|
Korrekt opsætning med access point |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mhpdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2013 Status: Offline Point: 65 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 15:53 |
Jeg har brug for lidt hjælp. jeg skal ha lavet en ordenlig og god trådlæs opsætning i huset.
Det skal bestå af 3 ting. Router 1. Waoo router. som modtager forbindelse via fiber. Router 2. D-Link 825 som skal sytre alt det tråsløse. Den modtager internettet via kable. fra router 1 Router/access point Dlink. 615 Sidder på første sal. med et kabel fra Router 2. også skal den sende trådløs signal. for at forstærke på 1 sal. Hvordan skal det korrekt sættes op med interne ip dhcp osv ? Router 1. står med 192.168.1.1 hvad gør jeg med de 2 andre, for at det fungere korrekt og der er forbindelse mellem dem alle ?
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3848 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kik f.eks her https://blogs.oracle.com/simonthorpe/entry/configuring_a_dlink_dir_655_as
De skal have selvstændig IP - oppe i 192.168.1.2xx niveauet. DHCP skal slåes fra og så skal de have samme SSID/PW bare på hver sin kanal
|
|
![]() |
|
![]() |
|
men vil det sige at når router 1 dele
19.168.1.1 så skal router 2 og 3 ha fx 192.168.1.200 og 192.168.1.300 ? og hvad med dhcp skal den også væk på router 2 når den bruges til at udsende wifi ? router et. levere jo kun internet til router 2 og styre ip adresser. |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3848 |
jeg går ud fra at din waoo router i dag uddeler IP. IP skal kun udeles af 1 router eller opstår der konflikter. Router 2 giver du f.eks 192.168.1.200 og 2. router 192.168.1.210 (den går kun til 255 - ikke 300).
Du skal generelt bruge port 1 på routerne til at forbinde routerne med hinanden.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
korrekt waoo uddeler ipadresser.
jeg prøver den opsætning.og vender tilbage.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Hvorfor 1 router og 2 accesspoints?
Klaus |
|
![]() |
|
fordi forbindelsen og placeringen fra waoo router er lort. den er bag en trappe og nogle murstens vægge.. og sender ik stærkt nok wifi signal ud
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Ok. Jeg ville nok vælge at placere et enkelt accesspoint centralt i huset og forbinde det med kabel til waoo routeren og lade den klare den trådløse dækning.
Hvis du vil have 2 accesspoints, så vil jeg anbefale at du køber to ens og at du får nogen til at hjælpe dig med opsætningen. Klaus |
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Så længe du blot sørger for at at de har samme ssid og pw på de to APer og har ikke kører så samme frekvens. Husk at b/g faktisk kun har 3 rigtige adskilte frekvens bånd. kanal 1,6 og 11. Så du skal sætte det ene AP på 1 og det andet på 6 eller 11. Også skal din wauw router som den eneste dele iper ud. Sæt faste ip adresser på alt dit netværkudstyr. Hvis din waow router har 192.168.1.1 så sæt AP1 til .2 og AP2 til .3 osv. og sæt dit dhcp scope på routeren til feks 192.168.1.10-254
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Jeg bruger godt nok ikke Waoo, men ellers noget i stil med det efterspurgte. Min TDC Homebox router bruges kun som modem ( wan), til den har jeg forbundet en Dlink dir 857 (bridgemode/lan). Jeg har givet dir857 en fast ip på TDC Homebox. Denne router står for al kommunikation, kabel som wifi, på lan siden. Den har tildelt ip adresser til al internt udstyr, hvoraf jeg har lavet nogle med statisk ip (wdtv,netgear medieplayer, tv og to nas servere). Husets smartphones og iPads har dynamiske adresser, dette gælder også for bærbare samt stationære pc'er, og disse tildeles af dir 857. Dlink dir 857 er i dhcp mode, og står som sagt for al kommunikation på tværs i hjemmet, og homebox for kommunikation ud af hjemmet. En dlink dap 1360, kan sættes i enden af dlink routeren, hvor en ud syv opsætningsmuligheder vælges ( ap, repeater, bridge osv.).
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |