|
ARC der virker som det skal? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Tobster ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2009 Sted: 9600 Aars Status: Offline Point: 362 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-September-2013 kl. 14:13 |
Kan det lade sig gøre at finde en surround forstærker med ARC der bare virker 100% ?
Jeg kigger på ny forstærker, men vil gerne have noget hvor ARC virker optimalt. Kigger lidt på: Onkyo TX-NR818 Marantz SR7005 Yamaha RX-A1020 De skal køre sammen med mit Samsung UE65ES8005. Er umiddelbart ikke interesseret i et optisk kabel mellem forstærker og tv, da jeg for det første har ca 13 meter imellem og så vil jeg herne have at forstærker tænder automatisk med tv, da det står i et skab for sig længere væk.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40552 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mon ikke det virker med alle ARC Recivere, når det bare er sat op rigtigt. Det virker i hvert fald helt som det skal med min Marantz, bortset fra at der er fravalgt Tænd når TVet tændes. Reciver bruges kun i forbindelse med TV når der ses film. Til andet TV brug er det helt fint med Soundbar. Redigeret af Radiomanden - 15-September-2013 kl. 14:29 |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Har du seriøst både soundbar og surroundanlæg ved samme tv?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Tænde automatisk = HDMI med ARC.
HDMI over 10 meter kan være problematisk. Min anbefaling: flyt receiver. Klaus |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40552 |
Til at se Nyheder og andet bruges Soundbar, TV lyd i sig selv er for dårlig. Reciver bruges når der ses film. Så ja der bruges begge dele.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Grymok ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2013 Status: Offline Point: 341 |
Trådstarter: Jeg ved at Marantz ARC i deres SR7007 fungerer rigtig godt!. For mit vedkommende var det plug'n'play, i med hdmi og så kunne jeg skrue op og ned på tvet, som så skruede på lyden for forstærkeren.
På min nuværende Denon 1912 receiver, er det næsten umuligt at bruge ARC, hvis du har andre ting som også køre på HDMI. Den slår over på TV når der er ARC, men at få den til at forstå, at jeg vil have lyd fra min PS3 er MEGET besværligt. |
|
![]() |
|
Det har jeg ikke problemer med, tændes der f.eks for HDD/BD afspiller, og så Reciver, så vælges der den rigtige kilde.
Der skal dog vælges manuelt når det er Medieafspilleren ( en Android tablet), den har ikke en automatisk skiftefunktion. Det samme er måske gældende for en PS3. Det virkede i øvrigt heller ikke fra en Samsung 3126, ej heller når den var direkte på TV. Redigeret af Radiomanden - 16-September-2013 kl. 15:53 |
|
|
|
![]() |
|
mkjensen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2012 Status: Offline Point: 32 |
Mig bekendt giver ARC (Audio Return Channel) mulighed for at sende lyden fra tv til receiver og ikke andet. Det skulle virke fint, hvis tv og receiver understøtter det.
Desuden findes CEC (Consumer Electronics Control), som giver mulighed for, at enheder f.eks. tænder/slukker hinanden samt generel styring via én fjernbetjening. Her kan der muligvis være udfordringer, hvor alle producenter ikke leverer lige god understøttelse. |
|
![]() |
|
Ja, det er det den forbindelse gør, samt giver mulighed for at Reciver selv skifter til at modtage lyd fra TVet, samt naturligvis at sende billede og lyd fra de til Reciveren forbundne enheder til TVet.
|
|
|
|
![]() |
|
stonefree ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2006 Status: Offline Point: 58 |
Ved ikke om det er en Denon svaghed men jeg har også fuldstændigt måtte opgive at bruge ARC med min AVR-1911 og et Panasonic VT30 - det er i den grad broken!
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Vi har 2 stk Onkyo'er fungerer upåklageligt med et samsung og et lg tv.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
ARC virker også på min Onkyo med mit Pana - uden problemer (men kan være trickey at sætte korrekt op!)
|
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |