recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp! Valg af lyd setup i mini stue!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp! Valg af lyd setup i mini stue!

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Høxbro Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-November-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Høxbro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp! Valg af lyd setup i mini stue!
    Sendt: 11-December-2013 kl. 11:19
Hej alle,

Jeg er netop flyttet sammen med den langhåret i et lille byhus, der bliver basen de næste 1½ år hvert fald. Byhuset er meget småt og har desværre enorme begrænsninger når det kommer til HiFi i stuen, hvilket bestemt nager mig, men det er nu en gang som det er Der er altså ikke plads til de store højtalere mere. Det er sådan indrettet, at fladskærmen er nød til at stå under trappen til førstesalen, og den kan kun lige nå at være der :

Som i kan se er det pænt stramt med pladsen og jeg søger derfor en mindre og diskret løsning, men jeg må indrømme, at jeg er ret grøn på området. Jeg er altså på udkig efter et surround sæt og en ny receiver (gamle har ikke HDMI, og kommer op i kontoret med de store højtalere), der skal bruges til film og musik, og som ikke behøver at kunne blæse hele stuen omkuld. Søger naturligvis en fornuftig kvalitet, som man nu kan få ud af små og diskrete løsninger. Jeg har selv overvejet Anthony Gallo, men kun fordi jeg kun har hørt positivt om disse, og fordi jeg selv oplevet dem for nogle år siden, hos et familiemedlem. De er også ret diskrete og kunne måske have 2x front og center på TV-møblet og 2x bag monteret på væggen???

Har i nogen anbefalinger eller alternativer, gode ideer eller forslag til løsninger eller må jeg bide tænderne sammen og leve med TV lyd indtil vi flytter videre? Måske kan det ikke betale sig at bruge flere tusind i min situation?

Setup:
TV: Panasonic TX-L55WT50
Bluray afspiller: Panasonic DMP BDT320

Redigeret af Høxbro - 11-December-2013 kl. 12:45
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 11:47
Jeg bliver muligvis skyld i at din tråd ødelægges, dog håber jeg folk er voksne nok til ikke at kaste med mudder.

Hvis jeg var dig, vil jeg overveje at købe nogle bose højtalere, evt. T10, som nu hedder 510.
De er meget diskrete, samtidig med at de levere en god lyd, dog er de ikke helt billige.
Flere her vil sikkert mene at man kan få bedre lyd til pengene ved at vælge en anden løsning, men så fylder de også lidt mere.

Som beskrevet er T10 netop blevet erstattet af 510, jeg kan ikke selv se den store forskel mellem de to systemer, men da flere forhandlere fortsat ligger inde med T10, kan du forsøge at få et godt tilbud på sættet, da forhandlerne jo gerne vil af med dem hurtigst muligt :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Høxbro Høxbro skrev:

Måske kan det ikke betale sig at bruge flere tusind i min situation?
Personligt gider jeg ikke have kæmpe højtalere stående i stuen, da det ikke passer ind i stilen. Vi har en stor hvid væg, hvor der ikke hænger andet end vores lille 55" skærm, samt de små højtalere der hænger helt oppe ved loftet og peger mod lytte positionen.
Subwooferen er skjult under et sofa bord og alle ledninger er ført igennem små hvide plastik-lister.

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 12:31
Har du evt overvejet noget Sonos grej ?

En playbar plus evt subben giver masser af lyd uden at fylde.

Men vi kender ikke til dit budget.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Igen er spørgsmålet om du vil have ægte surround, hvis ikke vil en soundbar naturligvis være en mulighed.
Til top
Høxbro Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Høxbro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Jeg bliver muligvis skyld i at din tråd ødelægges, dog håber jeg folk er voksne nok til ikke at kaste med mudder.

Hvis jeg var dig, vil jeg overveje at købe nogle bose højtalere, evt. T10, som nu hedder 510.
De er meget diskrete, samtidig med at de levere en god lyd, dog er de ikke helt billige.
Flere her vil sikkert mene at man kan få bedre lyd til pengene ved at vælge en anden løsning, men så fylder de også lidt mere.

Som beskrevet er T10 netop blevet erstattet af 510, jeg kan ikke selv se den store forskel mellem de to systemer, men da flere forhandlere fortsat ligger inde med T10, kan du forsøge at få et godt tilbud på sættet, da forhandlerne jo gerne vil af med dem hurtigst muligt :)

Er interressert i en diskret løsning, der ikke fylder for meget, så disse kunne bestemt være en mulighed! Prisen er dog ret høj, men kunne være at en forhandler kunne lave et fint tilbud, som du påpeger. Jeg ser også gerne en ny receiver med i budgettet. Har et max budget på 10k!
Til top
Høxbro Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Høxbro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 13:27

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Igen er spørgsmålet om du vil have ægte surround, hvis ikke vil en soundbar naturligvis være en mulighed.

Max budget på 10k. Med soundbar har jeg det sådan, at jeg helst vil have sådan en på væggen. Tror måske den ville fylde en del foran fjernsynet, og måske virke lidt den gale vej i forhold til at jeg ønsker en diskret løsning.

Redigeret af Høxbro - 11-December-2013 kl. 13:32
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 13:35

Er interressert i en diskret løsning, der ikke fylder for meget, så disse kunne bestemt være en mulighed! Prisen er dog ret høj, men kunne være at en forhandler kunne lave et fint tilbud, som du påpeger. Jeg ser også gerne en ny receiver med i budgettet. Har et max budget på 10k!

Jeg har selv lige købt et bose T10 til en samlet pris på 6.000 dkr, med i prisen fik jeg også 5 vægbeslag, der normalt koster 295 dkr/stk, dermed har jeg reelt købt sættet for ca 4500 dkr :)
Dette var endda ved en af de større radio/tv forhandlere i danmark.

Så du kan jo eksempelvis tage en tur ned i el-giganten, expert eller fona og hører om de kan give dig en rigtig god pris på sættet.
Til top
Høxbro Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Høxbro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 14:22

Jeg har selv lige købt et bose T10 til en samlet pris på 6.000 dkr, med i prisen fik jeg også 5 vægbeslag, der normalt koster 295 dkr/stk, dermed har jeg reelt købt sættet for ca 4500 dkr :)
Dette var endda ved en af de større radio/tv forhandlere i danmark.

<span style="line-height: 1.4;">Så du kan jo eksempelvis tage en tur ned i el-giganten, expert eller fona og hører om de kan give dig en rigtig god pris på sættet.</span>

Mange tak for input - Vil bestemt undersøge muligheden!
Til top
Høxbro Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Høxbro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 15:13
Nogle der har andre anbefalinger?
Måske nogle med et sæt Anthony Gallo som jeg også selv har overvejet, men har ingen idé om, om de ville være bedre en et sæt Bose T10, som Gooferen har foreslået.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19846
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 22:30
I din stue vil surround alligevel ikke blive ordentlig surround, når du sidder så tæt på bagvæggen.Du vil heller ikke få ordentlig afstand på fronterne og placeringen i forhold til fjernsynet vil blive ret umulig.

Mit bedste bud er at 10.000 kroner givet ud til "diskret lyd" er langt de fleste penge ud af vinduet. I dit tilfælde vil jeg anbefale en soundbar (gisp, skrev jeg virkeligt det?) og så bide tænderne sammen i den tid det varer inden du igen får plads til lyd.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2013 kl. 08:50

Nogle der har andre anbefalinger?
Måske nogle med et sæt Anthony Gallo som jeg også selv har overvejet, men har ingen idé om, om de ville være bedre en et sæt Bose T10, som Gooferen har foreslået.

Da jeg har to små børn, vil jeg ikke købe "Anthony Gallo", da de sikkert vil blive brugt som fodbolde ;)
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu