recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af brugt B&W surroundsæt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af brugt B&W surroundsæt?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af brugt B&W surroundsæt?
    Sendt: 10-August-2013 kl. 19:04
Hej alle sammen.

Sidder lige og kigger lidt på surroundsæt. Har bestemt mig for at spare lidt penge og gå efter noget brugt. Har endelig overtalt konen til at jeg får lov at bestemme det hele denne gang :-)

Har kigget på disse to sæt:

B&W 1
B&W 2

Jeg har et budget på max 6000 kr. Hvad syntes i om disse sæt? Evt. Nogle alternativer? Behøver ikke være b&w men syntes det er en fed højtaler med fed lyd i de sæt jeg har hørt!

Skal sige jeg kommer fra et Focal Sib 5.1 sæt, så vil gerne have noget der spiller noget bedre både film og musik. Kan det trækkes fra min Denon 1912 receiver?
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 19:39
Jeg ville snuppe din nr.2
Baghøjtalere er ens i begge sæt. Enhederne i front er de samme, dog en lidt større magnet på gulv modellen. 602.5
Men i sæt 2 får du to sæt flotte standere med plus en receiver og dvd afspiller du evt kan sælge videre igen. :) Kender ikke Gale subben men mon ikke den gør det godt. :)
Men ja, jeg ville vælge sættet PGA standerne.
Mvh. Fausing
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 19:51
Tak for input! :-)
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 20:19
Jeg er også mest tiltrukket sæt nummer 2.. du kan givet vis ikke få ret meget for en gammel reciever og DVD-afspiller, men de medfølgende standere har altså en vis værdi..

Du kan garanteret også prutte prisen ned på de 5k..!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 20:41
Jeg ville gå efter sæt 1.
Hvorfor?
Større fronter og en bedre sub.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 22:59
Nej vi snakker nok højest 300-400 kr for de to apparater men hvis han får det pruttet ned på 5000,- som Steve Jones er inde på er det et helt fornuftigt setup til prisen. Ja ellers har du et fint anlæg til garage/værksted etc. i de to medfølgende sager. Mvh. Fausing
Min Hjemmebio
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 23:41
Ja, eller lidt til et begynderanlæg for et barn..

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 23:49
Tak for svar alle sammen. Dejligt med nogle forskellige meninger. Mangler egentlig anlæg til garagen, da jeg har en projekter jeg har hængt op derude, der skal bruges til at se noget bold med drengene osv. Så det ville være helt fint at få det med.

Men hvad med lydbilledet i sæt nr 2? Ved godt det skal høres , men kunne være nogle havde haft noget tilsvarende.
Er der nogle der kender til sub?
Nu har jeg været ved at kigge på b&w's dm685 også, men så bare 2 stk istedet, da prisen jo er lidt højere. Men er der en verden til forskel på dm601 og dm685? Altså lydmæssigt?

På forhånd tak &
Fortsat god weekend
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 00:24
Har en kammerat der har 601 og der er super lyd i de forholdsvis små højtalere. God bund, og de kan spille tordnende højt, ikke at det nødvendigvis er et plus, men de lyder godt selv ved mange dB. :)
Min Hjemmebio
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 00:29
685'eren er nu også en ret populær HT, men jeg vil bestemt ikke mene det kan svare sig at give det mere de koster, frem for det sæt du har kig på. :)
Min Hjemmebio
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 00:41
Okay, nej ser ud til at det er et godt sæt. Kan også godt lide de står på de alu standere.
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 05:05
Ja, de ser rigtig flotte ud. :)
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu