|
Reciever med hovedtlf. udgang og preout |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||
rafgut ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-September-2013 kl. 23:21 |
|||
Hej folkens Jeg har lige nu en Marantz SR4021 (stereo reciever) Til den har jeg tilsluttet en effektforstærker via preout. Det vil sige der ikke er tilsluttet noget i Marantz'ens Main In, og selvfølgelig frakobler det Marantz'ens egen indbyggede effektforstærker. Men mit problem er at det også frakobler dens hovedtlf.udgang. Så nu kan jeg ikke se film/spille spil med hovedtelefoner... Så jeg vil meget gerne høre jer der har effektforstærkere tilsluttet, om I kan bruge hovedtlf.udgang? Nogen der ved om en Marantz Surround reciever i samme pris klasse, vil kunne sende noget ud til ørebøfferne, selvom der er en effektforstærker tilsluttet? Håber I kan hjælpe:) Mvh |
||||
![]() |
||||
dreamz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Jeg kan kun svare i forbindelse med min efterhånden aldrende Yamaha RXV-1700 surroundreceiver, og den kan sagtens give lyd til hovedtelefoner, selvom der er tilsluttet ekstern forstærker. Jeg kan i øvrigt også benytte hovedtelefonudgangen fra den eksterne forstærker.
|
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
|||
Hvad med at bruge et Y-kabel, så du sender lyden ind i den indbyggede effektforstærker, samtidig med at du bruger den eksterne?
Klaus |
||||
![]() |
||||
rafgut ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
|||
Takker for svarene.
Hvor får man et Y-kabel, og vil det fungerer optimalt? http://www.av-cables.dk/phono-adap-kabel/phono-han-til-2-x-phono-hun-0-2-m-3960.html går ud fra det er sådan et? Kan man bruge tapeout til effektforstærkeren? Eller måske ombygge noget inden i den, så den ikke går uden om hovedtelefon udgangen? Eller er der nogen anbefalinger af recievere hvor men kan benytte både hovedtlf.udgang og preout på samme tid? :) Redigeret af rafgut - 23-September-2013 kl. 18:33 |
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
|||
Nej, sådan et her: http://www.av-cables.dk/phono-adap-kabel/high-quality-subwoofer-splitter.html Allerbedst ville det være, hvis du fandt et Y kabel med 3 hanstik.
Nej, tape out er ikke volumenreguleret.
Ja, er det noget du har mod på? Det er ikke sådan lige til......
Nu skriver du i surround-sktionen af dette forum, er det en surroundreceiver med pre out og hovedtelefonudgang du ønsker? Min (Marantz SR 5004)har begge dele, men jeg ved ikke om den slår lyden fra i pre out, når du sætter hovedtelefoner til. Klaus |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|||
Hvorfor ikke bare købe en billig ekstern hovedtelefonforstærker, og sætte den til tape-out? Det vil samtidig give dig en væsentlig bedre lyd i bøfferne, end den indbyggede.
M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 24-September-2013 kl. 07:13 |
||||
![]() |
||||
|||
Ombygning bliver nok for besværligt.
Og jeg synes ikke jeg bruger mine hovedtelefoner nok til at jeg skal have en ekstern forstærker. Det kan være det her er undskyldningen for at få ny reciever med HD-lyd, spotify, airplay og alt det andet gøjl man ikke kan leve uden;) |
||||
![]() |
||||
|||
Har lige bestilt en Marantz NR1504.
Så håber jeg virkelig at hovedtlf.udgangen duer, mens man har preout slået til! Bliver lækkert med Airplay, og digitale indgange:) |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |