recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig klient løsning til køkken
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig klient løsning til køkken

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billig klient løsning til køkken
    Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 11:57
Jeg vil have tv i køkkent og der vil jeg jo gerne have mulighed for at tilgå mine film og optagelser. Serveren har jeg i forvejen, som kører med dvbviewer og xbmc. 

Spørgsmålet er så hvad der er den nemmeste og billigste løsning? Skal man selv smide et itx build sammen, kan man jailbreake appel tv, rasperry pi eller noget helt andet? 
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 12:32
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 12:37
Jeg har et 26" stående, så mangler ikke skærm også. En NUC kunne være lækker, men synes sgu de er lidt pricey i det.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 12:46
Så kunne denne http://www.edbpriser.dk/barebone-pc/zotac-zbox-id85-id-7146457.aspx med lidt RAM og en SSD være løsningen. Har selv en ældre Zotac i køkkenet. Det kører strålende
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 13:06
NUC løsningen kan godt være billig, hvis du benytter celeron udgaven til 1100 kr., benytter en usb stick(du sikkert allerede har) og putter openelec på den. Du mangler kun ram og evt. WIFI.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 13:15
Jeg er lidt bange for linux, openelec osv, da jeg aldrig har rodet med det. Men som jeg nok selv havde en idé om er det en mini pc jeg skal have fat i. Så er det jo bare at finde den der ligger inden for budgettet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af mortenls mortenls skrev:

NUC løsningen kan godt være billig, hvis du benytter celeron udgaven til 1100 kr., benytter en usb stick(du sikkert allerede har) og putter openelec på den. Du mangler kun ram og evt. WIFI.
Fungerer det sammen, her tænker jeg på Openelec, med DVBViewer Recording Service?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 13:29
Jeg tænkte det samme, men man kan jo få plugin til xbmc hvor man kan få tv delen fra dvbviewer med ind.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Jeg er lidt bange for linux, openelec osv, da jeg aldrig har rodet med det. Men som jeg nok selv havde en idé om er det en mini pc jeg skal have fat i. Så er det jo bare at finde den der ligger inden for budgettet.

Hej Monsterslam.

Hvis den skal være meget billig, har du så overvejet at købe brugt?

Der er tit nogle brugte HTPC til sag i køb - salg - bytte tråden:

Hilsen Carsten.
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 13:55
Normalt er det sådan at der ikke er platform specifikke feature i XBMC. Det vil sige at hvis det kan på en platform så kan det på alle. Jeg har lige tjekket min openelec installation og der er en dvdviewer client. Hvis du tjekker det på windows - så skulle openelec kunne det samme.

Hvis du er bange for hvordan openelec fungere, vil jeg anbefale, at du prøver det på din nuværende computer. Du skal kun bruge et usb stick.

Jeg har kun selv prøvet xbmc med mythtv og tvheadend.
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 14:28
Kører i stuen Rapsberry Pi med Openelec (XBMC) som client til DVBviewer RS, det kører ganske fint, men ikke nogen hurtigløber, den viser det den skal, afspiller film og optagelser uden problemer, det eneste som kan irritere er hvis man skal spole, det gøres bedst via Apps fra telefon eller Tablet, der virker både Apple og Android platforme stort set lige godt.
Den Ben
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madslundt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 23:52
Jeg har selv installeret følgende løsning til soveværelset.

Jeg har købt 2 gb ram og en lille ssd ved siden af. Så alt i alt lidt under 1800,-
Jeg kører med openelec i og fungerer fremragende. Openelec er utrolig let at sætte op
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC

Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu