|
Optoma/ThemeScene HD projektor |
Besvar |
Forfatter | |
Ken
Ny bruger Oprettet: 04-Februar-2014 Sted: n/a Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-Februar-2014 kl. 20:06 |
Optoma/ThemeScene HD projektorHej Eksperter,Vores projektor som vi bruger til TV er begyndt at blinke/flimre i farverne. Vi skiftede pæren for en 150 timer tid siden, og den har indtil nu virket upåklageligt. Symptom: Når den er blevet godt varm begynder farverne at blinke men jeg har fundet ud af at hvis jeg sætter den i 'High Altitude' går ventilatoren op på max omdrejninger og blinkeriet holder op!!! Altså må det vel være fordi den bliver for varm? Signalet kommer via HDMI og dette signal fejler intet. Projektoren er lige støvsuget for støv. Nogle bud på hvad problemet kan være?? Tak for hjælpen |
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Online Point: 2348 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har den et filter der skal renses, og er det blevet gjort?
|
|
Jenmik
Ny bruger Oprettet: 05-Februar-2014 Sted: Randers, Dk Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Ken
Det er støv på farvehjulet, har selv prøvet det med en Optoma projektor. Det er korrekt det hjælper at sætte den i "high alltitude", men det er kun en stakket frist. Du skal rense den for støv. Tag pæren ud og støvsug den grundig, og forsigtig, brug evt. en lille pensel til blæseren. Er du heldig er det nok. Hvis ikke skal du, bruge "trykluft", hvor du blæser direkte på farvehjulet. Når du har pillet pæren ud kan du tydelig se en del af farvehjulet gennem en åbning i "pære-brønden". Skal den have den helt store tur, kan du skille projektorhuset af, så kan du også rense et filter der sidder i indsugningen. Youtube, optoma color, Wheel, hvis du vil have et par fif til at skille den ad. |
|
Ken
Funktioner
Tak(0)
|
Super - det må jeg prøve
Tak for hjælpen indtil videre |
|
Ken
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Jenmik, Det var lige det der skulle til Efter jeg fik blæst ind på 'farvehjulet' og så lige lidt på resten også, så virker projektoren upåklageligt igen - herligt! Tak for hjælpen!
|
|
Jenmik
Ny bruger Oprettet: 05-Februar-2014 Sted: Randers, Dk Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
Super
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |