recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rma sag ved elgiganten - kan den byttes?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rma sag ved elgiganten - kan den byttes?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rma sag ved elgiganten - kan den byttes?
    Sendt: 13-Januar-2014 kl. 20:17
Hej.

Jeg har haft min onkyo 3010 sendt til rep. De kan dog ikke lave den, og onkyo giver uden videre bare en ny... (Hdmi fejl).

Det jo sådan set flot, og god service. I elgiganten (hvor den første var købt) skal jeg så ha udleveret en ny. De roder lidt rundt og kan ikke helt nemt finde ud af det, men rette medarbejder finder en løsning. De har krediteret den første og jeg har nu bestilt en ny til på fredag. De ville så have ved kassen jeg skulle betale differencen, den kostede nu 16500 mod 15800 i sin tid. Forklarer hende så den skulle byttes rundt osv.

Alt i orden... Nu tænker jeg så efter, har fået en hel normal kvitteribg (dog står der -rabat grundet ombytning) men mit spørgsmål er så, kan jeg i princippet få pengene retur på den?

Eller er jeg mon gal på den? Overvejer det et split sekund for at vente på måske nye modeller og så købe den nye når den kommer?
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nexeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 20:39
Det mener jeg umiddelbart ikke du kan. Men måske kan du få lavet et tilgode bevis istedet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 21:06
Neeeej, kan man nok ikke, det var bare mere måden på det hele blev afsluttet derude, specielt det med hun troede hun skulle opkræve differencen... Virker lidt spøjst, men tror nu også jeg bare beholder den, det jo en herlig maskine, men hvis en ny alligevel var på trapperne (kan jo ikke vente flere måneder), så var det jo en udmærket måde at gøre det på.

Det virkede bare som om de var ligeglad med, hvordan mit tilgodehavender skulle bruges, hun spurgte også om jeg bare havde bestilt en anden... På kvitteringen står der jo også bare de sædvanlige ting, og 14 dages returret... :)

Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nexeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 21:32
Tror bare det er måden de har valgt at køre ombytningen på der virker underlig. Ved ombytning skal du selvfølgelig ikke betale differencen, men det er nok bare gået galt for ekspedienten lige i den sag der.

Men ville da havde været spændende med nyt. Måske noget Arcam ;-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 23:25
Hehe de virkede bare ikke sådan helt klar på det nogen af dem, og det var alligevel en 3-4 stykker... Først da jeg kom ud i service var der en inde bagved der vidste lidt om det :)...

Men skidt pyt, er også meget tilfreds med den, så det skam fint nok :) det undrede mig bare med hele forløbet, om man i princippet kunne det.

Tja, Arcam lyder lækkert, men mangler desværre lige lidt HDMI control osv. der er onkyo mere gennemført, hvis man altså går op i det :).
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 01:19
Hvis du har fået en ny kvittering, med medfølgende 2 års reklamationsret vil jeg helt sikkert mene at du kan gå ind og få dine penge retur ;)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 07:27
Jo men det har jeg jo, fresh kvittering med det hele ;)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 09:05
Men i princippet er det vel også sådan, at normalt hvis et produkt ikke kan repareres, så har man vel ret til enten at kræve et nyt produkt, eller få pengene retur?

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 12:19
Rasmus8D - Det mener jeg er en klar fejlfortolkning.

Hvis et produkt bliver defekt, så har forhandleren ret til at forsøge udbedre det. Enten ved reparation, udskiftning eller alternativ ophæve købet og give kunden pengene tilbage. 
Det er ikke en ret en forbruger har, før forhandleren har haft sine muligheder.

Og hvis kunden får en ny, så mener jeg forhandleren har overholdt sine forpligtigelser, og dermed kan man ikke efterfølgende kræve pengene retur.

Det vil, ihvertfald i mine øjne, være en totalt fejlfortolkning og komplet misbrug af intentionerne med købeloven.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 12:47
Helt korrekt, hvad Kandersen siger. Tilmed har forhandler ret til, at tilbyde et andet produkt i bytte, hvis varen ikke forhandles længere. Men dog skal det være tilsvarende god eller bedre. Der må aldrig være tale om en nedgradering.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 12:57
Det også lige meget, har ringetoner spurgt, og måtte ikke engang betale oveni og få en 5010 i stedet ;p

Heldigvis er 3010 en fantastisk maskine, så det er også helt okay ;) i forvejen er jeg glad for onkyo vil give en helt ny - hvilket jeg slet ikke forstår ;).

Forstår bare ikke det jeg fandt på nettet om det, det så ellers meget legalt ud, men der skulle nok ha stået at hvis de ikke kan tilbyde samme produkt så kan man få penge retur.

Tak for svar ;)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Forstår bare ikke det jeg fandt på nettet om det, det så ellers meget legalt ud, men der skulle nok ha stået at hvis de ikke kan tilbyde samme produkt så kan man få penge retur.

Tak for svar ;)

Men det passer heller ikke. Forhandler har lov til at give dig et tilsvarende produkt.
Og hvad for noget med ringetoner? :)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu