recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af QNAP TS212 Turbonas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til opsætning af QNAP TS212 Turbonas

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hansimanden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-September-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hansimanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til opsætning af QNAP TS212 Turbonas
    Sendt: 29-September-2013 kl. 19:24
Hej venlige folk. 

Jeg har erhvervet mig denne NAS server, som jeg ikke kan få til at køre. Jeg er ikke helt vildt "nørdet" (undskyld formuleringen) indenfor NAS verdenen. Dette er derfor min første NAS.

Problemet er at jeg har installeret Finder på min PC, samt sat hardiske i selve Serveren. Når programmet finder viser QNap på mit netværk trykker jeg ind på den. så skriver den at den gerne vil konfigurere min NAS og jeg trykker OK. 
Herefter forsøger den at åbne menuen i min browser (chorme), hvorefter den skriver at der ikke er mulighed for at kontakte siden. 

Håber der er nogle venlige sjæle der kan hjælpe mig til hvad jeg lige skal gøre ved dette problem. 

Med Venlig Hilsen 
Hans 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2013 kl. 20:36
Du kan i din browser gå ind på konfigurationssiden på din NAS. 

Det står i manualen hvordan du gør. 

Hos mig skal jeg skrive http://10.0.1.8 i browseren, men du skal finde NAS'ens ip adresse på en eller anden måde. Den sættes op med et webinterface, men kun når du kender adressen. Den kan måske ses i din router.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2013 kl. 20:41
Det kan også være samspillet med Chrome, der ikke virker. Hvis du bruger Windows, så prøv at sætte Ms Internet Explorer til at være standardbrowser midlertidigt. 

Venlig hilsen
KB
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hansimanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 15:21
Hej.. jeg har forsøgt begge dele i forhold til det du skrev. 
Fireforx: siden er helt hvid, ligemeget hvad man gøre. 
IE: viser at der er et kompatibilitetsproblem, men viser også kun en hvid browser
Chrome: Ups vi kan ikke oprette forbindelse til IP ..... prøv at genindlæse igen. 

Det eneste jeg får når jeg prøver at finde QNAP igennem finder, er at jeg kan vælge at konfigurere den manuelt, eller automatisk. Når jeg trykker OK til dette, forsøger den at åbne konfigureringssiden, så vil den ikke finde den, og skriver ovenstående. Ved ikke hvad dette problem skyldes. Jeg ved den har virket før ved en kammerat, og at den er blevet formateret til mig. 

Håber i kan afhjælpe dette problem. 

Mvh 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 15:36
i QNAP Finder skulle du kunne se IP-adressen, og så selv skrive den i browseren. Hvis det heller ikke virker, så prøv at se på QNAP forum, hvis du ikke får hjælp fra andre her på siden.

Det er dette underforum:

Og her er en FAQ - prøv den først

Redigeret af Brixen - 30-September-2013 kl. 15:41
Venlig hilsen
KB
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hansimanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 16:29
Hej.. jeg har nu fundet ud af det. 
Løsning på problemet. 
1) pil hardiskene fra i NAS
2) start op uden hardiske i 
3) Find den med finder og tryk konfigurere
4) sæt den ene hardisk i 
5) installere med 1 disk 
6) når det hele er konfigureret, kan man sætte den sidste hardisk til. 

Hvis andre skulle få problemet. 
Og takker for linket til forum hvor jeg fandt svaret. 

Mvh Hans 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu