|
Vil denne konfiguaration af pc være ok? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-August-2013 kl. 16:37 |
Efter at konen har fået en ipad, vil jeg udskifte vores 5 år gamle bærbar til en diskret stationær pc.
Mine børn er lige begyndt i skole og specielt min 6 årig søn, har fået interesse for gaming. Det er dog mest Minecraft han spiller på sin ipad mini, men han vil gerne spille det på pc. Jeg selv savner en god ips skærm til lidt billedredigering, samt komforten ve en stationær pc. Jeg har dog ikke tænkt mig at bruge en formue, og jeg har derfor prøvet at sammenfatte en liste af dele, som jeg tror vil være en god "værdi for pengene" sammensætning. Men jeg har ikke fulgt så meget med i, hvad der sker i cpu verdenen. Kabinet: Fractal design core 1000: 300 kr Psu: Antec Basiq vp450p: 300 kr Processor: Core i5 4570: 1400 kr Bundkort: Gigabyte GAZ77m-D3H-Rev1.0: 500 kr Grafik: XFX Radeon 7750 (1gb): 650 kr SSD: Kingston SSD Now 300 (120 gb): 650 kr Ram: 2x4 GB Crucial Dimm 240: 425 kr ialt: 4225 Kr Jeg tænker også på, om en Core I3 processor ville være et bedre køb. Eller evt. en af AMD's Fx serie processor. Hvad mener i? Ps jeg har også tænkt mig at købe en Lg 24ea53vq AH-ips skærm, og et sæt Behringer MS40 aktive højtalere. |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
nej - dit bundkort er ikke kompatibelt med din CPU - du skal have enten et B86, H87 eller Z87 kort(cpu er et lga1150 pins og bundkortet er lga1155)
|
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
tak
Jeg har ændret det til AsRock B85M Pro4, da jeg også gerne vil have optisk ud. |
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Behov for cpu-køler?
Er psu haswell-kompatibel i forhold til sleep states? |
|
![]() |
|
jeg går ud fra at den medfølgende cpu køler fra intel er god nok.
Sleep states?
|
|
|
![]() |
|
Jeg kan se, at nogle udenlandske forhandlere, skriver Hasswell ready.
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |