recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klip af ledning på bose acoustimass 10?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Klip af ledning på bose acoustimass 10?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
jakob_kp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Februar-2013
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob_kp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Klip af ledning på bose acoustimass 10?
    Sendt: 28-December-2013 kl. 15:03
Hej :)

Jeg har et ældre system af Bose acoustimass 10, med 5.1 surround. Bose's måde at køre dette sytem på er at alle højtalerne kører igennem subwooferen inden den går over i receiveren(Denon AVR1911).

Problemet her er at min receiver ikke registrere at der overhovedet er nogen subwoofer(da der slet ikke går noget kablet ned til subwooferens tilslutningen). 

Dette ville som udgangspunkt ikke være noget problem hvis Bose's subwoofer ellers bare leverede det den skulle. Det gør den dog desværre på INGEN måde..

Mit simple spørgsmål er derfor: Kan jeg klippe ledningerne som går i Bose subwooferen (De har lavet en bestemt ledningsindgang, og derfor er ledning ikke delt i to), og putte de enkelte højtaler direkte i min receiver, og efterfølgende købe en seperat subwoofer som kan levere varen? :)

Det skal lige hertil siges, at selve tilkoblingen ved hver højtaler er som hvilken som helst anden tilkobling på højtaler. Det er blot tilkoblingen til subwooferen som er samlet til en bestemt slags "samler".

På forhånd tak!

Redigeret af jakob_kp - 28-December-2013 kl. 15:06
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 15:18
http://products.bose.com/pdf/customer_service/owners/og_am6_10.pdf

Oprindeligt skrevet af jakob_kp jakob_kp skrev:

Mit simple spørgsmål er derfor: Kan jeg klippe ledningerne som går i Bose subwooferen (De har lavet en bestemt ledningsindgang, og derfor er ledning ikke delt i to), og putte de enkelte højtaler direkte i min receiver, og efterfølgende købe en seperat subwoofer som kan levere varen? :)

Ja. Men du kan også bruge nogle nye ledninger.

Oprindeligt skrevet af jakob_kp jakob_kp skrev:

(da der slet ikke går noget kablet ned til subwooferens tilslutningen).

Det kan være derfor der ikke kommer noget lyd ud af subwooferen. Eller er der noget jeg har misforstået.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
jakob_kp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Februar-2013
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob_kp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 15:49
Ja det smarte er bare at disse ledninger allerede er trukket rundt i hele stuen, så deraf ville det være dejligt at genbruge dem :)

Men dejligt de kan bruges!

Og subwooferen er sat til som den skal. Bose har gjort det således at selve reguleringen af basen sidder i subwooferen, og deraf intet kabel der skal gå i subwoofer indgangen.
Der kommer "lyd", det er bare ikke noget at råbe hurra for :)

Redigeret af jakob_kp - 28-December-2013 kl. 15:50
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 16:31
Hvad er det for en SW indgang der ikke er forbundet. Du skal forbinde SW UDgangen på din Denon til SW. Der er også reguleringsmuligheder i din Denon.

Kommer der lyd ud af din SW uden at den er tilsluttet SW udgangen på din Denon?

Hvad med at prøver at juster FØR du begynder at klippe i ledningerne.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 16:38
Hvis ALLE højttalere udgår fra Sub, så skal den netop IKKE i Sub pre-out, men i højttaler udgangene på reciever.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis ALLE højttalere udgår fra Sub, så skal den netop IKKE i Sub pre-out, men i højttaler udgangene på reciever.
Jo den skal. Hvor vil du ellers forbinde RCA connector for LFE only ? ? ?

Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 16:48
If applicable to your receiver, insert the RCA plug marked LFE on the system input cable 
into the LFE/SUBWOOFER OUT jack on your surround receiver.

http://products.bose.com/pdf/customer_service/owners/og_am6_10.pdf

Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 16:51
Har haft et bose 5.1, jeg tror det hed lifestyle 35, og det skulle
kalibreres med det medfølgende headset, og det gjorde underværker for lyden, bemærkede også at acoustimas modulet ikke leverede et enestående
højt lydniveau når man lagde øret til, men sammen med de 5 små højtalere var bassen god. Jeg tror ikke man skal klippe kablerne, da systemet er en samlet enhed, - tro ganske enkelt ikke det kan lade sig gøre og få noget ordentlig ud af det.
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Har lige tjekket brugsforvirringen. Og i Systemkablet er der både HT ledninger og et coax stik til LFE. Så vi har begge ret.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af karula karula skrev:

kalibreres med det medfølgende headset, og det gjorde underværker for lyden, bemærkede også at acoustimas modulet ikke leverede et enestående
højt lydniveau når man lagde øret til, men sammen med de 5 små højtalere var bassen god. Jeg tror ikke man skal klippe kablerne, da systemet er en samlet enhed, - tro ganske enkelt ikke det kan lade sig gøre og få noget ordentlig ud af det.

Nej det ville jeg heller ikke gøre. Delefiltre til satellitter sidder i Sub.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 17:00

Oprindeligt skrevet af karula karula skrev:

Nej det ville jeg heller ikke gøre. Delefiltre til satellitter sidder i Sub.

Jeg tror ikke på at delfilteret er i SW. Hvor ved du det fra og har du set i en manual ? ?

Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 17:01

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Har lige tjekket brugsforvirringen. Og i Systemkablet er der både HT ledninger og et coax stik til LFE. Så vi har begge ret.
Link lige til den brugsforvirring. 

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu