recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI fejl ved Onkyo TX-NR508
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI fejl ved Onkyo TX-NR508

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MarkR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-November-2009
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MarkR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI fejl ved Onkyo TX-NR508
    Sendt: 01-September-2013 kl. 17:16
Hej !

Min ellers så pålidelige Onkyo TX-NR508 er begyndt at forvolde mig problemer. I forbindelse med brugen af et dårligt HDMI kabel er HDMI-delen på min surround receiver (bagerst til højre ved stikkene) begyndt at blive frygtelig varm, og jeg kan ikke længere få ordenlig forbindelse til mit fjernsyn gennem receiveren. Ved ARC hakker lyden som et ondt ord.

Er der noget at gøre ved dette? Eller må jeg bare ud og se mig om efter en ny receiver?

Redigeret af MarkR - 01-September-2013 kl. 18:42
Til top
MarkR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MarkR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 16:21
Tror jeg har fundet ud af at det er en HDMI Transceiver, der er røget. Den bliver +70 grader, men jeg har beregnet mig frem til at den kun burde blive 39 grader i følge oplysningerne i datasheetet.
Er der nogle, der ved hvordan jeg kan skaffe en ADV7623?
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 17:54
Det er vist en almindelig kendt fejl på visse Onkyo'er, så kontakt din sælger og spørg om ikke de kan hjælpe dig.
Søg evt her i forummet for lignende fejl ved Onkyo.
mvh Infinity
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af MarkR MarkR skrev:

Tror jeg har fundet ud af at det er en HDMI Transceiver, der er røget. Den bliver +70 grader, men jeg har beregnet mig frem til at den kun burde blive 39 grader i følge oplysningerne i datasheetet.
Er der nogle, der ved hvordan jeg kan skaffe en ADV7623?
Måske her:

Mvh. JørgenT
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 19:29
Hvis du selv vil skifte IC kan jeg anbefale ChipQuik SMD1 til aflodning:
http://www.chipquik.com/smd1.htm

Vi bruger det på arbejde. Nu er det let at afmontere store IC,er med simpelt værktøj.
Se video demo i link.

Mvh. JørgenT
Til top
MarkR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MarkR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 19:52
Tak for feedback'en!

Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Det er vist en almindelig kendt fejl på visse Onkyo'er, så kontakt din sælger og spørg om ikke de kan hjælpe dig.
Søg evt her i forummet for lignende fejl ved Onkyo.

Den er købt i Elgiganten for flere år siden. Men jeg tvivler på at de kan hjælpe med noget som helst :)

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Hvis du selv vil skifte IC kan jeg anbefale ChipQuik SMD1 til aflodning:
Hvis den skal skiftes, så vil jeg helst selv gøre det. Jeg går på Aalborg Universitet, så vil lige forhøre mig om ikke de har noget til rådighed. Men tak for links'ene !

Lige nu står jeg og overvejer om jeg bare skal sige farvel og tak til receiveren og købe en ny, da jeg alligevel manger et andet HDMI output - eller den skal repareres. Uanset hvad, så løber man op i +400,- med PostDK's importgebyr.. Det synes jeg er en del, i forhold til hvad den er værd. :)
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2013
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 20:01
En HDMI "doubler" koster 20 Euro på Amazon, så det er ikke argumentet :-)

Mvh. Michael
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 20:09

Lige nu står jeg og overvejer om jeg bare skal sige farvel og tak til receiveren og købe en ny, da jeg alligevel manger et andet HDMI output - eller den skal repareres. Uanset hvad, så løber man op i +400,- med PostDK's importgebyr.. Det synes jeg er en del, i forhold til hvad den er værd. :)
Har Googlet lidt mere, da jeg syntes det lød af meget. 
Men pris er åbenbart oppe omkring 33-35$:

medmindre du køber 10 stk LOL

Så hvis ikke du har indkøbsmulighed igennem andre kanaler, kan det nok ikke betale sig.

Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 20:17

Min ellers så pålidelige Onkyo TX-NR508 er begyndt at forvolde mig problemer. I forbindelse med brugen af et dårligt HDMI kabel er HDMI-delen på min surround receiver (bagerst til højre ved stikkene) begyndt at blive frygtelig varm, og jeg kan ikke længere få ordenlig forbindelse til mit fjernsyn gennem receiveren.

Og du er sikker på at det er et kabel der har skadet den og ikke bare at den har fået samme "sygen" som så mange andre Onkyo HDMI boards, hvor man kan skifte kondensatorer og så virker de igen?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
MarkR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MarkR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 12:10
Dunno - hvilke kondensatorer er det du snakker om? Så kan jeg lige skifte dem først?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu