|
Onkyo NR616 intet subw.signal ved visse kilder. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
betho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-August-2013 kl. 14:35 |
Hejsa.
Nu har jeg erhvervet mig en Onkyo TX NR616 Det er jo en vild maskine, der leverer et helt andet lydbillede, end min gamle 606. Men den er desværre også en anelse mere på tværs... For jeg har problemer med at få subwoofersignal, når den afspiller spotify enten internt fra, eller fra min Boxeebox. Jeg kan simpelthen ikke regne ud, hvad der er der er opsat forkert - da det virker fint under afvikling af film, både fra PS3 og Boxeebox. Er der en venlig sjæl, der kan guide mig i den rette retning? Med venlig hilsen. Redigeret af betho - 16-August-2013 kl. 14:37 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Online Point: 40554 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan være p.g.a. opsætningen. På min Reciver f.eks køres der med Højttalere på Large på front og bag, SW er valgt, og LF er sat til SUB, og ikke SUB+ MAIN. når der er signalkilder kun med PCM lyd der er ikke lyd fra SW, det er der kun når der er et DD/DTS signal. Det er helt fint, da SW så kun er aktiv når der er udsendes et LF spor. Der er ingen grund til SW ved brug af andre kilder end film, der er tilstrækkeligt til f.eks musik fra Sattelitternes seperate LF enheder.
Hvordan det så lige er med din Reciver og indstillinger ved jeg ikke, men det kan være i opsætningen du skal lede. Redigeret af Radiomanden - 16-August-2013 kl. 15:40 |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg kan godt li bas.
Så selvom mine fronter er sat til large kører jeg sub+main. Som radiomanden foreslår er det nok her du skal prøve dig frem. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Sæt fronthøjttalerne til "Small", så skal SUB'en spille med hele tiden...
M.v.h. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Online Point: 40554 |
Det er jo ikke meningen, medmindre at det er små sattelitter.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
betho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
Tak for jeres inputs. Jeg må lege lidt mere med det... Måske lave en ny opsætning med audyssey (hvilket givet et andet resultat end ved forgængeren... Tænk de her højtalere er SÅ gode.)
Mine højtalere er Teufel System 4 5.1ch. Består af 3 reol fronter og 2 dipol reol højtalere. Systemet er mere eller mindre afhængige af subben, for at få dybden med. Musik er dog tilforladelig uden. Det er trodsalt ikke satelitter. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Øh jo! Det er de færreste gulvhøjttalere, som leverer noget brugbart under f.eks. 40 Hz... M.v.h. |
|
![]() |
|
....og under alle omstændigheder, hvorfor ikke tage det sidste med, ned til 20-25 Hz...
M.v.h. |
|
![]() |
|
Lige med gulvhøjtalere, så er det ikke specielt relevant, da jeg ikke ejer det. (; Så... Det er ikke noget at blive uenige om. Hehe...
Redigeret af betho - 16-August-2013 kl. 18:12 |
|
![]() |
|
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Farum, DK Status: Offline Point: 254 |
LF sættes til SUB
Fronter sættes til small. Dine fronter er altid små (small), medmindre de leverer helt ned til 20-25Hz. det relaterer ikke til deres fysiske størrelse, men til deres evne til at spille dybt (bas) JH |
|
![]() |
|
Tak. :) Jeg har fået det til at fungerer nu. Jeg lavede bl.a. en ny kalibrering med Audessy. Og nu spinder det hele som en mis. Selvom det ikke er THX certificerede højtalere, så er de bygget ud fra THX princippet. Så det er simpelthen en fornøjelse, at køre med rent THX setup på reciever. :D
|
|
![]() |
|
Man skal ikke tillægge THX nogen synderlig værdi! Det er mere relevant at setup'et spiller godt.
M.v.h.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |