også vide hvilken receiver det drejer sig om.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
onkyo nr 616
|
|
Optoma HD141X
|
![]() |
|
hdmi kablet er sat i den hdmi indgang på receiver hvor i der også står (arc) ligesom på mit tv
|
|
Optoma HD141X
|
![]() |
|
arc er også sat til auto på min receiver, og når jeg tager fjernbetjeningen til tv og skruer op så skruer den op på selve receiver, så et eller andet sker der, der er bare ingen lyd
|
|
Optoma HD141X
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19852 |
Nåååh, det tv?
Klaus |
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Har du sat ARC op i menuen på din Onkyo?
|
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Du skal nok ændre lydoutput på dit tv. F.eks. på mit Panasonic er der en knap på remoten der hedder Viera-link; her skal jeg skifte over på biograf-lyd.
|
|
![]() |
|
Det virkede efter jeg slukkede tv og tændte igen :)
|
|
Optoma HD141X
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |