recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TT-connect CT2-4650 CI, Ubuntu og AlphaCrypt CAM
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TT-connect CT2-4650 CI, Ubuntu og AlphaCrypt CAM

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thomasv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Januar-2008
Sted: Vestbjerg, DK
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomasv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TT-connect CT2-4650 CI, Ubuntu og AlphaCrypt CAM
    Sendt: 12-August-2013 kl. 21:44
Hej,

Jeg har købt et TT-connect CT2-4650 CI usb tuner, som skal bruges til et Linuxbaseret HTPC setup, med TVHeadend eller VDR som backend og XBMC som frontend.
Tanken var at køre både frontend og backend på en Zotac zbox - som jeg ikke har købt endnu.

Mit tv signal kommer fra Stofa. Jeg abonnerer på grundpakken plus nogle få tilvalgskanaler som kræver kort.
Jeg har fået setup'et virke på en Ubuntu laptop, med undtagelse af tunerens kortlæser.
Det er det sammen med MediaPortal på Windows7.

Jeg ved mit Irdeto CAM + kort virker. Det sidder i mit TV og kan dekryptere kodede kanaler, og sætter jeg det over i usb tuneren og bruger den medfølgende "TT-viewer" applikation på Win7 kan jeg ligeledes se de kodede kanaler.

Jeg har fundet ud af at TVHeadend ikke understøtter CAM. Så er den lissom ude af spillet.
Det skulle til gengæld både VDR og MediaPortal Server kunne.

Nu kan jeg så læse mig frem til på VDR's wiki og MediaPortal's wiki, at fabrikatet af CA-Modul også spiller en rolle. Ouch Begge softwares understøtter AlphaCrypt CAM. Dette CAM er tilsyneladende eneste mulighed for dekryptering af Irdeto.
Men før jeg nu kaster €100 efter sådan et AlphaCrypt CAM, vil jeg gerne høre om nogen har erfaringer med AlphaCrypt CAM og evt kan be- eller afkræfte at det virker til VDR eller MediaPortal på et Stofa signal?

mvh
ThomasV
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2013 kl. 08:48
Det kan lyde banalt, men har du "vinget af" under tuneren i MP, at den skal bruge CAM ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2013 kl. 14:03
Jeg har brugt både et alm IRdeto CAM fra stofa og et alphacrypt cam i en digital devices løsning på Mediaportal. De virkede begge. Dog var jeg indimellem nødt til at sætte Irdeto CAM'et i et tv igen for at synkronisere koder. Jeg har iøvrigt stadig mit alphacrypt CAM til at ligge som jeg ikke bruger mere. Det kunne godt være til salg hvis du finder ud af at det er det du skal bruge.
Til top
thomasv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomasv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Det kan lyde banalt, men har du "vinget af" under tuneren i MP, at den skal bruge CAM ?

Ja, den er vinget af.

Til top
thomasv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomasv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Jeg har brugt både et alm IRdeto CAM fra stofa og et alphacrypt cam i en digital devices løsning på Mediaportal. De virkede begge. Dog var jeg indimellem nødt til at sætte Irdeto CAM'et i et tv igen for at synkronisere koder. Jeg har iøvrigt stadig mit alphacrypt CAM til at ligge som jeg ikke bruger mere. Det kunne godt være til salg hvis du finder ud af at det er det du skal bruge.

Det er også Stofas udleverede CAM jeg har. Så jeg vil lige prøve een gang til med MediaPortal, og hvis det ikke giver et resultat, kunne jeg meget vel være interesseret i at købe dit Alphacrypt CAM,
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 19:32
alrighty. Du siger bare til!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu