recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAD t748 slår automatisk SUB fra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAD t748 slår automatisk SUB fra

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chaplins Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaplins Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAD t748 slår automatisk SUB fra
    Sendt: 04-August-2013 kl. 22:12
Hej Alle Recordere.

Jeg har et meget simpelt spørgsmål. Jeg har i efteråret for snart et år siden købt en NAD t748 Surround receiver. Den havde på et tidspunkt en defekt, som blev lavet på garantien. 

Mit spørgsmål er følgende. Hver gang jeg tænder forstærkeren har den af en eller anden mærkelig grund slået sub-wooferen fra, som jeg er nødt til at slå til igen manuelt. Desuden er jeg nødt til at slå "enchanced bass" til, da der ellers ikke bliver tændt for højtaleren. Er dette normalt eller skal den en tur til HiFi-klubben igen? 

Mvh. Victor
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 22:18
Er resterende højtalere sat til small eller large?
Forstår ikke at den slår den fra, men mener at huske fra jeg rodede min NAD T775's indstillinger at når HT stod til large, skulle jeg også vælge enhanced, før sub spillede med der. Undrede mig lidt over det, men da jeg ikke bruger sub og HT-large tænkte jeg ikke mere over det. Ja før nu du skrev det. :)
Mvh. Fausing
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
Chaplins Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-April-2010
Sted: Danmark
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaplins Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 23:28
Alle højtalere er sat til Large efter den har autokalibreret med mikrofon osv. :)
Men ja, synes bare det er underligt at den slår fra hver gang jeg slukker den. Jeg tror jeg hører dem ad i HiFi-klubben. 
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 05:10
Og du har gemt det som et preset hvor sub er sat til ON, og sat den til det gældende preset er det den starter op med når du tænder den.
Mvh. Fausing

Redigeret af fausing - 05-August-2013 kl. 05:11
Min Hjemmebio
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 08:45

Mine højttalere er sat til Large, og Sub til On, normalt er Sub slukket når der spilles musik, den tænder først når der er et DD signal, d.v.s den er først Aktiv når der er lyd fra en film. Det er helt fint sådan, da der er nok LF fra højttalerne til musik brug. Hvordan har du indstillet din Reciver.? Min er stillet til kun LF, og ikke LF + Main, hvor så Subben er Aktiv hele tiden.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 10:10
Det kan man ikke bestemme på NAD det med main osv.
Mvh. Fausing
Min Hjemmebio
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu