|
kan ike få OSD skærm op på samsung skærm |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
fireblade1000rr ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2014 Sted: aabybro Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Januar-2014 kl. 19:48 |
Hej,
Jeg har solgt min Cambridge azur 640 R surround receiver til min kammerat. Aftalen var, at jeg skulle sætte det hele op til ham. Men jeg kan simpelthen ikke få den OSD skærm op på fjernsynet. Vi har prøvet med et gul/rød og hvid phono stik. fra anviste stik bag i Cambridge og op i et samsung tv. Tvét skrev intet signal. Kan udgangene være brændt af bag på forstærkeren ?. Eller kan tvét ikke læse signalet ? Ville jeg også kunne sætte component kablet i fronten på Cambridge. Eller skal det være de anviste stik bagpå ?. Ville det ikke være nok bare at montere det ene (GUL) i Y. Da jeg kun skal bruge billedet ?. Håber jeg snart får løst det. |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det ene "gule" signal er composite og Y stikket er et af tre der bruges tilcomponent. Der er stor forskel på de to ting.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der skal bruges Scart til det du ønsker. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Component Rød, Grøn, Blå
Composite Gul, med tilhørende audio Rød og Hvid |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Er der ikke mulighed for hdmi tilslutning?
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
fireblade1000rr ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2014 Sted: aabybro Status: Offline Point: 4 |
Flarsen: Ja, det gule stik bruges sammen med rød og hvid altså component
Men er composite ikke bare en ganske almindeligt phono stik. dvs. 3*composite stik er samme resultat som component. |
|
![]() |
|
Der kan kun bruges component, composite eller s video
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
På nyere Samsung skal der bruges de nedfølgende adaptere til det. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
radiomanden: Kan man ikke kode forstærkeren, så fjernsynet kan læse signalet?
|
|
![]() |
|
Har lige fundet et billede af Reciveren, og kan se de tilslutninger der er på den, mon ikke der skulle være dens OSD med på HDMI Out.? Hvis det IKKE er tilfældet, så skal der tilsluttes med Composite, S Video eller Component, fra de tilslutninger der er mærket TV/Mon Out.
|
|
|
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Stik og ledninger er ens, men det er signalerne IKKE. Som du selv har læst dig frem til. OSD-opsætning On-Screen Displayet er tilgængeligt på Composite, S-video og Component video-udgangene (ikke på HDMI). Tilslut en video signalkilde til din 640. Vælg den indgang og få det billede op på tv'et, så vil det også virke når du aktiverer OSD.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Gonardo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
Nej, det er det ikke... Composite kabel består af en ledning som er gul, et video signal med en impedans på 75ohm, rød og hvid er til lyd og har en impedans på 50ohm. Component kabel (YUV/RGB) er som regel med farverne rød,grøn og blå, og alle skal overføre et video signal og dermed har alle 3 en impedans på 75ohm. Impedanserne skal passe sammen, hvis man vil overføre et signal 100%.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |