recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - overvejer at opsige yousee.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

overvejer at opsige yousee.

Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
senior nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Juli-2007
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér senior nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: overvejer at opsige yousee.
    Sendt: 16-September-2013 kl. 00:17

Da jeg syntes at yousee er blevet for dyrt overvejer jeg at opsige mit plus abonnement samt fuldpakke, samt to ekstra kanaler. Dette koster os 588 i mdr. Nu er det så det store spørgsmål kommer, sådan som det er lige nu kan jeg kun få yousee eller boxer (er boxer noget værd) eller vælge en 100% net baseret løsning. Findes der en udbyder, så lillemor kan se hendes tøse ting og jeg kan se min bold?? Da vi bor i lejlighed er satelit tv udelukket, med mindre jeg kan finde en "tallerken" der kan sidde uden for vinduet og ikke stikker ud over husmuren, altså ikke er en stor rund sag.. Da vi ikke må opsætte sådan noget på husmuren.

Hvis jeg vælger boxer skal jeg have en DVB-T2 modtager, hvilken skal man vælge?

Er der nogle net baseret løsninger ud over Hbo og netflix, har lidt overvejret både via play samt NuTv, som i de store pakker til sammen ville koste 328, men så skal jeg køre over airplay/skærmdublering virker det?? 
Det skal helst være sådan så jeg kan se både i stuen og i soveværelset..
Jeg har 2 stk atv 2 jailbraket og kan via dem godt fange nogle kanaler, så bla. Kessler kampen via SkySport Hd, men der er ikke mange danske kanaler, hvis der overhovede er nogle??

Var der noget med at regeringen har "lovet" at der skal være frit udbyder valg pr 010114? (men mon ikke så bare prisen ville stige)

Håber det er til at forstå.. Embarrassed

Mikael

Redigeret af senior nielsen - 16-September-2013 kl. 00:24
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 06:36
Hvis du ikke må hænge noget op ude på muren, hvordan vil du så fange dvb-t?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 06:52
Oprindeligt skrevet af senior nielsen senior nielsen skrev:

Da jeg syntes at yousee er blevet for dyrt overvejer jeg at opsige mit plus abonnement samt fuldpakke, samt to ekstra kanaler. Dette koster os 588 i mdr. Nu er det så det store spørgsmål kommer, sådan som det er lige nu kan jeg kun få yousee eller boxer (er boxer noget værd) eller vælge en 100% net baseret løsning. Findes der en udbyder, så lillemor kan se hendes tøse ting og jeg kan se min bold?? Da vi bor i lejlighed er satelit tv udelukket, med mindre jeg kan finde en "tallerken" der kan sidde uden for vinduet og ikke stikker ud over husmuren, altså ikke er en stor rund sag.. Da vi ikke må opsætte sådan noget på husmuren.

Hvis jeg vælger boxer skal jeg have en DVB-T2 modtager, hvilken skal man vælge?

Er der nogle net baseret løsninger ud over Hbo og netflix, har lidt overvejret både via play samt NuTv, som i de store pakker til sammen ville koste 328, men så skal jeg køre over airplay/skærmdublering virker det?? 
Det skal helst være sådan så jeg kan se både i stuen og i soveværelset..
Jeg har 2 stk atv 2 jailbraket og kan via dem godt fange nogle kanaler, så bla. Kessler kampen via SkySport Hd, men der er ikke mange danske kanaler, hvis der overhovede er nogle??

Var der noget med at regeringen har "lovet" at der skal være frit udbyder valg pr 010114? (men mon ikke så bare prisen ville stige)

Håber det er til at forstå.. Embarrassed

Mikael

Det vindue, du skriver om, er det en såkaldt "fransk altan", hvor der er et rækværk udenfor? Hvad med de der flade, firkantede paraboler? Må du heller ikke smide sådan en op? Og kan du opsige alt fra YouSee, eller hvis du fortsat hænger Grundpakken, kunne du klare dig med denne, og så de Ekstrakanaler, du har?

Frit udbydervalg kommer kun trinvis: I første omgang var det husejere, som fik frit valg. Dernæst var det vist grundejerforeninger, som fik frit valg - os, som bor i Boligforeningerne må fortsat vente i det uvisse. Men TV i flere rum er vist nemmest og billigst med YouSee, da alle andre, såsom Boxer, Viasat og Canal Digital kræver kort i hver boks. Hos YouSee skal der kun kort i de TV/bokse, hvor du ønsker at anvende Ekstrakanalerne.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 07:00

altså ikke er en stor rund sag.. Da vi ikke må opsætte sådan noget på husmuren.  

Hej Senior Nielsen.

Der er flere steder man prøver at bilde folk ind at de ikke må sætte paraboler op på husmuren, men loven siger noget andet. 

Jeg har tidligere googlet og fundet et godt link med beskrivelse af ' Den Europæiske Menneskerettighedskonvention artikel 10 '. Se anden halvdel under Kommentar:

Konventionen er gjort til en bestanddel af dansk ret. Loven trådte i kraft den 1. juli 1992

Det er 20 år siden, der kan ikke være undskyldninger for at dem der bestemmer ikke kender den.

Og her er et par links til informations filer ' KAB informerer om Antenner og paraboler, den er fra januar 2000 '

Og DAB's 'Paraboler og antenner'

Ja, jeg ved godt at jeg har fundet tre let læselige links af love og regler og at jura er noget helt andet, men så stor forskel kan der ikke være.

Som jeg læser ovenstående links har alle mulighed for at få sin egen parabol for at se TV programmer der ikke leveres i fællesantenne anlægget. Det kunne måske være Sport fra Tyske Eurosport på 19,2 Øst.

Jeg vil foreslå dig at undersøge om jeres bolig forening ikke skulle have noget tilsvarende information.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 16-September-2013 kl. 07:14
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 08:31
Waoo måske?
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér senior nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 10:06
Tak for alle jeres svar, da vi bor i en andelsforenning og man i den har valgt at man ikke må opsætte paraboler på husmuren gør det det lidt svært, vi har ikke en fransk altan blot en lille "fordybning" fra vores vindue og ud til muren, dette tælle med som mit råderum så der ville jeg godt kunne sætte noget op.. Da vi ikke har fiber er alle de her fiber selskaber også udelukket. Som jeg ser det så er eneste mulighed at "nøjes" med grundpakken og så vælge de ekstra kanaler vi har behov for, syntes bare det er dyrt, 50 kr for 3+!? Ser også at nutv ikke køre på iOS platform så den er også udelukket, med mindre jeg så tilslutter en mac mini til tv'et. Endnu en udgift så det dur ikke...
Så også på den her youbio boks, er det kun fuldpakken den kan vise, samt der kan jeg vel ikke vælge ekstra kanaler, da jeg jo så skal have Yousee plus ikke?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 10:29

Som jeg ser det så er eneste mulighed at "nøjes" med grundpakken og så vælge de ekstra kanaler vi har behov for, syntes bare det er dyrt, 50 kr for 3+!?

Så undlad at købe den!

For en del år siden "nedgraderede" vi fra YouSee fuld pakke til "gratiskanaler" via antenne. Og skal jeg være ærlig, vi savner ikke noget.
Som Bruce Springsteen sang for mange år siden "57 channels and still nothing on".

Min anbefaling: Nedgrader til basispakke og køb Netflix (eller lignende) til jeres filmbehov.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 11:01

har valgt at man ikke må opsætte paraboler på husmuren   

Hej Senior Nielsen.

Jeg tror godt at de kan vælge, at man ikke må sætte paraboler op på husmuren, men så skal man, for ikke at bryde loven anvise et andet sted der kan sættes en op, hvis i ønsker at se kanaler der ikke er i YouSee pakkerne.

Men hvor stort er jeres lille fordybning og vender den i den rigtige retning?

Hvor bred og dyb er den og hvor højt er der fra jorden og op til undekanten af vinduet?

Der er betalings SAT TV som Canal Digital fra 0,8 Vest eller Viasat fra 4,8 Øst.

Andre ser gratis udenlandske kanaler fra 19,2 Øst ( tyske ) eller 13,0 Øst ( andre Europæiske )

Hvis du indtaster jeres addresse på Dishpointer og vælger ovenstående satelliter kan du se om
I kan modtage dem fra en parabol placeret i jeres lille "fordybning"?

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 16-September-2013 kl. 11:01
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér senior nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 11:12
Men så er jeg nød til at tilkøbe ekstra kanaler, sådan så jeg kan få se min bold.... Tongue 
Så det er ikke let..... 

Overvejer at opsige yousee plus og så få en youbio boks og så nedgrader til mellem pakken..
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1844
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 11:24
Det er dyrt at være fan af fodbold og hvis lillemor skal have "tøseting" ( som du selv kalder det ) så er fuldpakken fra YouSee næsten eneste mulighed.

Men hvis du shopper rundt og leder kan du måske finde en løsning der vil passe Jer. ( Parabol )

Men, men, men, du kan måske spare en 100 kroner om måneden.

Tænk på at du så skal til at købe ny udstyr for X antal kroner. Hvor mange måneder kan du få for det ?

+ der skal sidde sådan en tallerken i Jeres indhak og naboer bliver sure, børnene bruger den som skydeskive til nytår etc.

Det er måske lidt sat på spidsen, men du vil få mere arbejde hen af vejen. Så overvej om det er vær at kæmpe for de få kroner.

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1844
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 11:26

Men så er jeg nød til at tilkøbe ekstra kanaler, sådan så jeg kan få se min bold.... Tongue 
Så det er ikke let..... 

Overvejer at opsige yousee plus og så få en youbio boks og så nedgrader til mellem pakken..

Du kan ikke få ekstrakanaler med YouBio boksen
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

har valgt at man ikke må opsætte paraboler på husmuren   

Hej Senior Nielsen.

Jeg tror godt at de kan vælge, at man ikke må sætte paraboler op på husmuren, men så skal man, for ikke at bryde loven <span style="line-height: 1.4;">anvise et andet sted der kan sættes en op, hvis i ønsker at se kanaler der ikke er i YouSee pakkerne.</span>

Men hvor stort er jeres lille fordybning og vender den i den rigtige retning?

Hvor bred og dyb er den og hvor højt er der fra jorden og op til undekanten af vinduet?

<span style="line-height: 1.4;">Der er betalings SAT TV som Canal Digital fra 0,8 Vest eller Viasat fra 4,8 Øst.</span>

Andre ser gratis udenlandske kanaler fra 19,2 Øst ( tyske ) eller 13,0 Øst ( andre Europæiske )

Hvis du indtaster jeres addresse på Dishpointer og vælger ovenstående satelliter kan du se om
I kan modtage dem fra en parabol placeret i jeres lille "fordybning"?

Hilsen Carsten.

Paraboler kan godt forbydes. Jeg bor i en ejerforening, hvor paraboler ikke er tillad. Undtagelsen er, hvis den kan sidde under altanens overkant.
Vi har et par gange forlangt paraboler nedtaget. En gik til advokat. Tabte med et brag.
Det står i vores vedtægter, der er tinglyst på ejendommen. Ønsker man parabol, skal man jo bare ikke købe en lejlighed hos.
Det samme kan vel gælde, hvis man har en andelslejlighed.

Det er rigtigt at visse ster, kan man ikke forbyde paraboler, men kan så anvise en plads, hvor omkostningerne er store for at få "dyret" sat op.
Glad for, at de ikke er tilladt i vores ejerforening. De pynter bestemt ikke.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top

Besvar Besvar Side  123 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu