|
Valg af ny router |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Tektronix ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 256 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Januar-2014 kl. 12:44 |
Hej
Har i dag en linksys EA2700 men synes efterhånden jeg godt kunne trænge til en opdatering hastighedsmæssigt og funktionsmæssigt. Bl.a. har jeg en 2,5" USB2,0 HDD jeg meget gerne vil have koblet på så vi altid kan tilgå den. Vi har et par bærbare, et par Windows phones (arbejde) og et par iPhones og iPads i husstanden og det bliver mere og mere fra apple produkterne vi ønsker f.eks. at printe og tilgå dokumenter, internet osv. Printeren er en Canon Pixma6150 der kører wifi (så ikke airprint). TV, PS3 osv. sidder på en kablet forbindelse via en linksys switch. Jeg har kigget lidt på de tre følgende: Linksys EA6900, NetGear R7000 og Asus RT-AC68U og vil høre jeres anbefalinger/erfaringer. Er det overhovedet nødvendigt at skulle op i de dyre modeller for at få det jeg gerne vil have? Mine tanker, Linksys EA6900: Plus - Kender mærket har andre komponenter i netværket af samme fabrikat. Nem installering. Er den billigste. Minus - Lidt svingende anmeldelser. Er i tvivl om hvor nemt det vil være at tilgå min USB HDD, synes jeg læste lidt om at man hver gang skal oprette forbindelse via et program før man kan tilgå filer. Er det korrekt? Asus RT-AC68U: Plus - Gode anmeldelser, ser ud til at have en fed app der gør deling af dokumenter nemt også uden for huset. Nogen der bruger denne funktion og virker den også med en tilsluttet USB HDD? Minus - Lidt højre pris, kender ikke produktet. Er i tvivl om hvor nemt det vil være at tilgå min USB HDD, nogen der har erfaringer med dette? NetGear R7000: Plus - Gode anmeldelser. Ser ud til at have en masse funktioner der understøtter apple produkterne (f.eks. airprint). Minus - Pris, den dyreste. Er i tvivl om hvor nemt det vil være at tilgå min USB HDD, nogen der har erfaringer med dette? Glæder mig til at høre fra jer. Redigeret af Tektronix - 29-Januar-2014 kl. 21:26 |
|
![]() |
|
Tektronix ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 256 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slet ingen der har erfaringer/anbefalinger med de tre routere?
|
|
![]() |
|
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
Jeg kender ikke Linksys'en og netgearen, men jeg har selv asus rt-ac66 og den er jeg rigtig fint tilfreds med.
Jeg kan se du ønsker at sætte ekstern harddiske til, i stedet for at investere i en NAS, af hvad jeg har læst mig til bliver de fleste routere i dag utroligt ustabile rent sikkerhedsmæssigt når man bruger det indbyggede usb stik til harddiske. Jeg har ikke lige nogle kilder, og jeg ved heller ikke om det stadig er et issue, men du burde nok undersøge det. Hvis jeg selv skulle købe ny ville det blive asus'en da den har rigtig god software og gode muligheder.
|
|
![]() |
|
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
Jeg har for nyligt købt en Linksys EA6900. Har dog ikke prøvet at sætte en disk til den, men det er lækkert med AC hastigheder til min MacBook Air. Og så er det lækkert at kunne tilgå routeren via en app, når jeg ikke er hjemme.
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Og er det ikke noget med at man skal installere software på ens PC fra router producenten for at kunne tilgå den HDD som er tilsluttet direkte til routeren. Sådan var det med min gamle D-Link
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Peter.C ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Status: Offline Point: 147 |
Jeg har en ældre Netgear. Der skal ikke installeres noget software, disken optræder som en netværks disk. Hastigheden er dog meget lav. Det kan dog bruges til at dele mindre filer mellem to PC'er på netværket.
|
|
![]() |
|
Kunne man lokke dig til at prøve at sætte en disk til og se om det spiller? |
|
![]() |
|
madass32 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Status: Offline Point: 199 |
har selv ASUS RT-N56 og er ubetinget den bedste router jeg har haft og arbejdet med og har prøvet nogle stykker efterhånden. RT-N66 har jeg også haft fingerne i og virker lige så god og stabil som 56. softwaren er virkelig nem ang. opsætning.
ang. HDD på USB virker det fint, men det går ikke super hurtig ved overførsel. til Info kan jeg fortælle de også virker fint med 3G dongle hvis den er på den understøttet liste. Nu var det så sidste generation ASUS jeg har haft fingerne i, men lur mig om ikke de nye 58/68 modeller holder standarden:-)
|
|
LG 55C7, Primare SPA22, ELAC 403, Raumfeld, Project carbon pladespiller.
|
|
![]() |
|
rawi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
Jeg havde selv udset mig ASUS'en på baggrund af anmeldelser, men læste så forleden at Linksys re-lancerer deres WRT54G men under modelnummeret Linksys WRT1900AC. Så nu udskyder jeg købet af ASUS'en og venter til WRT1900AC kommer på gaden (såfremt det er inden for overskuelig tid).
|
|
![]() |
|
wicca ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 506 |
Jeg ville uden at tøve købe den nye Apple Airport Extreme. Ultra fedt design, AC samt super god rækkevidde.
Alle pengene værd!! ![]() |
|
![]() |
|
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
Det ser spændende ud: http://www.wirelessrouterhome.com/linksys-wrt1900ac-last-generation-router-with-the-wrt54gl-design/ Er helt vild med designet. Oldschool og futuristisk på samme tid. Får lyst til at åbne den :) |
|
![]() |
|
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
Har også en. Høj performance og klippestabil. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |