recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS eller Hdd i PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS eller Hdd i PC

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS eller Hdd i PC
    Sendt: 26-September-2013 kl. 13:43
Hej
 
Jeg har max'et min harddisk ud i min pc og derfor ser jeg kun to muligheder. Enten kan jeg købe en ekstra harddisk til min pc eller også kan jeg købe en NAS.
 
Jeg hælder mest til NAS'en da den er mere fremtidssikker, men den er også noget dyrere.
 
Jeg har overvejet Synology DS213 eller 213+.
Hvis jeg beslutter mig for NAS'en er mit spørgsmål så: 
 
Til lagring og streaming af Billeder, Musik, Hjemmevideo (Panasonic HDC-SD20, mener filformatet er AVCHD) og Film (Blu-ray og DVD) er det så DS213 eller 213+ jeg skal vælge? Det skal pt streames trådløst da jeg først kan kable det hele senere) og pt kun til to TV.
 
På forhånd tak for hjælpen.
 
Mvh. Lasse  
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 09:17
Til fil-lagring og streaming (lyd, billede, film) vil du ikke mærke den store forskel. Du vil alligevel være begrænset af det trådløse net.

/ask
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 10:37
En Nas, er i princippet en lille skaleret pc, der dog bruger væsentlig mindre strøm. Vil sige at den letter meget arbejde, så når først man har vænnet sig til at anvende de faciliteter den kan tilbyde, er den svær at undvære.

Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 10:39
Øhmm Streamer ,har du ikke ?
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 14:42
Nej, ingen streamer. Til at starte med er det bare til iPad, men på sigt skal det kables og til en rigtig streamer. Og videre til TV og projektor.

Kan ATV 3 bruges hvis jeg skal have det på TV indtil der bliver købt en rigtig streamer?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 15:06
Ikke rigtigt. Apple TV er MEGET kræsen med formater, og det du beskriver kan den i hvert fald ikke afspille.
Du skal have en rigtig medieafspiller for at få det optimale ud af en NAS til filmbrug.
Jeg har selv en NAS og ville aldrig undvære en igen. De er rigtig gode at have. Især fordi de er så nemme at have med at gøre. De passer bare sig selv for det meste.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 15:18
Ok, jeg troede man kunne afspiller en film fra NAS til iPad og så via airplay til ATV 3. Det skal dog siges, at billeder og hjemmevideoer er vigtigst til det hele bliver kablet.

Det næste spørgsmål, er 213+ mer prisen værd i forhold til 213?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 15:31
Kan du måske også. Har ikke sat mig så meget ind i det. Måske VLC på ipad kan?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 22:01
vlc på ipad skulle kunne læse formaterne - men den streamer jo ikke noget selv - der skal være en dnla/upnp afspiller som kan forstå de formater du anvender. AppleTV kan sådan set godt - hvis du bruger plex mediaserver på en pc og på ipad. så kan ipad airplaye over på appleTV'et. grunden til at pc'en skal være der er fordi den skal have et sted at hente databasen fra. og jeg mener desværre ikke mediaserver kører på synology's ARM platform endnu.Det største problem er selvfølgelig at finde ud af om systemet er nødt til at transcode formaterne live inden den sender det ud i netværket  (der er kun en ting at gøre nemlig teste af) - hvis det er tilfældet. så er det totalt no go, så er du tvunget til at lægge tingene på din pc og eksempelvis køre plex mediaserver derfra. men plexapp på ipad har indbygget "airplay" til andre plex der kører i dit netværk. eller til en atv.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 22:34
Vil ikke mene du har behov for +-udgaven til dit behov - spild af penge.
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2013 kl. 07:22
Jeg synes nu faktisk det er fornuftigt at købe en +-model. Det sikre en softwareopdateringer langt frem i tiden og en evt større gensalgsværdis. Jeg ville i hvert fald aldrig købe en j-model.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2013 kl. 08:41
Det bliver heller ikke en j-model. Valget står imellem 213 eller 213+
 
 
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu