recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI CEC og ARC på Yamaha RX-V 675
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI CEC og ARC på Yamaha RX-V 675

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bachaaen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bachaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI CEC og ARC på Yamaha RX-V 675
    Sendt: 16-December-2013 kl. 21:32
Jeg vil blot dele med jer, at jeg har haft store kvaler med at få min nykøbte Yamaha RX-V 675 surround receiver til at fungere med HDMI CEC og ARC.

Det virkede kun kortvarit - det kom og gik når jeg pillede ved indstillingerne.
Selv om alle instilinger er korrekte, så virkede funktionaliteten ikke sammen med mit Philips LED fladskærms TV.

Endelig fandt jeg løsningen: Sæt indstillingerne korrekt. Sluk fort strømmen til receiveren. Ud med stikket. Det er ikke nok at slukke på fronten.
Efter opstart virker det fint.

Med andre ord. Yamahaens firmware er buggy. Ændrede indstillinger kræver genstart - men gør ikke opmærksom på det. Det er simplethen ringere end Microsoft.

Jeg havde endda været ude at investere et super dyrt HDMI-kabel, da det billige Harald Nyborg kabel var under mistanke for at skabe problemet. Nix det billige kabel virker fint.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 21:37
HDMI CEC og ARC er vejen til allllllt for tidlig død... Det kan virkelig give grå hår!

Herhjemme er det eneste der har virket 100 % Onkyo... Det fungerer til gengæld rigtig godt med mit Panasonic TV (viera link), Zaptor boks osv.

Det kan være drilsk, og i rigtig mange tilfælde virker det aldrig mere end 75%... :)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
bachaaen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bachaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 22:08
Det er nu kommet til at virke så:

1) Når jeg tænder for TV-et, så vågner Yamaha receiveren fra standby. Nogle sekunder senere skiftes der fra TV-lyd til receiveren. Efter 5-10 sekunders kunstpause kommer lyden fint igennem receiveren.

2) Når jeg skruer op og ned for TV-lyden via TV-remoten, så skruer jeg op og ned for volumen på Receiveren.

3) Når jeg slukker for TV-et, så går receiveren i standby.

Hvad mere kan jeg forvente?
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 22:12
Her har det også virket fint fra dag 1 med Onkyo og Panasonic. Endda uden ARC. selv når jeg tænder min PS3, skifter reciever og tv selv over. Man kan så ærge sig over at Appletv ikke understøtter HDMI-CEC.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 22:46
Jeg ved ikke om du skal forvente mere...

Jeg har kodet min zaptor remote til at kunde tænde / slukke mit pana tv. Så når jeg tænder for det, så tænder onkyo selv. Jeg kan skrue op og ned på zaptor, som styre direkte volumen på tv som igen er overruled af onkyo og dermed er det direkte lydstyring... Så alt i alt kan jeg betjene alt fra zaptor Remote... Når jeg så vil bruge Apple tv eller anden funktion, skifter jeg bare via onkyo app på min iPhone... Det gør at jeg ikke behøver have onkyoen stående fremme ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu