recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning med kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsætning med kabler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
janr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-December-2005
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning med kabler
    Sendt: 15-August-2013 kl. 20:01
Hej alle. Så er der nyt højtalere i stue. Og har lige et par spørgsmål. Jeg har en denon 3500 receiver som modtager lyd og spytter det ud i 5.1. Mit fjernsyn er forbundet med forstærkeren via et digital stik. Herfra er der diverse bokse som, tv boks, hd afspiller og PlayStation forbundet til fjernsynet med hdmi. Det vil sige, at lyden går op i fjernsynet med hdmi og over i forstærkeren via digital stik. Men mister jeg noget lyd eller kvalitet på dette? Skal diverse bokse være forbundet direkte til receiveren? Jeg har et pioneer 5090 hvis det skulle betyde noget. På forhånd tak
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 20:19

Ved den tilslutning der anvendes, vil der kun kunne fås 2.0 lyd, så alt til Reciver med HDMI.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
janr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 20:26
Der er ingen hdmi indgang i receiveren :-(
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 20:30

Så må du bruge Toslink eller Coax.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2370
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af janr janr skrev:

Der er ingen hdmi indgang i receiveren :-(

Hvad med optiske indgange?
Til top
janr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 20:33
Tror der er 2 optiske indgange på den
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 20:44

Så bruger du dem, samt Coax for tilslutning af lyd fra enhederne.
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Ved den tilslutning der anvendes, vil der kun kunne fås 2.0 lyd, så alt til Reciver med HDMI.
Det er sandsynligt og ofte årsagen iflg. mange tråde på nettet, men ikke gældende for alle apparater. Jeg kører alt HDMI -> TV -> AVR og får ægte 5.1. Ingen Dolby prologic II eller 3D Matrix lyd og jeg skal komme efter dig. 5.1 dejlige diskrete kanaler.

Det bør ikke udelukkes før det er afprøvet.

Man kan f.eks. teste med en PC med HDMI udgang, forudsat afspilleren man benytter understøtter det, og denne fil: http://www.tfm.ro/win32-projects/test-avi-ac3/

TV: Philips 58PFL9956T
Popcorn Hour C-200, C-300, A-400
Boxee Box
Apple TV
Playstation 3
HTPC XBMC (Nvidia indstillinger informerer dog kun om 2.0 via tv'ets EDID -Extended display identification data-, hvilket er helt normalt da tv'et er et 2.0 apparat, men det er ingen forhindring).

Det er derfor at jeg altid skriver "sandsynligt" når jeg selv foreligger det som en mulighed, eller rettere, en mangel.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu