|
Brummen fra Beolab 8000 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
PalmDK
Ny bruger Oprettet: 05-December-2013 Status: Offline Point: 14 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-December-2013 kl. 12:10 |
Jeg har 2 styk Beolab 8000, som er tilsluttet en Marantz SR6007 via pre out med kabler fra Av-connection. De spiller rigtigt fint, men der kommer desværre en ret tydeligt brummen fra højtalerne. Den kan høres ret tydeligt selv 2 meter væk, og der skal skrues en del op før den ikke kan høres, når der spilles musik.
Jeg snakkede med Av-connection, de foreslog at det kunne være trigger porten på min forstærker, som udsendte støj. Den kunne godt lyde sandsynligt, da jeg ikke havde samme problem da jeg kørte igennem line indgangen. Har i nogen forslag til hvordan jeg kan teste det? Jeg har ikke lige nogen anden 12 volts udgang til jack stick liggenden. Eller andre foreslag til, hvad det ellers kunne være?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19470 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at hold et 9 volts batteri på triggerstikket i stedet for at have det i forstærkeren.
Formoder at der er indbygget "12 til 5 volt konverter" i den ledning du har købt? Klaus |
|
PalmDK
Funktioner
Tak(0)
|
Der er indbygget 12 til 5 volt. Er der ikke fare for at pol-vende når man sætter et 9-volts på?
Prøvede også at give den en stel forbindelse, men det gjorde det hverken bedre eller værre.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19470 |
Funktioner
Tak(0)
|
Brummet kan komme af "dobbelt stel", fordi du har stel gennem både triggerledningen og signalkablet.
Angående polaritet på stikket, så kan jeg læse i brugsanvisningen til min SR5004 at trigger har + på "spidsen" af minijack stikket og minus på "kroppen". Det vil sige bruger du et 9 volts batteri, så skal plus røre ved spidsen af stikket. Klaus |
|
spoxy
Guld medlem Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1167 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor er du stoppet med at bruge line indgangen?
|
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
Gunraf
Super bruger Oprettet: 05-September-2012 Sted: København Status: Offline Point: 327 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er hele kabelforbindelsen trukket med AV-connection's hjemmelavede? Eller er der ført videre i powerlink?
For jeg har selv haft problemer med at det brummede, hvilket var pga. mine powerlinkkabler (ældre version),. Redigeret af Gunraf - 14-December-2013 kl. 12:54 |
|
PalmDK
Funktioner
Tak(0)
|
spoxy:
Det var egentligt bare en nødløsning indtil jeg fik en forstærker med preout. Der er bl.a. ikke ordenlig trigger i line og de slukker derfor ved stille passager i film osv. Gunraf: Min forbindelse bliver ført videre i powerlink kabler (også købt igennem AV-Connection) http://www.av-connection.dk/?PGr=2456&ML=328 . De burde være den nye type?
|
|
PalmDK
Funktioner
Tak(0)
|
Når, nu fik jeg fat i et 9-volts batteri og testede. Det er der problemet ligger, der er ingen brummen når jeg brugte 9-volts batteriet som trigger.
Men hvad gør jeg så nu? Skal der et støjfilter på trigger udgangen? Og hvis det er tilfældet hvilket?
|
|
spoxy
Guld medlem Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1167 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det var egentligt bare en nødløsning indtil jeg fik en forstærker med preout. Der er bl.a. ikke ordenlig trigger i line og de slukker derfor ved stille passager i film osv.
Jeg spurgte, fordi jeg selv har et sæt Beolab 3, som er forbundet til en Yamaha receiver. Jeg anvender linieindgangen, og har ingen problemer med at højttalerne slukker. Er der ikke en justeringsmulighed på Beolab 8000? |
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Sådan for sjov, så prøv lige at gøre det omvendte - altså pil signalkablerne fra og lad kun triggeren styre af forstærkeren. Brummer de så også? Hvis ikke, så køber du en simpel "gorund loop isolator" (som eksempelvis denne) og sætter i signalkablerne. Klaus |
|
PalmDK
Funktioner
Tak(0)
|
Spoxy, der er ingen justeringsmuligheder på Beolab 8000 dersværre. Så skal du i hvertfald vist nok begynde at åbne højtaleren :-)
KlausDM: Hvis jeg kun har triggeren i og signalkablerne fra så er brummen meget højere, så det er desværre ikke problemet :-)
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
At brummen bliver meget højere kan også skyldes at dine kabler fungerer som antenner, når de ikke er sluttet til noget.
Er der et switched 230 volts output bag på din forstærker? Hvis ja, så sætter du en gammel mobiltelefonlader til der og lader den levere spændingen til triggeren. Udgangen på marantz er kun en styrespænding, måske spændingsregulatoren i kablet belaster udgangen for meget? Klaus |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |