recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et par spørsmål ang. htpc og netflix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et par spørsmål ang. htpc og netflix

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Et par spørsmål ang. htpc og netflix
    Sendt: 23-November-2013 kl. 20:56
Hej
Jeg anvender til dagligt en Htpc til netværks streaming og Netflix.
Jeg bruger en Shutte xh61 barebone med 90 w psu. Der er installeret en core i3 3120 med hd3000 gpu. Og som Os anvendes windows 8. Ved xbmc og mediaplayer classic kører det rigtigt godt. Men ved netflix Er det ikke altid helt så godt. Hoved problemet er at Netflix appen ikke automatisk sætter output refreshrate, til det samme som videons refreshrate. En anden ting kan være at netflix appen måske ikke udnøtter gpu'en så godt som de andre programmer.

1 Kan det lade sig gøre at installere en lowend gpu med meget lav profil, passiv køl, lavt nok strømforbrug, som samtidig vil være en opgradering i forhold til intel hd3000

2 Kan man konfigurere Netflix appen til windows 8 til automatisk at sætte den korrekte refreshrate.   

Redigeret af -claus- - 23-November-2013 kl. 20:56
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2013 kl. 23:22
 Netflix bruger primært Silverlight (eller html5 hvis man sætter det i indstillingerne) - er ret sikker på at der ikke bliver sat nogen som helst anden "refreshrate" end den som filmene er leveret i. De har så vidt jeg ved ikke mulighed for at ændre i den slags overordnede indstililnger som ville kræve administrator rettigheder. Det får du ikke lov til via en Webside.

Der er MASSER af grafikkort derude som er bedre end HD3000 (en hel del faktisk) og der er også masser der er passivt kølede. Du skriver intet om hvilket kabinet det skal ind i, men umiddelbart ville jeg sige at et AMD xx50 ville kunne fås helt passivt kølet - spm. er selvfølgelig om det kan være i dit kabinet? (søg og du skal finde.)
2. NEJ - se ovenfor.

Det undrer mig dog at du skulle have så store problemer med netflix - jeg kører på en core2 duo mac mini med 10.6.8 og netflix kører fortrinligt hos mig. (ganske vist i 720p)
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 01:11
Netflix med Windows 8 metro appen er ikke web baseret, men et dedikeret program. Der er heller ikke de store problemer, specielt ikke når jeg manuelt går ind og ændre systemets refreshrate. Det kører bare mindre flydende i panoreringer når refreshraten ikke matcher. Og jeg tror ikke, at det er aller der bemærker det. Jeg har siden live chattet med netflix support vedrørende problemet, og de medelte at de ville gå videre med det. Jeg ved heller ikke, hvor meget det egentligt vil hjælpe med en anden gpu i mit tilfælde, da det burde være tilstækkelig. 
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 10:49
Det meste er encoded i 24p, men stadig noget som ikke er.

Det kan altid tjekkes ved trykke shift+Ctrl+Alt+D hvis du bruger S i stedet for D, kan du også se hvad den højeste bitrate den er encoded i.

Nogle har haft succes med bruge display changer, den kan lave opløsninger for forskellige områder, sådan at fx metro kører 24p, som så også Netflix vil gøre, mens skrivebordet, xbmc eller hvad man nu bruger. Stadig vil køre 60hz.

Jeg har dog ikke selv rodet med programmet, så kan ikke rigtig hjælpe med det.

Ang skift af grafikkort vil du ikke hente den vilde opgradering.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 19:15
tak
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu