|
NT boks med router og pc - pc i LAN muligt? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
lasse65 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-April-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-September-2013 kl. 09:44 |
Hej
Jeg har en 80mbit COMX fiber forbindelse på prøve, den går ind i en NT boks i kælderen. Har trukket et kabel til en router på første sal, der så danner mit LAN. Har en HTPC stående i stuen, hvor det er nemmest at trække et kabel til NT boksens anden ethernet port. Her går det så op for mig at mit HTPC ikke har adgang til mit LAN herunder min NAS. Øv Jeg kunne selvfølgelig bore flere huller og trække et kabel op til min router, men er der en mere enkle løsning? Kan jeg få mit HTPC ind i mit lokalnetværk, når router og HTPC nu har hver sin eksterne og statiske IP adresse? Jeg ved ganske enkelt ikke hvad jeg skal søge efter, så jeg vil være yders taknemmelig for et par hint i den rigtige retning. lasse65 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19800 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har 3 valgmuligheder:
Flyt router i kælder og placer en switch hvor din router er i dag. Træk kabel (som du selv skriver) Tådløs eller "ethernet via elstik" forbindelse i stedet for kabel. Klaus |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Flyt router i kælderen, som KlausDM foreslår. Og hvis routeren ikke har indbygget switch, så enten skift router eller opsæt en ekstern switch ved siden af, (fra routeren). Træk dine kabler derfra, evt. til en switch på 1. sal, som du så kan føre videre fra.
Dit behov for at udvide, bør være udgangspunktet for, hvor din router og/eller switch er lokaliseret. Router ville jeg dog under alle omstændigheder altid have så tæt på NT/indgangen som muligt, medmindre helt specifikke forhold taler for at flytte den. Som du selv opdagede, så var det ikke smart, at ikke have routeren ved NT boksen, i dit tilfælde. |
|
![]() |
|
lasse65 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-April-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 23 |
Tak for jeres svar, have faktisk ikke tænkt på at bruge en switch. Router og NAS i kælderen og en switch på første sal hvor alle PC'er er(på nær HTPC). To bokse ud og en ind, det bliver konen glad for.
Jeg tror jeg går med den løsning. I mit oprindelige indlæg var jeg egentlig ud efter noget router opsætning der kunne indrage en ekstern ip i netværket. Jeres ide lyder lidt mere sikker. Tak
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |