|
Hvordan beskytter i jeres vt60 mod burnin? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Lennerta
Bruger Oprettet: 29-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 136 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-Januar-2014 kl. 16:02 |
Jeg har lige erhvervet mig en Panasonic 55vt60.
Kunne godt tænke mig at vide hvad i gør for at undgå burnin i jeres? Jeg har taget de indstillinger hother har postet et billed af, og ellers ikke andet. Men tænker på de logoer på de forskellige kanaler og om man skal zoome når det er en film med bjælker? På min vt20 tog jeg slet ikke hensyn til det og der har aldrig været skyggen af burnin, så håber det går lige så godt med vt60👍 Kunne ikke finde en lignende tråd :-) Mvh. Lennert |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
I starten bør du nok zoome
|
|
Parabolen
Super bruger Oprettet: 23-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 271 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hent Break-in filen på download siden og brænd den på DVD:
Jeg har også netop købt en Panasonic ST-42 og den er netop igang med at køre, jeg forventer at lade den køre i minimum 200 timer
|
|
/Erik
|
|
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad har du betalt? I Bilka kan du købe en forsikring som dækker burn in og andre tekniske fejl i 4 år for 999,-. Bare det er indenfor 14 dage, mener også at elgiganten og fona har lign. produkter, men kan ikke huske prisen.
Så er man I hvert fald sikker på man ikke ødelægger det hvis man kommer til at tage en lidt for lang morfar :-) |
|
Parabolen
Funktioner
Tak(0)
|
I mit tilfælde har jeg ikke brugt forsikring og gør det aldrig. Ej heller køb af andre dyrere elektronik eller hvidevarer. Mener at det er spild af penge..!
I tilfældet med burn-in kører jeg DVD-en i de 200 timer da fosforen i starten siges at være meget agressiv. Således også på den måde at imødegår burn-in problemer.
|
|
/Erik
|
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Funktioner
Tak(0)
|
Omkring at køre indkørings DVD, det står enhver frit for naturligvis, men jeg har nu aldrig brugt den til de 5-6 plasmaer jeg har haft. Jeg gør det i stedet, at jeg kører med nedsatte indstillinger, zoomer på sider med kanalloger. Og jeg har stort set aldrig haft problemer.
Jeg ville føle mig helt til grin at lade tv´et køre i måske 200 timer med DVD, når jeg kan se på et glimrende billede i stedet.
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Allan G
Bruger Oprettet: 06-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor beskytte mod burn-in?
Er da fedt at have "DR Ramasjang" i venstre hjørne altid..... (ikke VT60) |
|
Dorf
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har slet intet gjort for at tage hensyn til burn-in på mit, og oplever heller ikke noget problem med det overhovedet.
|
|
kbaggen
Super bruger Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Uden at kende de forsikringer ville ejg ønske jeg havde tegnet en sådanne. DR logo ses svagt, men for det vidende øje kan det ses. Så Burn-in skal man tage varsomt.
Iht. de 200 timer break-in, så er der vist en del der mener man skal langt op over 2000 før varsomheden kan slippes. Jeg havde heller ikke problemer på de tidligere plasma jeg havde, og tænkte også "come on" hvor fintfølende kan de være.....yep, de er fintfølende og gode TV, som aldrig skule have været solgt til mennesker der ser TV (men kun til film folket :-)
|
|
Parabolen
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har jeg så valgt at gøre det og det ud fra at flertallet anbefaler det, selv på apparater der sælges idag og Hother giver ligeledes også nogle anbefalinger, i praksis mener jeg dog ikke disse kan benyttes.
Jeg har også læst vedr. burn-in omkring de 2000 timer. Men med de 200 timer er jeg dog et skridt på vejen.
|
|
/Erik
|
|
Lennerta
Bruger Oprettet: 29-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 136 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror jeg vil lade den dvd køre lidt, men de 200 timer når jeg nok ikke op på.
Men er det kun med logoer man skal være rigtig opmærksom i starten? Så hvis man bare ser film er der ingen problemer bare man selvfølgelig undgår sorte bjælker? På min 42vt20 har jeg lagt mærke til i dag at man svagt kan se at der hvor der ofres er underkender er en sortskærm en annelse lysere:-( men der er så heller aldrig blevet taget hensyn af nogen som helst art |
|
kennethbrdk
Guld medlem Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har jeg godt nok kun et VT50, men har for længst passeret de 2000 timer og tendens til modstandsdygtig retention lurer stadigvæk. Synes dog det er blevet en anelse bedre, men langt fra så meget som man kunne have håbet. For ca. en måned siden så jeg tv2 ca. 1,5 time i træk og der kunne jeg ane logoet i ca. 3 uger før det var væk, men brugte rullebjælken efter at have sat billedprofilen til Dynamisk jævnligt. Det har fået det væk igen.
Ser heldigvis ikke så meget alm. tv (mest dvd og bluray) ellers havde jeg skiftet tv prompte. Redigeret af kennethbrdk - 08-Januar-2014 kl. 11:07 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |