recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WIMP FLAC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WIMP FLAC

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
chr1213 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chr1213 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WIMP FLAC
    Sendt: 07-September-2013 kl. 09:33
Syntes de er meget stille.ER der slet ingen der ved hvor når der sker noget?
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 10:24
Prøv at skrive til Pål Bråtelund fra Wimp, ham har jeg haft kontakt med, da jeg blev FLAC beta tester.
pal.bratelund@wimpmusic.com
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 18:37
Men det må komme meget snart, da jeg kan se at jeg ikke har adgang til de tabs fri Flac musik mere.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 20:08
Der kom nyhedsbrev i går fra Wimp at det er lige op over.

Det er ikke taget ned nogen Kruger, så du har det sandsynligvis stadig. Hvis du benytter Sonos, så er stjernen foran numrene blot fjernet. Kvaliteten er stadig den samme.

De er så ved at være klar til BlueSound, Sonos og iOS med AirPlay. Squeezebox er stadig en kamp for dem, men de forsøger.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Der kom nyhedsbrev i går fra Wimp at det er lige op over.

Det er ikke taget ned nogen Kruger, så du har det sandsynligvis stadig. Hvis du benytter Sonos, så er stjernen foran numrene blot fjernet. Kvaliteten er stadig den samme.

De er så ved at være klar til BlueSound, Sonos og iOS med AirPlay. Squeezebox er stadig en kamp for dem, men de forsøger.

Jeg er ret sikker på, at min adgang er væk, idet min Wimp apps på min Andirod telefon, der fik jeg en lydkvalitet options der hed (Hi Fi) som var tabs-fri Flac - og den er væk nu. 
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 16:09
Hvordan var jeres oplevelse af lyden, da I prøvede det? Var forskellen hørbar på jeres anlæg?
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Hvordan var jeres oplevelse af lyden, da I prøvede det? Var forskellen hørbar på jeres anlæg?

For mit vedkommen, så må jeg sige ja det kunne jeg godt, forskellen er ikke stor. Men lydkvaliteten på Wimp i dag med 320 kbps, er faktisk ret god og vil også være nok for de flest. Og man skal nok ha et ret godt anlæg, samt vide hvad man skal lytte efter, for at høre forskel.  

Desværre kunne jeg ikke skifte imellem 320 kbps og tabs fri på mit Sonos setup, men på min HTC One X, som har en virkelig god lyd del, der kunne jeg skifte imellem de 2 formater og der her kunne jeg klart høre forskel. 
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 22:36
Ja nu sker der snart noget :-)
http://wimp.dk/wweb/specials/lossless/?gclid=CMyrrOWAvLkCFUV2cAodVEUAfw

Redigeret af SilverLine - 08-September-2013 kl. 22:38
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2006
Point: 271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 22:57
Nu må det jo bare komme på squeezebox som der jo er mange i dette forum benytter.!
/Erik
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:

Nu må det jo bare komme på squeezebox som der jo er mange i dette forum benytter.!

Jeg tror ikke du skal forvente det, dette er taget fra deres hjemmeside.

DELIVERY FORMAT PER DEVICE FACT BOX
  • Android, AAC+ 96, AAC 320, FLAC (beta)
  • iOS, AAC+ 96, AAC 320
  • Desktop, AAC+ 96, AAC 320
  • Sonos, AAC+ 96, AAC 320, FLAC (beta)
  • Bluesound, AAC 320, FLAC (Beta)
  • Squeezebox, MP3 256
  • Download, MP3 256
  • Canal Digital, AAC 320
  • N, AAC 320
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2013 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:

Ja jeg krydser også fingre
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2013 kl. 16:37
Spændende, spændende! Hvis jeg læser det korrekt, så kommer det ikke til i første omgang at virke med iOS-enheder og derigennem Airplay? Her står der blot AAC+ - hvad det så end dækker over?
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu