recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asus MeMO Pad Smart 10 mobil netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Asus MeMO Pad Smart 10 mobil netværk

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Asus MeMO Pad Smart 10 mobil netværk
    Sendt: 17-November-2013 kl. 13:20
Hej.

Jeg har købt en  Asus MeMO Pad Smart 10 tablet for ca. 5 mdr siden, og der er jo Google maps/Navigation på den.

Men hvordan kan jeg komme til at bruge den til mobil bredbånd, så jeg kan bruge den i bilen til navigation, jeg har søgt på nettet, men syntes ikke at jeg kan finde noget.

En der har en ide om hvordan dette kan løses.?

Redigeret af Jan2013 - 17-November-2013 kl. 13:48
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 13:24
Det er alt for dyrt at være online med GPS. Køb istedet en app fra anerkendt firma, så virker din tablet som GPS uden netforbindelse
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 13:29
Okay.

Så kan jeg ikke bruge den til internet når jeg er ude at køre, kan den ikke kobles op til mobilt bredbånd.?
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 13:36
Du vil gerne kunne sætte en USB-dongle med mobilt bredbånd til din tablet? Det kan måske godt blive en udfordring, jeg har dog aldrig selv prøvet det.

Alt efter hvor stort et område du ellers har behov for at have til rådighed som kort på GPS'en så kan du ellers også have feks en stor del af feks Danmark gemt som offlinekort i Google maps. Du downloader bare dine kort når du er på wifi feks derhjemme.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 13:44
Det giver ikke en "live" opdatering under kørsel med offline maps.

Jeg mener at have læst noget om mobilt bredbånd da jeg købte den, men kan desværre ikke huske det nu.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Det giver ikke en "live" opdatering under kørsel med offline maps.

Jeg mener at have læst noget om mobilt bredbånd da jeg købte den, men kan desværre ikke huske det nu.

Jo alt efter hvad app'en indeholder, får du update fra satellit på helt samme vis som på en dedikeret GPS
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 14:08

[/QUOTE]
Jo alt efter hvad app'en indeholder, får du update fra satellit på helt samme vis som på en dedikeret GPS[/QUOTE]

Undskyld, det var svar til db89.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 14:23
Lad mig prøve at forklare på en anden måde.

Jeg har en mobil telefon med Android/smart telefon, der er en app som hedder navigation, den kan jeg bruge via mit mobil netværk og som løbende opdatere min køreplan, og jeg kan gå på nettet.

Min tablet har også en app som hedder navigation, den vil jeg gerne kunne bruge på samme måde som min smart telefon, og kunne gå på nettet når jeg er ude at køre, og til køreplan.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 14:28
Slå wifi hotspot til på din mobil og lad så din tablet bruge internettet fra telefonen så? Vær dog obs på at det godt kan æde noget strøm på telefonen hvis ikke du har den sat til en lader.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Slå wifi hotspot til på din mobil og lad så din tablet bruge internettet fra telefonen så? Vær dog obs på at det godt kan æde noget strøm på telefonen hvis ikke du har den sat til en lader.

Ved godt, at det er en mulighed, men det virker bare tumpet, at gøre det på den måde, så kan jeg lige så godt bruge min mobil til navigation, men en måde gøre det på, for at komme på internettet hvis behovet skulle være der.

Jeg vil jo have at jeg kan bruge tablet på samme måde, nå jeg må søge videre og se om der ikke er en løsning.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 15:30
Så vidt jeg husker understøtter den 3G USB stik, skriv til Asus hvilke modeller den understøtter så du får en der virker
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 15:48
Fatter stadigvæk ikke du behøver være online for at blive guidet det rigtige sted hen. Hvad menes med køreplan?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu