recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sonos som Surround?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

sonos som Surround?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
sorensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: sonos som Surround?
    Sendt: 18-Januar-2014 kl. 14:18
havde tænkt på at bruge sonos som Surround. købe 2 stk. play5 til front og 2 stk. play 1 til bag, 1 stk. soundbar til center og 1 stk. sub.

Nogen som ved om det virker og om det spiller super godt?

er der ingen steder man kan købe det i udlandet billigere synes der var engang man kunne købe det billigere i England

På forhånd tak
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 14:38
jeg tror ikke du kan sætte 2 stk play 5 ind som front, skal playbaren ikke fungere som center og front
Til top
jensholmer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Maj-2012
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensholmer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 15:08
Det er kun Play1 der fungerer til Surround. Dog kan man også anvende Sonos AMP med kablede højttalere som bagspeaker - dette hvis både AMP og Playbar er på samme kablet netværk. 

Jeg har selv playbar og et par DALI-baghøjttalere i surround - lyder godt!

Clap
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 15:37
playbar og 2 stk play 1 til bag vil fungere fint?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 15:49
er der ingen steder man kan købe det billigere end i hifi klubben?
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 15:52
playbar samt sub og 2stk play1 så har du sorround. Næste køb er 2stk play1 herfra, så har jeg os det komplette setup.

Men sorensen sonos er ligesom apple produkter, stort set samme pris alle steder, de kører dog nogle gange tilbud på lidt af hvert. > http://www.sonos.com/hometheater

prøv at hold øje med deres hjemmeside ellers
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19844
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 15:57
Den store fordel ved deres "altid samme pris" politik, er at det er forholdsvis billigt i Danmark idet vores lønniveau herhjeme er højere end i mange andre lande.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 16:02
kan bare huske der var en engelsk hjemmeside det var billigt på engang men kan ikke huske hvad den hedder
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 16:38
Har selv sonos og er glad for det. Og kan sagtens forstå at du vil have det trådløst og al det smarte der følger med. MEN hvis vi snakker lydkvaliteten, som altså må være noget af det vigtigste når man nu vil udvide sin eksisterende lyd, så vil jeg påstå, at hvis du brugte de samme penge på et traditionelt surround Setup, ville du få noget der spillede som sonos kun kan drømme om.
I forvejen er det små enheder vi snakker om ved sonos, med de fysiske begrænsninger det nu har, MEN når det skal spille sammen, ryger der noget DSP ind over, og det trækker altså bare lyden ned. I mit Hifi rum har jeg f.eks en Connec, når vi slår 'party' mode til i huset, falder lyd kvaliteten. Alene af den årsag overvejer jeg en anden lydkilde i mit Hifi rum, som bare skal køre for sig selv.

Redigeret af SilverLine - 18-Januar-2014 kl. 16:39
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 18:21
Hvis man opbygger et surround-system baseret på Playbar skal man være opmærksom på, at opgaven med at få ægte 5.1 lyd fra eksterne kilder f.eks. DVD via tv og videre til Playbar kan være en udfordring. De fleste tv leverer kun alm. stereo på den optiske udgang, når input er via HDMI.
Det bliver et problem hvis man vil køre med Sonos som eneste lydsystem. Playbar laver i den situation virtuel surround, som intet har med den originale surround at gøre. Den problematik er mange ikke opmærksomme på. 
Personligt har jeg løst det med en toslink-omskifter, så jeg kan sende lyd direkte fra de enkelte enheder til Playbar.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Ghump Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-August-2010
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ghump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 19:02
Synes jeg læste, at man ikke kan stille delay på Sonos. Og at det i sådan en opsætning har et indbygget delay på ca 80 ms. Det er MEGET ift billede/lyd. Er det korrekt?
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 21:08
Sonos Playbar har ikke så stort delay, så den har ingen problemer.
Sender man derimod tv-lyden ind via Play:5 eller Connect, så kan man få problemer med lipsync.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu