|
Lave om på Knapper på mce Fjernbetjening |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
kimc88 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2006 Status: Offline Point: 237 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-September-2013 kl. 18:38 |
hej
hvor dan kan jeg lave om på Knapper på mce Fjernbetjening så den kan starte xbmc har win 8 |
|
![]() |
|
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Installer Eventghost. Find tutorials på youtube og lær at sætte "actions" op, så knappen der tænder/starter XBMC, også kan bruges til at bringe XBMC i fokus, når windows af en eller anden årsag, får lagt sig øverst så man ikke kan betjene XBMC.
Programmet er en smule nørdet og det skal startes med admin rettigheder, men hvis din XBMC maskine kører i sleep mode, så er det der altid når Windows vågner. Og når det er sat op, så virker det bare! Plus du sparer en MASSE tid på at sidde og trevle XBMC's forum for alle mulige løsninger til at få den grønne knap til at starte XBMC. http://www.eventghost.org/ http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=46595 Jeg har desværre ikke nogen guide til at bringe XBMC "in front" i fokus. Jeg rodede bare med det. Noget med "find window". Skal gerne forsøge at finde det, er bare ved at dø af træthed :) |
|
![]() |
|
kimc88 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2006 Status: Offline Point: 237 |
kan ikke finde ud af det
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
Kimc88. Hvad har du prøvet ? Eventghost er vist eneste måde at løse det på ?
Ellers kan jeg anbefale en multi remote. Bruger jeg selv til xbmc. Noget nemere løsning totalt. Men den skal jo også lige sættes op . |
|
![]() |
|
har logitech 700 men hvordan får man den til at starte xbmc?
|
|
![]() |
|
se foto af hvad jeg har prøvet
https://www.dropbox.com/s/ck100hnk21xdyt6/Nyt%20bitmapbillede%20%282%29.bmp |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
i windows kan du f.eks lave F7 som genvej til at starte xbmc.
Den kommando ( F7 ) ligger du ind i din harmony under mce keyboard |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Denne her kan sørge for at xbmc altid kommer i front ligegyldigt hvad, bruger den selv. Har så lavet undtagelser til HBO Nordic og Netflix.
Virker upåklageligt. Redigeret af JordanDK - 27-September-2013 kl. 19:47 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
hvordan ligger jeg en tastaturgenvej ind i harmony 700 eller en mec fjernbetjening
|
|
![]() |
|
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
![]() Sådan her ser mit setup ud i Eventghost. Det ligger under XBMC2 > Buttons > Remote > Start Du højreklikker på "start" og vælger "add action" > system > start application og finder xbmc.exe Tilføj "add action" igen og find katagorien "window" og der vælger du "bring to front" Tilføj "add action" igen og find katagorien "window" og der vælger du "find a window" Sorter efterfølgende de forskellige actions ved at trække i dem med musen, så de ligger i samme rækkefølge som hos mig. Du kan nu dobbeltklikke på Find a window og sørge for at det er xbmc.exe der står der. Sæt flueben i "stop macro if target is not found". Det var lige hvad jeg kunne komme på indtil videre. Om ikke andet, så er du nu MEGET tæt på målet :) HUSK når du skal åbne Eventghost, så skal du højreklikke på ikonet og vælge "run as administrator" ellers virker det ikke! |
|
![]() |
|
Sådan kommer du igang med din Logitech remote, men få nu lige Eventghost op at køre først ik ;) Det er jo de samme signaler den sender som din MCE remote alligevel (efter den er sat op).
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=54466 PS: De der "optimizing remote speed" settings han foreslår tilsidst, vil ikke give meget effekt. Du vil sandsynligvis have "lag" på din Logitech remote vs din MCE remote, uanset hvad du prøver. Bekræftet af Logitech. Det er en lille computer, så den bruger længere tid på at sende kommandoer end din MCE remote. Man kan dog leve med det. Redigeret af Guyver - 28-September-2013 kl. 01:33 |
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
Jeg bruger noget der hedder Intelliremote.
Det koster dog lidt, men det er super let at sætte op.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |