|
Hvor er next-gen delen ved xbone og ps4? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Hygom
Super bruger Oprettet: 30-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 431 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-December-2013 kl. 12:55 |
|
Hejsa
Jeg har læst en del anmeldelser af de nye konsoller, og der er simpelthen noget der mangler. Hvor er den der wauw-effekt, som man havde da xbox360 og ps3 kom ud? Dengang for 7 år siden var der virkelig tale om next-gen. Spillene kørte i 720p og med anti-aliasing - dette var banebrydende for grafikdelen. Jeg sidder lidt med en flad fornemmelse, når f.eks. Call of duty bliver sammenlignet på tværs af konsollerne. Bevares, der ER en forskel, men den er jo kun 1/100-del af den forskel der var fra f.eks. Xbox/ps2 til xbox360/ps3. Hvorfor skal man gå ud og købe en ny konsol til 4000 kr., når der stort set ingen forskel er? Og til de første kommentarer der vil udtale at man skal vente et par år eller sådan noget. Det skulle man da ikke ved x360 og ps3? Det var instant next-gen. Er jeg helt galt på den?
|
||
L'er
Guld medlem Oprettet: 19-September-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1228 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kan sagtens følge dig og jeg har det på samme måde.
PS3 (den første i hvert fald) kunne alt hvad de forrige playstations kunne + mere til. Den overraskede positivt med den imponerende grafik med det samme. Der var langt flere muligheder end PS2, f.eks.: multimedie, blu-ray, DLNA osv. PS4 mangler i den grad en del af det PS3 blev solgt på "PS3 - it only does everything". Selvom vi er en generation længere fremme med PS4 skulle man tro den havde langt flere multimediemuligheder end PS3 havde, men PS4 har ikke engang de muligheder PS3 havde. Det er ærgerligt synes jeg. Lad os håbe det hurtigt kommer vha. en softwareopdatering. Mht. til grafikken er den heller ikke overvældende, i forhold til springet fra PS2 til PS3. Der kunne man virkelig se en stor forskel med det samme. |
||
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5 Onkyo TX-NR656 HarboSAT10 HarboSUB10 Nintendo Wii U |
||
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan godt være at "vent nu og se...." er et dårligt argument, men det er ikke desto mindre sandt. PS4 er sendt på markedet som en "spillekonsol", ikke den multimediemaskine som PS3'en blev lanceret som, og som er blevet styrket hen ad vejen. Dette er ting som Sony helt sikkert vil bygge på PS4, men det tager nok noget tid.
Når det er sagt, så skal forskellen imho. findes i de små detaljer - ting som man RET hurtigt vender sig til, men som ikke er åbenlyse når man lige prøver konsollen hos en ven. En lille ting som det at hoppe mellem et spil, og så f.eks. Netflix eller anden applikation. Det fungerer bare - man suspender spillet, og ser lige et afsnit af yndlingsserien, og hopper umiddelbart tilbage i sit spil, uden at lukke nogle af delene ned. En lille ting som at Playstation Network er tilgængeligt med det samme - der skal ikke loades ret meget, og generel er den hurtigere at navigere rundt i. En lille ting som at man modtager en besked eller andet under spil, og man så bare hopper ud i XMB og læser besked, og hopper tilbage i spillet - uden at afbryde. En lille ting som crossgame chat (party) - det virker, og headset sættes bare i ens controller. Det er alle disse små ting der for MIG betyder en stor forskel fra at bruge min PS3 kontra PS4, det har gjort skiftet til den nye generation det hele værd. Og at spillene så oven i købet selvfølgelig ser bedre ud (selv om BF4 kæmper sine kampe mht. framerates) gør det kun endnu bedre. Jeg ved ikke helt hvilken revolution det var folk forventede?
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
L'er
Guld medlem Oprettet: 19-September-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1228 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Alle de ting er da selvfølgelig også noget jeg nyder af. Jeg synes bare det er åndssvagt gjort af Sony at der er så mange ting PS3 kan (og i øvrigt blev solgt på) som PS4 ikke kan. Jeg kan nævne en del ting:
- Ingen mulighed for bagudkompatibilitet. - Ingen mulighed for at afspille CD'er. - Ingen mulighed for at afspille mp3-filer. - Ingen DLNA. - Ingen mulighed for at tilslutte en ekstern harddisk. - Ingen 3D Blu-ray afspilning (det skulle dog komme på et tidspunkt) Det er jo ikke meningen vi skal gå to skridt frem og et tilbage, når der bliver udgivet en ny konsol. Det er meningen der skal ske fremskridt på nærmest alle fronter, der skal ikke udelukkes funktioner som var tilgængelige på forrige konsoller. |
||
Pioneer PDP-LX5090
||
Sploink
Guld medlem Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Må nok også erkende at menu systemet føles meget next gen. Det er simpelthen så flydende, når man hopper rundt i ting. Genialt. Virkede tamt i starten, men det fungere altså bare.
Ja spillene skal nok komme. Men man kan jo bare lade være med at købe dem. Jeg nyder i hvert fald contrast, resogun og killzone. Næste bliver Black flag og knack. |
||
Sploink
Guld medlem Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
3D er jeg pænt ligeglad med. Bruger det aldrig herhjemme.
PS3 var heller ikke bagud kompatibel, så var den sikert også blevet dyrere, og så ville folk brokke sig over det. Nu må vi se med gaikai? Ellers kommer det andet i en firmware opdatering. |
||
L'er
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den første PS3 var bagudkompatibel. Hvis man ikke var så heldig at nå at få fat i sådan en, kunne man jo købe den brugt.
Jeg håber bare Gaikai kommer til at fungere godt, så bagudkompatibilitet bliver ligegyldigt. |
||
Pioneer PDP-LX5090
||
Sploink
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja jeg havde den skam, men solgte den, da jeg alligevel ikke brugte det. Ville hellere spille de nye spil.
Bliver interessant med Gaikai, selvom der kommer til at gå længe inden vi ser det herhjemme. Men vi skal nok ikke forvente hele kataloget, måske de store titler til start |
||
L'er
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det bliver nok kun de største PS3 titler i begyndelsen ja. Jeg håber på at Sony satser på at lægge nærmest alle deres PS titler (inkl. PS1 og PS2) op på Gaikai. På den måde bliver PS4 jo praktisk talt bagudkompatibel. Når PS5 så engang udkommer behøver man måske ikke at spekulere på om den nu er bagudkompatibel, for alle PS titler (selv PS4 titler) vil være at finde på Gaikai. Så har man alligevel en del spil at spille i denne spiltørke, der nok altid vil være i starten af en konsols levetid. Redigeret af L'er - 13-December-2013 kl. 15:04 |
||
Pioneer PDP-LX5090
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
PS2 til PS3 var et paradigmeskifte. Her gik man fra allerhøjest progressivt SD-output til HD. Selv hvis de fleste PS3-spil var 720p og nu hvor de fleste PS4-spil er 1080p, så kan det på ingen måde gøre samme indtryk. De fleste spil, til både Xbone og PS4, findes også på Xbox 360 og PS3, så derfor er "wauw-effekten" ikke så stor som den kunne være. De eksklusive spil findes dog allerede, og der er masser på vej, så på et tidspunkt vil forskellen selvfølgelig komme til at synes større. Jeg er vældigt glad for min PS4. Controlleren er for lækker, og spil som Rivals og Ghosts ser selvfølgelig bedre ud end på PS3 eller 360'eren; ikke mindst når de spilles på 108". Hvis man ingen forskel kan fornemme, så er der selvfølgelig ingen der tvinger en til at købe nyt. Så er der flere konsoller til andre, som virkelig gerne vil have en. |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det var den faktisk i de første udgaver. |
||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er de nyeste også, hvis du jailbreaker den :)
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |