|
Valg af Surround forstærker? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Cykle ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-September-2012 Sted: Svenstrup Status: Offline Point: 66 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Februar-2014 kl. 22:20 |
Halløjsa derude, jeg ku godt bruge lidt hjælp angående valg af forstærker model.
Jeg er langt fra entusiast og vil hellere have ny tech end gammel og godt. Mit problem er at jeg skal have følgende setup: Tv-stue : Zone 1 : TV (HDMI) + 5.0 (Jamo 606s/5.0 hvilke jeg har) Spisestue : Zone 2 : TV(HDMI) & Stereo Højtalere til musik Køkken : Zone 3 : Stereo højtalere i loftet Hvordan laver man 2 Zoner med billede og den 3. zone(køkken) med lyd uden man bliver flået?? Kravet er at det skal kunne styres fra Android enheder og køre med billede+lyd på de 2 TV deruddover stereo i køkken. Der vil sikkert kun blive brugt Zone1+2 eller Zone1+3 samtidigt. Håber i kan hjælpe med en løsning for det her er en større verden end jeg havde forestillet mig ![]() Havde kigget på en VSX-923 da de virker billige og har 4K etc etc etc men forstår at den kun kan styre samlet 2 Zoner?? mvh Jesper
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det afhænger af éns definition af at blive flået. 2 HDMI zoner og 3 aktive zoner (dvs. indbygget forstærker til alle tre zoner) skal du ret højt op i modellerne for at få. Du finder ikke noget i VSX-923 klassen der kan dét, jeg vil umiddelbart tro du lander i 10.000,-s klassen.
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Yamaha RX-A 2030
Onkyo TX-NR929 Pioneer SC-2023 + stereo effektforstærker eller aktive højttalere (har kun passiv zone 3) Denon AVR-X4000 + effekt Er umiddelbart de billigste løsninger jeg kan finde. |
|
![]() |
|
Cykle ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-September-2012 Sted: Svenstrup Status: Offline Point: 66 |
Tak for hjælpen begge, kan se det vil rende over budgetten her i ombygnings perioden.
Jeg tror der bliver trukket kabler til køkken i første omgang og nøjes med en 2 Zoner´s indtil der er lidt på kontoen igen, måske man ku finde en 2012/2013 model i mellemtiden.
|
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Problemet er bare at det nok ikke så nemt og finde nogen med aktiv HDMI ud i zone 2, det skal du være meget opmærksom på. Desuden er det ikke særlig tit de store modeller er til salg, når det er, så det som regel nogen der ikke har 2 hdmi ud...
Men som Otto foreslår, så køb evt. en der kun har "nok" til 2 zoner med hdmi, altså en 9.1 maskine, og så køb et par aktive højttalere til køkken i stedet, når den tid kommer... Så kan du tage det over flere etaper... Så kan du ende med maskiner i 6-8.000 kr klassen nu... Det jo også en del krav til den du har, altså med udstyr :)... |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Måske det er nemmere med 2 forstærkere i stedet.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |