|
HDMI fejl ved Onkyo TX-NR508 |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
MarkR ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-November-2009 Status: Offline Point: 149 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-September-2013 kl. 17:16 |
|
Hej !
Min ellers så pålidelige Onkyo TX-NR508 er begyndt at forvolde mig problemer. I forbindelse med brugen af et dårligt HDMI kabel er HDMI-delen på min surround receiver (bagerst til højre ved stikkene) begyndt at blive frygtelig varm, og jeg kan ikke længere få ordenlig forbindelse til mit fjernsyn gennem receiveren. Ved ARC hakker lyden som et ondt ord. Er der noget at gøre ved dette? Eller må jeg bare ud og se mig om efter en ny receiver?
Redigeret af MarkR - 01-September-2013 kl. 18:42 |
||
![]() |
||
MarkR ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-November-2009 Status: Offline Point: 149 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tror jeg har fundet ud af at det er en HDMI Transceiver, der er røget. Den bliver +70 grader, men jeg har beregnet mig frem til at den kun burde blive 39 grader i følge oplysningerne i datasheetet.
Er der nogle, der ved hvordan jeg kan skaffe en ADV7623?
|
||
![]() |
||
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
|
Det er vist en almindelig kendt fejl på visse Onkyo'er, så kontakt din sælger og spørg om ikke de kan hjælpe dig.
Søg evt her i forummet for lignende fejl ved Onkyo. |
||
mvh Infinity
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5364 |
|
Måske her: Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5364 |
|
Hvis du selv vil skifte IC kan jeg anbefale ChipQuik SMD1 til aflodning:
http://www.chipquik.com/smd1.htm
Vi bruger det på arbejde. Nu er det let at afmontere store IC,er med simpelt værktøj. Se video demo i link. Mvh. JørgenT |
||
![]() |
||
|
Tak for feedback'en!
Hvis den skal skiftes, så vil jeg helst selv gøre det. Jeg går på Aalborg Universitet, så vil lige forhøre mig om ikke de har noget til rådighed. Men tak for links'ene ! Lige nu står jeg og overvejer om jeg bare skal sige farvel og tak til receiveren og købe en ny, da jeg alligevel manger et andet HDMI output - eller den skal repareres. Uanset hvad, så løber man op i +400,- med PostDK's importgebyr.. Det synes jeg er en del, i forhold til hvad den er værd. :)
|
||
![]() |
||
Dichael ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2013 Status: Offline Point: 197 |
|
En HDMI "doubler" koster 20 Euro på Amazon, så det er ikke argumentet :-)
Mvh. Michael |
||
![]() |
||
|
Har Googlet lidt mere, da jeg syntes det lød af meget. Men pris er åbenbart oppe omkring 33-35$: medmindre du køber 10 stk ![]() Så hvis ikke du har indkøbsmulighed igennem andre kanaler, kan det nok ikke betale sig. Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19852 |
|
Og du er sikker på at det er et kabel der har skadet den og ikke bare at den har fået samme "sygen" som så mange andre Onkyo HDMI boards, hvor man kan skifte kondensatorer og så virker de igen? Klaus |
||
![]() |
||
|
Dunno - hvilke kondensatorer er det du snakker om? Så kan jeg lige skifte dem først?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |