recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC og MySQL database
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC og MySQL database

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XBMC og MySQL database
    Sendt: 10-September-2013 kl. 14:29
Hejsa.. 

Jeg har fået flere XBMC maskiner i huset, og ønsker derfor at køre samme database for alle gennem en MySQL server. Jeg har alligevel min Win 7 server til at stå tændt døgnet rundt, så alle mulighederne er der for at køre det.
Desværre løber jeg panden imod muren, for alle de guides jeg finder på nettet, er lavet i 2010/11 og åbenbart til en ældre version af MySQL. Følger jeg guiden på XBMC's wiki eller den på lifehacker, så følger jeg den så godt jeg kan med den nye version, men jeg tror at den fejler når jeg skal sætte den op til at kunne tilgåes fra en anden computer.
Går jeg nu videre og sætter det op jeg skal i XBMC og så sætter den til at importere den database jeg først hev ud, så kører den importen som den skal, men når man så går tilbage til XBMC menuens oversigt, er der ingen film og serier.
Kigger man så i log'en, så finder man så også en masse linjer som dette:

Oprindeligt skrevet af Log Log skrev:

Query: select idPath from path where strPath='smb://SERVER/Serier/'
22:42:15 T:160   ERROR: CVideoDatabase::GetPathId unable to getpath (select idPath from path where strPath='smb://SERVER/Serier/')
22:42:15 T:160   ERROR: SQL: The table does not exist

Jeg har vel og mærke åbnet for port 3306 på både server og klient. Og det er så derfor jeg mistænker at de går galt når jeg sætter MySQL serveren op.

Er der nogen der har godt styr på MySQL som kan fortælle mig, hvad jeg evt. gør galt?
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 752
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 14:42
Nu skal jeg bare lige høre. Og hvad skal du bruge det til?
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 14:49
Så du kun behøver at opdatere din database på en klient, så får de andre automatisk opdateringerne næste gang de tændes eller opdateres. Plus de alle har samme watched status. Gælder også tidsstempler, så du kan starte filmen i stuen, trykke stop, lukke ned, gå ud og børste tænder og tisse af, og så se resten i soveværelset.

Edit:

Redigeret af Nagash - 10-September-2013 kl. 14:50
Til top
erazmuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2009
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erazmuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 15:04
Har du fået oprettet brugeren "xbmc" i MySQL og givet de rigtige adgange til brugeren?

CREATE USER 'xbmc' IDENTIFIED BY 'xbmc';
GRANT ALL ON *.* TO 'xbmc';
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 15:08
Det er gjort, ja.

Edit: prøvede lige at liste brugere og databaserne op her:
Det er især der ved brugere jeg opfatter noget som en fejl. Nemlig det med host ligger på 127.0.0.1. Det tyder jo på, at den kun er tilgængelig på den computer, og ikke udefra.

Redigeret af Nagash - 10-September-2013 kl. 15:22
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 15:24
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 15:30
Men jeg har jo en Windows server.
Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-December-2006
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Crockie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 17:31
Hvis du kigger i tabellen path hvordan er sti navnet så angivet? Er det en sti som klienterne kan tilgå? Ellers skal du lave pathsubstitution i din advancedsettings.xml.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 17:35
Stien passer, ja.
Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Crockie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 17:35
Jeg ville nok også bruge en tom database og scanne filerne forfra.
Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Crockie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 17:36
Dvs. Der står smb://hostnavn/share
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 17:49
Hvis du ser det lille udklip af loggen i min første post, så står stien der til mine tv-serier. Og den passe ganske fint.
Men hvorfor starte forfra? Alle guides derude siger at man sagtens kan starte med en "gammel" eksporteret liste.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu