recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til Waoo Fiber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp til Waoo Fiber

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til Waoo Fiber
    Sendt: 04-September-2013 kl. 08:44
Jeg har fået fiber i stedet for yousee bredbånd.
Nu kan jeg så ikke få det til at virke når jeg vil logge på remote på NAS (readynas ultra 2).
Det vil sige at jeg før har kunne logge på transmission, Readynas remote, myplex fra andre destinationer.  Jeg har tilsluttet min egen router til fiber boksen hvorfra jeg har tilsluttet min Nas.
Jeg har port forwardet de samme porte som på min tidligere yousee forbindelse, men det virker stadig ikke. Jeg har også prøvet at deaktivere firewallen, uden held.
Nogen som har nogen ideer til hvad jeg gør forkert?
Kenneth
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 09:19
hvilken energiselskab får du din fiber fra ?

Har du dynamisk eller fast ip ?
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 752
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 09:22
Hmm måske din fiberboks har en router indbygget så har du router efter router.

Hvilket er lidt noget skrammel.

Mvh Daniel
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 10:05
jeg har energimidt.
det er en dynamisk ip.
Jeg er nu ret sikker på at det ikke er en router efter router.
Det er i hvert fald en public ip jeg får når jeg smider min computer direkte til fiber boksen
Kenneth
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 12:43
jeg ved ikkke om de stadigvæk gør det hos energimidt (har dem selv) men for et par år siden besluttede de sig for at lukke alle porte på de dynamiske ip'er så hvis man havde brug for at åbne nogle porte skulle man have fast ip
Til top
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 15:35
æv det lyder som noget rigtig lort.
jeg synes godt nok at det er svineri at de tager 39kr om måneden bare for at man skal have fast ip.
men jeg prøver at skrive til dem og spørge
Kenneth
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Point: 1764
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

jeg ved ikkke om de stadigvæk gør det hos energimidt (har dem selv) men for et par år siden besluttede de sig for at lukke alle porte på de dynamiske ip'er så hvis man havde brug for at åbne nogle porte skulle man have fast ip

Det er korrekt, og sådan er det stadig, kun en måde uden om, og det er via Fast IP adr.
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 752
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af scouzer scouzer skrev:

æv det lyder som noget rigtig lort.
jeg synes godt nok at det er svineri at de tager 39kr om måneden bare for at man skal have fast ip.
men jeg prøver at skrive til dem og spørge

Seriøst der er mangel på ipv4 så bare kom igang ;)
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Benjamin7 Benjamin7 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Det er korrekt, og sådan er det stadig, kun en måde uden om, og det er via Fast IP adr.

Det forstår jeg ikke.

Mine forældre fik EM i sommeren sidste år, hvor jeg også gik med denne forventning. (Jeg har selv haft EM flere år tidligere, hvor det forholdte sig sådan). Derfor var min undren også stor da jeg kunne se de fik den offentlige IP adresse tildelt direkte ind på deres router.

Jeg kan derudover tilgå udstyr på deres lan ude fra, så det er jeg næsten 100% sikker på de er gået væk fra. Dengang brugte de jo også PPOE til godkendelse, det gør de heller ikke mere. Det er rent DHCP nu. 

Til top
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 12:30
jeg fik det løst ved reinstallere alle programmerne på min nas. nu kan jeg tilgå det hele ude fra igen:)
men ellers tak for hjælpen
Kenneth
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu