recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung bar, Sonos Playbar eller receiver + 5,1?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung bar, Sonos Playbar eller receiver + 5,1?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung bar, Sonos Playbar eller receiver + 5,1?
    Sendt: 05-August-2013 kl. 10:29
Da mit setup ikke spiller super godt mere, går jeg og overvejer en ny løsning.

Jeg har pt Pioneer VSX-922 og 5x Focal Sib-XL
Men det lyder bare ikke særlig godt. Lyden skratter (Lyder ligesom om at lyden er blevet forstærket for meget inden det kommer ind i receiveren) 
Dette opstår både når jeg får lyden fra mit Samsung F8005 tv, mit media center og min Sonos Connect.

Har overvejet at låne et par højttalere i HiFi klubben og prøve at se om det ændre noget hvis det ikke gør så må det jo være receiveren der er noget galt med?

Derfor dette spørgsmål.

Jeg har 3 modeller i hovedet lige pt.
1. Samsung HW-F550 Soundbar med sub.
2. Sonos playbar
3. Receiver med 5.1 sourround

Hvilken løsning ville i vælge?

Brugervenlighed ligger højt, og ideen med at man ingen fjernbetjening har til Sonos og aldrig til tænde den tiltaler mig meget. 
Omvendt er prisen meget høj i forhold til en Samsung soundbar når jeg nu har en Connect jeg kan sætte til denne i forvejen?
Og en Receiver + højttaler løsning lyder bedre men er jo bare noget dyrere, fylder mere og slet ikke lige så elegant og brugervenlig.

Redigeret af kenneth85 - 05-August-2013 kl. 10:31
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 12:40
Går du efter bedst lyd er et 5,1 system at fortrække.

Soundbar løsningen er til OK tv lyd    men langt fra 5,1 lyd

Prøv at finde fejlen på det du har nu - er det alle indgange der ikke lyder godt ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 13:44
Jeg går efter den bedste "kone" løsning. Ment på den måde at det skal være simpelt at bruge, ikke fylde for meget og gerne lidt elegant.

Jeg er på ingen måde Audiofil og den lyd jeg får ud af min Sonos Play 3 højttaler ude på badeværelset syntes jeg er fin.

Jeg er lidt usikker på hvad du mener med indgange. Jeg har ikke prøvet alle.
Men har prøvet HDMI, HDMI OUT (ARC), Optisk og USB. den eneste der lyder nogen lunde er USB men det kan jeg jo ikke bruge til så meget?

Jeg har bemærket at mine Focal højttalere har en switch bag på hvor jeg kan stille noget Ohm værk. 4Ω/450Ω (15W) / 240Ω (30W) / 120Ω (60W) Pt står de alle på 4Ω.
Men min Receiver understøtter kun fra 6 - 16Ω?

Når jeg køre en auto tune på receiveren kommer den op og siger at +/- vender forkert på nogle terminaler. Men dette er ikke korrekt og det virker til at være lidt som vinden blæser hvilke højttalere den mener vender forkert. Ved ikke om dette kan have noget at sige?
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 14:35
simpel kone løsning som er nem=SONOS playbar. Jeg er selv blevet helt imponeret over den, jeg synes den spiller rigtig godt og den er skide smart og nem at finde ud af, damen er lige så imponeret af den.

Skal dog siges hvis der skal bare lidt "bump" effekt i skal der dog investeres i en sonos sub, som os er på vej hertil.

Jeg vil godt tillade mig at sige, at for de små højtalere som sidder i den playbar, så spiller de fantastisk. Jeg ved godt man kommer længest med store højtalere, men nu vil jeg lige smide min mening da det jo er på tale med sådan en playbar.

Jeg er slet ikke skuffet over den, så jeg kan godt sige Thumbs Up for den
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 15:32
@Treated Tak for dit svar, det er også lidt den med den manglende sub som jeg har i tankerne. Fordi så er man altså oppe på 10.400 kr. for en soundbar med sub. Shocked 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 16:50
Til den pris kan du også få B&W Panorama II. Den er mindre handy, men jeg er ret sikker på, at den spiller bedre. Og så kan den jo klare DTS... Jeg bruger selv en Playbar, så det er ikke fordi jeg vil tale imod brugen af denne - den spiller fint - men hvor Playbar er et godt køb alene, så synes jeg tilbehøret (sub og Play:3) gør sættet for dyrt.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Til den pris kan du også få B&W Panorama II. Den er mindre handy, men jeg er ret sikker på, at den spiller bedre. Og så kan den jo klare DTS... Jeg bruger selv en Playbar, så det er ikke fordi jeg vil tale imod brugen af denne - den spiller fint - men hvor Playbar er et godt køb alene, så synes jeg tilbehøret (sub og Play:3) gør sættet for dyrt.
< id="adlesse_unifier_magic_element_id" style="display:none;">

Det er også lidt sådan jeg har det. Men modsat andre mærker så kan man jo ved sonos udbygge efterhånden som man får råd. så man hehøver jo ikke sub og play 3 i starten. :)

Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 20:02
Jeg er da ked af at hører du har mistet dine nosser ;-) Ellers er fejlen sikkert i din Pioneer, så få den repareret eller udskiftet. Playbar er fin som tv højttaler men så heller ikke bedre.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 20:47
Playbar skal betragtes som et separat system til TV, for du kan ikke tilføje andet end sub og baghøjttalere. Det betyder også at du ikke kan tilføje sub'en og lade den spille med andre Sonos-enheder end Playbar, hvilket er et ret stort minus i min bog. Playbar er ikke god nok til at kunne fungere som primær lydkilde i stuen, så der skal eks. en Connect og et andet sæt aktive højttalere til - disse kan så ikke spille sammen med Sub'en uden at Playbar også spiller.

Effektivt betyder dét, at du konstant skal koble dine zoner sammen igen (for Playbar afkobler sig fra en gruppe hvis du tænder TV'et) hvis du vil bruge den sammen med de øvrige højttalere. For mig har det betydet, at jeg stort set aldrig lader Playbar spille med i Tv-hjørnet, når jeg spiller musik for det kræver for mange tryk. Playbar kører jo sit eget løb mht. volumen, da den jo justeres når du ser TV - det er ikke fedt, at de forskellige zoner starter op på vidt forskellige lydniveauer. Her kunne Sonos godt have lavet en feature til at justere lyden ned til laveste fællesnævner på alle zonerne når de grupperes.

Redigeret af Torben Rasmussen - 05-August-2013 kl. 20:49
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Jeg er da ked af at hører du har mistet dine nosser ;-) Ellers er fejlen sikkert i din Pioneer, så få den repareret eller udskiftet. Playbar er fin som tv højttaler men så heller ikke bedre.

Problemet er lidt at jeg ikke ved om det er i Receiveren eller højttalerne at problemet er.
Og hvis jeg indlevere receiveren og den ikke fejler noget så er det jo at betale ved kasse 1.

Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 21:04
Kan du ikke tage højttalerne med over til en ven og teste dem? Eller ditto med receiveren?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Kan du ikke tage højttalerne med over til en ven og teste dem? Eller ditto med receiveren?

Min kone har jo taget mine nosser! Jeg har ikke lov til at have venner :D hehe

Men jo det er et godt forslag :) 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu