recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lave om på Knapper på mce Fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lave om på Knapper på mce Fjernbetjening

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kimc88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimc88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lave om på Knapper på mce Fjernbetjening
    Sendt: 26-September-2013 kl. 18:38
hej
hvor dan kan jeg lave om på Knapper på mce Fjernbetjening så den kan starte xbmc

har win 8
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 19:53
Installer Eventghost. Find tutorials på youtube og lær at sætte "actions" op, så knappen der tænder/starter XBMC, også kan bruges til at bringe XBMC i fokus, når windows af en eller anden årsag, får lagt sig øverst så man ikke kan betjene XBMC.

Programmet er en smule nørdet og det skal startes med admin rettigheder, men hvis din XBMC maskine kører i sleep mode, så er det der altid når Windows vågner. Og når det er sat op, så virker det bare!

Plus du sparer en MASSE tid på at sidde og trevle XBMC's forum for alle mulige løsninger til at få den grønne knap til at starte XBMC.

http://www.eventghost.org/
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=46595

Jeg har desværre ikke nogen guide til at bringe XBMC "in front" i fokus. Jeg rodede bare med det. Noget med "find window". Skal gerne forsøge at finde det, er bare ved at dø af træthed :)
Til top
kimc88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimc88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 23:44
kan ikke finde ud af det
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 06:24
Kimc88. Hvad har du prøvet ?   Eventghost er vist eneste måde at løse det på ?

Ellers kan jeg anbefale en multi remote. Bruger jeg selv til xbmc.   Noget nemere løsning totalt. Men den skal jo også lige sættes op .
Til top
kimc88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimc88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 14:25
har logitech 700 men hvordan får man den til at starte xbmc?
Til top
kimc88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimc88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 14:39
se foto af hvad jeg har prøvet
https://www.dropbox.com/s/ck100hnk21xdyt6/Nyt%20bitmapbillede%20%282%29.bmp
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 15:25
i windows kan du f.eks lave F7 som genvej til at starte xbmc.

Den kommando ( F7 ) ligger du ind i din harmony under mce keyboard
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 19:47
Denne her kan sørge for at xbmc altid kommer i front ligegyldigt hvad, bruger den selv. Har så lavet undtagelser til HBO Nordic og Netflix. 

Virker upåklageligt. 

Redigeret af JordanDK - 27-September-2013 kl. 19:47
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
kimc88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimc88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 23:42
hvordan ligger jeg en tastaturgenvej ind i harmony 700 eller en mec fjernbetjening
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2013 kl. 01:22
Oprindeligt skrevet af kimc88 kimc88 skrev:

se foto af hvad jeg har prøvet
https://www.dropbox.com/s/ck100hnk21xdyt6/Nyt%20bitmapbillede%20%282%29.bmp

Sådan her ser mit setup ud i Eventghost.

Det ligger under XBMC2 > Buttons > Remote > Start

Du højreklikker på "start" og vælger "add action" > system > start application og finder xbmc.exe
Tilføj "add action" igen og find katagorien "window" og der vælger du "bring to front"
Tilføj "add action" igen og find katagorien "window" og der vælger du "find a window"

Sorter efterfølgende de forskellige actions ved at trække i dem med musen, så de ligger i samme rækkefølge som hos mig.

Du kan nu dobbeltklikke på Find a window og sørge for at det er xbmc.exe der står der. Sæt flueben i "stop macro if target is not found".

Det var lige hvad jeg kunne komme på indtil videre. Om ikke andet, så er du nu MEGET tæt på målet :)

HUSK når du skal åbne Eventghost, så skal du højreklikke på ikonet og vælge "run as administrator" ellers virker det ikke!
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2013 kl. 01:24
Sådan kommer du igang med din Logitech remote, men få nu lige Eventghost op at køre først ik ;) Det er jo de samme signaler den sender som din MCE remote alligevel (efter den er sat op).

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=54466

PS: De der "optimizing remote speed" settings han foreslår tilsidst, vil ikke give meget effekt. Du vil sandsynligvis have "lag" på din Logitech remote vs din MCE remote, uanset hvad du prøver. Bekræftet af Logitech. Det er en lille computer, så den bruger længere tid på at sende kommandoer end din MCE remote. Man kan dog leve med det.

Redigeret af Guyver - 28-September-2013 kl. 01:33
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2013 kl. 10:12
Jeg bruger noget der hedder Intelliremote.

Det koster dog lidt, men det er super let at sætte op. 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu