|
XBMC - Musik indeksering |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Richardski ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-November-2013 kl. 12:10 |
Hejsa alle.
Jeg har igennem et års tid brugt XBMC som medieafvikler til Film. Nu er jeg så gået i gang med at hælde alt mit musik op på min Sonology Nas server hvor alle mine mediefiler ligger (Film, musik og billeder). Mit problem er, at når jeg tilføjer min musik havde jeg (som de fleste vel) en forventning om, at mine musik albums ville blive tilføjet i XBMC som de ligger i mine mapper på serveren. Dette er blot ikke tilfældet. Eksempelvis har jeg en del Abba album hvor de fleste kommer til at ligge rigtigt i XBMC under Kunstnernavnet Abba. Men enkelte falder udenfor og får deres helt eget albums navn og med kun få musikstykker som jo ellers skulle ligge inde under deres respektive albums i kunstner albummet ABBA. Hele fidusen med at strukturere sin musiksamling går jo fløjten når man ikke selv kan styre hvor ens musik album/Musik numre bliver placeret i XBMC. Jeg har prøvet at fjerne markeringen i indstillinger/musik ud for "Vis kunstnere som kun er med på opsamlinger" men dog uden held til at det løser problemet! Jeg har prøvet at sætte XBMC ens op på 2 forskellige maskiner, men resultatet er desværre det samme :-( Er der nogle herinde der har de samme erfaringer og evt. en løsning på problemet, så vil jeg rigtig gerne høre om det :-) ? |
|
![]() |
|
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det handler helt sikkert omkring navngivning/tags af dine filer:
Redigeret af tobywan - 17-November-2013 kl. 12:18 |
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
![]() |
|
Richardski ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det forstår jeg jo sagtens.
Men hvis mine Musik CD´er er rippet til MP3 filer og ligger med nummer angivelserne Track 01, Track 02 osv, betyder det så at jeg ikke kan få dem korrekt med i oversigten over mit musik i XBMC? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |