recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Super tilbud hos Lsound på Ken Kreisel DXD 808
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Super tilbud hos Lsound på Ken Kreisel DXD 808

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Super tilbud hos Lsound på Ken Kreisel DXD 808
    Sendt: 07-Januar-2014 kl. 23:48
Hejsa

Vil bare lige gøre opmærksm på at www.Lsound.eu har tilbud på DXD-808 til 7500,- pr stk hvis man køber 4 stk. Det er meget subwoofer for pengene

Se
http://www.lsound.eu/ken-kreisel-dxd-808.html

Måske man kunne gå sammen og lave mini fælleskøb?

Sejrsen

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Det er meget subwoofer for pengene

Med fare for at få klø fordi jeg er konkurrent: Ud fra hvilket ræsonnement? 
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Det forekommer mig såmænd bare billigt. Der er samme forstærkerdel i som i storebror DXD-12012, som går for ca. 20000 i nypris og er temmelig anmelderrost. Naturligvis går den nok ikke helt så dybt som storebroderen. 

Jeg har ikke selv hørt subwooferen, men har selv to af de de lidt ældre MPS 2810 (Købt af stereolab) som også har dual 8". De spiller godt (omend de godt kunne bruge lidt mere speed/attack) og mon ikke den nye DXD-808 som har ca. 4 gange så meget forstærker spiller mindst lige så godt. 

På papiret vil jeg tillade mig at sammenligne den med den MKsound x8, som du har i din butik og som koster mere end det dobbelte (17000,-). (Er godt klar over at du vil argumentere for at x8'eren er langt overlegen. Smile)

Hvis der er 3 andre der kunne lokkes med til et "mini-fælleskøb, så er jeg klar på det)

Sejrsen

Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 10:47

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Det forekommer mig såmænd bare billigt. Der er samme forstærkerdel i som i storebror DXD-12012, som går for ca. 20000 i nypris og er temmelig anmelderrost. Naturligvis går den nok ikke helt så dybt som storebroderen. 

Jeg har ikke selv hørt subwooferen, men har selv to af de de lidt ældre MPS 2810 (Købt af stereolab) som også har dual 8". De spiller godt (omend de godt kunne bruge lidt mere speed/attack) og mon ikke den nye DXD-808 som har ca. 4 gange så meget forstærker spiller mindst lige så godt. 

På papiret vil jeg tillade mig at sammenligne den med den MKsound x8, som du har i din butik og som koster mere end det dobbelte (17000,-). (Er godt klar over at du vil argumentere for at x8'eren er langt overlegen. Smile)

Hvis der er 3 andre der kunne lokkes med til et "mini-fælleskøb, så er jeg klar på det)

Sejrsen

Jeg ville nu tro at det var mere sandsynligt at den ikke kan spille lige så højt. Der er i hvert fald ikke noget teknisk til hinder for at den ikke skulle kunne spille lige så dybt. Tricket er at gøre det højt nok hvilket er vanskeligt når enhederne er små. Det er ikke nok at man har masser af effekt, enhederne skal også have den fornødne vandring. Dette gælder specielt hvor det er en lukket boks og hvor enhederne ikke er ret store. Til sammen har de to enheder ikke mere membranareal end 1 12".
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 11:01
Det med at den ikke går så langt ned frekvensmæssigt har jeg fra anmeldelser. (kan dog ikke lige finde dem pt)
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 11:09

Det med at den ikke går så langt ned frekvensmæssigt har jeg fra anmeldelser. (kan dog ikke lige finde dem pt)

Det kan også sagtens være rigtigt. De kan godt have valgt at rulle "bunden" af hurtigere så den ikke så hurtigt løber tør for membranvandring. Det jeg prøvede at sige var bare at der ikke er nogen grund til at en lille højttaler ikke skulle kunne spille dybt, men den har svært ved at gøre det højt.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 11:29
Jeg skulle bare lige forstå hvad du mente med "meget subwoofer for pengene" - det er bare ordkløveren i mig der slår til igen, jeg vil hellere kalde det "lidt men godt"... Beklager at jeg støjer.

(Jeg vil ikke udtale mig om hverken den eller MK'en, da jeg ikke har hørt dem, men "på papiret" er det rigtigt mange penge for en subwoofer med 8" enheder)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 12:29
syntes også at hver membran størrelse, har en karakteristik som den anden ikke kan erstatte .
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 17:48
er prisen med dansk moms og told. eller kommer det oveni.
Ole Hansen
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 18:28
Det er med moms, told og fragt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu