recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 7.1 lyd til 5.1 forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

7.1 lyd til 5.1 forstærker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 7.1 lyd til 5.1 forstærker
    Sendt: 12-August-2013 kl. 14:21
Hej med alle jer kloge hoveder Smile

Jeg har brugt lidt energi på at sætte mig ind i bitstream osv. når der afspilles surround fra blueray på min ps3.

Men jeg kan ikke helt finde ud af hvad der sker, når jeg f.eks. afspiller Jurassic Park, der har DTS-HD Master Audio 7.1 som eneste surround. Mister jeg så den lyd der ville være sendt til de sidste 2 højttalere når jeg kører 5.1 setup ?

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

Hej med alle jer kloge hoveder Smile

Jeg har brugt lidt energi på at sætte mig ind i bitstream osv. når der afspilles surround fra blueray på min ps3.

Men jeg kan ikke helt finde ud af hvad der sker, når jeg f.eks. afspiller Jurassic Park, der har DTS-HD Master Audio 7.1 som eneste surround. Mister jeg så den lyd der ville være sendt til de sidste 2 højttalere når jeg kører 5.1 setup ?

nej - det bliver down mixet til de to surrounds du har.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 14:25
Perfekt, tak for det hurtige svar !
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 15:47
Bare husk, hvis du har tv'et som mellem led, så kan du risikere at tv'et yderligere down mixer til 2.0, da de fleste tv kun vil sende multikanal lyd fra den indbyggede tuner.

Hvis du kører lyden direkte til surround processoren, så er det ligegyldigt.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 16:19
Tak for tippet, kører heldigvis direkte til forstærker med HDMI
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu