recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny stue giver udfordringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny stue giver udfordringer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny stue giver udfordringer
    Sendt: 26-Januar-2014 kl. 21:24
Hej

Jeg søger lidt meninger, da jeg har svært ved at beslutte mig, hvad jeg skal gøre med min nye stue. Håber I vil komme med lidt input. 

Den giver et par udfordringer i forhold til at lave en optimal hjemmebio, og jeg overvejer derfor, om jeg skal skifte til stereo. Jeg har længe gerne ville have et par gode gulvhøjtalere, og det skal jeg have uanset hvad! Her er et par eksempler på nogle af de opstillinger, jeg har forestillet mig:

1: http://i42.tinypic.com/el8pjr.jpg
2: http://i39.tinypic.com/295bzie.jpg

Den første mulighed er at udnytte endevæggen til fjernsyn og anlæg, hvilket umiddelbart er den bedste løsning ift. billed og lyd. Til gengæld virker mulighed 2 mere naturlig ift. indretning af rummet og giver mere siddeplads og en mere åben stue.

Hvis jeg vælger mulighed 2, bør jeg så være nervøs for, at brændeovn kommer for tæt på den ene front? Jeg vil tro at der bliver 30-40 cm. afstand.

Hvad ville I vælge, hvis I ikke kunne få en helt optimal surround opsætning - ville det så være bedre, at gå efter noget rigtig godt stereo? Jeg ser en del film og serier, mere end jeg hører musik, men ved mit nuværende anlæg savner jeg godt nok en potent lyd, når der så endelig kommer musik på.

Redigeret af Hanga - 26-Januar-2014 kl. 21:26
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J
Nvidia Shield TV
Yamaha RX-V1073
XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5

Head-audio:
Beyerdynamic DT1990 Pro
S.M.S.L SP200 THX
Khadas Tone Board
Til top

Besvar Besvar